Gå till innehåll

MSN-konto+pengar stulna! Varning! Belöning utlovas till den som får fast honom!


MrGibson

Recommended Posts

Varning för mitt MSN-konto - stulet!

Skulle precis logga in på min msn och kom inte in, någon har kapat den! När jag gick in på min G-mail hade jag fått 3 mail från NetEller att tre uttag var gjorda. Hur de kommit åt min neteller via hotmail har jag ingen aning om, då jag när alla konton började bli stulna bytte till Gmail och kopplade Neteller till det. Totalt kom de åt $8200. Allt är överfört till något konto på B2B. Har mailat dem och bett om blockering av konton knutna till uttaget och ev. chipdumpning. Fått tag i NetEller oxå som låst kontot och undersöker saken, så för tillfället verkar det bara vara att vänta...

 

Något mer jag borde göra såhär direkt? Hur får man tillbaka sin hotmail igen? Hur har det löst sig för er andra som råkat ut för liknande? Polisanmälan? Går det att få på försäkring? Var bara 22 timmar sedan det hände, så det känns väl som det borde vara svårt att ha hunnit ta ut pengarna än... Hoppas jag i alla fall.

 

Så alla som har mig på MSN - det är inte jag!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:-(

 

Har ditt B2B konto(wasapoker?) också blivit hackat?

Eller var det bara Neteller-kontot?

 

Detta är ett bevis på att "Bytt från hemska hotmail till säkra gmail, bara är blaj". Om någon idiot är ute efter dig så kvittar det var du har för säkerhet. För eller senare lär han plocka dig ändå. Handlar bara om tid.

 

Hoppas det löser sig gibbson!

 

gl

/esp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemdes och espinola: Jo, vet att haggisen blev av med cash oxå... Nä, spelar inte på wasapoker längre och det kontot är inte hackat vad jag vet heller. Har kontakt med wasafolket en del, men detta har som sagt inget med det att göra.

 

Bara NetEller som är hackat vad jag vet.

 

"Detta är ett bevis på att "Bytt från hemska hotmail till säkra gmail, bara är blaj". Om någon idiot är ute efter dig så kvittar det var du har för säkerhet. För eller senare lär han plocka dig ändå. Handlar bara om tid."

 

Vet som sagt inte alls hur de har kommit åt det så jag vettifan vad som är säkert och inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många sätt att komma över lösen...men det vore konstigt om inte nedanstående existerade för poker/neteller/betting...

 

"Enligt inlägg på spelets webbplats använder angriparna en trojansk häst som ska ligga vilande på hundratals webbsidor i väntan på besök av en World-of-Warcraft spelare. I vissa fall ska angriparna ha utnyttjat Windows sårbarhet för animerade markörer (ANI cursor sårbarheten) som Microsoft publicerade en fellagning mot förra veckan.

 

McAfee hävdar att det rör sig om samma hackare som tog över en stor sportarena inför evenemanget Superbowl. Den gången var det också en vilande trojan vars syfte var att spela in och stjäla lösenord. "

 

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.103058

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur skyddar man sig bäst mot det? Inte använda internet alls på sin pokerdator? Förutom då till just pokern...

 

Tjaa, den taktiken har jag då använt, En "nöjjes" dator brevid behöver inte vara dyr.

Eftersom nya elakheter inte känns igen nuförtiden lika lätt som förut, ofta vet inte ens AV företagen att dom existerar, det är inte masspridning utan skräddarsydda elakhetet som kan ändra kod själva eller kod tillverkad bara för en liten målgrupp, i vissa fall bara nån enstaka person.

 

Använd inte trådlösa nätverk(se till att den är korrekt konfigurerad iaf, inte deffault settings, med deffault lösenord osv)

Så enkelt knäcks ditt trådlösa nätverk på tre sekunder(trots kryptering) http://prod.sc.idg.se/2.1070/1.102586

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått lite trubbel. jag skrev till denna person idag (då jag har MrGibson på msn) för att försöka få fram några ev. ledtrådar. Han avslöjade att Gibbe visst hade haft pokersajten kopplad till hotmail och att han därför kunnat komma åt och plockat ut pengar. Han skrev senare att han skulle hacka även MITT konto och jag vet inte hur rädd jag ska vara. Jag har inte hotmailen kopplad till så många sajter men det finns väl en möjlighet att han via några reklammail kan se vilka sajter det gäller och isf sätta in pengar, spela bort etc. etc.

 

Någon som har något tips på hur jag bör göra? jag vet alltså inte exakt vilka sajter det gäller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått lite trubbel. jag skrev till denna person idag (då jag har MrGibson på msn) för att försöka få fram några ev. ledtrådar. Han avslöjade att Gibbe visst hade haft pokersajten kopplad till hotmail och att han därför kunnat komma åt och plockat ut pengar. Han skrev senare att han skulle hacka även MITT konto och jag vet inte hur rädd jag ska vara. Jag har inte hotmailen kopplad till så många sajter men det finns väl en möjlighet att han via några reklammail kan se vilka sajter det gäller och isf sätta in pengar, spela bort etc. etc.

 

Någon som har något tips på hur jag bör göra? jag vet alltså inte exakt vilka sajter det gäller..

 

Vem fan söker kontakt med en kille som bevisligen hackat en killes pokerkonton samt Neteller? Har du inte tillräckligt med spänning i vardagen eller? Så dum i huvudet...

 

Jag hade tagit ut alla pengar jag har och lagt mig i fosterställning och väntat.

 

Sånt här börjar bli riktigt jävla surt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...