Gå till innehåll

MSN-konto+pengar stulna! Varning! Belöning utlovas till den som får fast honom!


MrGibson

Recommended Posts

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjo Gibbe!

 

hoppas allt har löst sej och att det verkligen va dej jag prataade med på msn ikväll.. annars åker nog jag dit oxå.

 

Pratade nämligen med "dej under mina 2 FT inatt.. eller?

 

Nä, var inte mej du pratat med tyvärr... Så jag hoppas du inte tagit emot något eller liknande... Dock har jag inte tagit emot något, laddat hem något eller pratat med någon konstig över msn, så jag vettifan hur de tagit sig in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått lite trubbel. jag skrev till denna person idag (då jag har MrGibson på msn) för att försöka få fram några ev. ledtrådar. Han avslöjade att Gibbe visst hade haft pokersajten kopplad till hotmail och att han därför kunnat komma åt och plockat ut pengar. Han skrev senare att han skulle hacka även MITT konto och jag vet inte hur rädd jag ska vara. Jag har inte hotmailen kopplad till så många sajter men det finns väl en möjlighet att han via några reklammail kan se vilka sajter det gäller och isf sätta in pengar, spela bort etc. etc.

 

Någon som har något tips på hur jag bör göra? jag vet alltså inte exakt vilka sajter det gäller..

 

Har hotmailen kopplad till en rad andra siter som jag inte använder längre, men hade aldrig tanken att det skulle kunna vara farligt. Har inte sparat netellers secure ID någonstans, så jag vetti tusan hur han kommit åt dem ändå. Fått mail av neteller och det dröjer 2-4 dagar innan de kan ge något svar.

 

Någon som vet var man vänder sig för att få tillbaka sin hotmail?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer försöka få tillbaka min gamla adress då jag använt den så länge, men kommer använda annan klient för msn iaf, det är ett som är säkert. Vet dock inte om det är MSN-klienten eller hur de kommit åt mej. Har ju lixom rest det senaste bara och inte laddat hem något alls och inte besökt några skumma sidor heller, så jag har ingen aning. Men var iaf medvetna än så länge om det och ta inte emot något så får vi se hur de blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla förbannad man blir på dessa idioter. Det var ju problem i somras med stulna konton, Haggisens bl.a, och nu trodde man att det hade lugnat ner sig...

 

Jag snackade med "dig" igår Gibbe, och då befann du dig på Bali och jag var tydligen "en jävla mupp", så då blev man ju lite misstänksam.

Jag har blivit kontaktad av kapare innan, men har inte råkat ut för något efter det. Så mitt tips är att skaffa sig ett hemsideutrymme med e-post på någon billig och relativt säker sida. Har hursomhelst tagit bort dig från MSN nu mannen, men jag hoppas att ditt riktiga jag dyker upp där snart igen... :roll:

 

/Bromma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju hopplöst att säga hur just du blivit av med uppgifter: men det vanligaste är ju att nån vet din hotmail adress, och du har svag säkerhetsfråga. Eller att de e nån du helt enkelt känner mer eller mindre.

 

Man kan ju bli smittad även om man besöker seriösa sajter(tex superbowl sajterna där viruset låg vilandes i månader innan), dock förstås betydligt vanligare på oseriösa sajter.

 

Till msn finns de ju alla möjliga verktyg för att irritera o hacka andra. Ett program som msn med fildelning, programdelning osv inbyggt...känns inte tryggt. Inget IM program ska anses tryggt, dock finns det dom som är konstruerade mer för säkerhet, tex jabber protokollet som är krypterat om man vill, msn-protokollet är ju plain text som sänds.

 

Och det finns ju en orsak att säkerhets ansvariga inte gillar msn, det samma gäller Skype.

 

 

edit: ett gäng verktyg som kanske kan hitta nån sårbarhet/elakhet på din dator...

http://forums.techguy.org/security/110854-security-help-tools.html

http://forums.techguy.org/security/525444-secunia-software-inspector-update-checker.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar man mail som är kopplad till neteller? Mailar dem? det känns ju lagom säkert. Jag har ju en separat till mina pokergrejer, men det känns som att man kanske borde ha ännu fler separata, kanske en enbart till neteller eller så. Om man använder en till neteller och en till pokersidorna, kan det skapa problem? för det känns ju som att det skulle kunna vara ganska säkert, om man använder olika lösen för allt...

 

Hoppas att det löser sej, och hoppas att hackaren råkar ut för något tråkigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar man mail som är kopplad till neteller? Mailar dem? det känns ju lagom säkert. Jag har ju en separat till mina pokergrejer, men det känns som att man kanske borde ha ännu fler separata, kanske en enbart till neteller eller så. Om man använder en till neteller och en till pokersidorna, kan det skapa problem? för det känns ju som att det skulle kunna vara ganska säkert, om man använder olika lösen för allt...

 

Hoppas att det löser sej, och hoppas att hackaren råkar ut för något tråkigt...

 

Logga in på neteller och kolla under options!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chrajster@hotmail.com säger:

Tja du kan inte låna ut 2000 kr? Ber verkligen! Du får tillbaka imorgon.

hej säger:

vem är det här?

chrajster@hotmail.com säger:

det är christer

chrajster@hotmail.com säger:

venotox

hej säger:

asså jag vet inte vem detta är

hej säger:

hur känner du mig?

chrajster@hotmail.com säger:

spelar du poker?

hej säger:

ja

chrajster@hotmail.com säger:

då är de antagligen därifrån

hej säger:

ja men har du träffat mig?

chrajster@hotmail.com säger:

jag vet ej

chrajster@hotmail.com säger:

vänta ska skicka en bild på mig

hej säger:

sätt den på din visningsbild istället

chrajster@hotmail.com säger:

m

chrajster@hotmail.com säger:

där

hej säger:

ser den inte

chrajster@hotmail.com säger:

jo nu va?

hej säger:

ja där är du

chrajster@hotmail.com säger:

känner du inte igen mig?

hej säger:

jo

hej säger:

venotox fan är det?

chrajster@hotmail.com säger:

mitt nick

hej säger:

aha hehe ok

chrajster@hotmail.com säger:

vart har vi träffats?

hej säger:

thailand

hej säger:

har du gulat eller?

chrajster@hotmail.com säger:

ja

hej säger:

oj trist

chrajster@hotmail.com säger:

du kan inte låna mig lite cash? det är kris alltsp.

chrajster@hotmail.com säger:

du får tillbaka i början av maj

hej säger:

men hur fan gulade du allt?

chrajster@hotmail.com säger:

på fylln

chrajster@hotmail.com säger:

hade rökt på och druckit så spelade jag så högt det bara gick..

hej säger:

allt du ägde?

chrajster@hotmail.com säger:

mår så dåligt.

chrajster@hotmail.com säger:

du anar inte

chrajster@hotmail.com säger:

mm

chrajster@hotmail.com säger:

fyyfan

hej säger:

men du kan inte ha allt du äger på ett pokerkonto

chrajster@hotmail.com säger:

jag satte in också

chrajster@hotmail.com säger:

tömde mitt neteller

chrajster@hotmail.com säger:

det e ju helt sinnes sjukt

chrajster@hotmail.com säger:

och det roliga är att jag kommer ej ihåg de

hej säger:

ok fett jobbigt

chrajster@hotmail.com säger:

vafan ska jag göra

chrajster@hotmail.com säger:

kan inte berätta det för nån jag känner

chrajster@hotmail.com säger:

fan får bli självmord

hej säger:

äh vafan nu är du bara en normal människa utan pokerpengar som alla andra i din ålder

chrajster@hotmail.com säger:

du har inte lust att låna mig lite, känner ju fittigt men

hej säger:

vänta

chrajster@hotmail.com säger:

okej

chrajster@hotmail.com säger:

vad säger du?

hej säger:

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=31800&highlight=stulet

hej säger:

ungefär sådär

Christer säger:

hahaah

Christer säger:

erkänn att den va bra

hej säger:

visst

hej säger:

tror inte du kommer få så mkt cash

Christer säger:

 

Christer säger:

hahaah

Christer säger:

du gick på den först eller hur

hej säger:

nope

hej säger:

snackade direkt med en annan pokerkille som också känner christer

Christer säger:

vem

hej säger:

robin

Christer säger:

aha

Christer säger:

hahaaha

Christer säger:

heltok?

hej säger:

mm

hej säger:

men ni har robbat honom på $8,2k?

Christer säger:

naej

Christer säger:

hej

hej säger:

ok står ju det

Christer säger:

han driver bara

hej säger:

men orka lär dig spela poker istället för att ragga 2 lax från folk som kan

Christer säger:

hahaha

Christer säger:

jag är tunerings mästare

Christer säger:

men jag har ingen br

hej säger:

ok fett, spela freerolls då

hej säger:

ska bomba lite hej

Christer säger:

bomba?

Christer säger:

haha

Christer säger:

brevbomba mig?hahahahaaha

hej säger:

nej skita din dumma sopa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan, haller han pa fortfarande!!! Och va fan ar det att be om 2000kr nar han har snott 60 papp fran mig. Verkar ju inte som det ar ett proffs direkt, sa det ar ju positivt iaf for da finns det storre chans att kunna spara honom. Jag kommer inte lagga ned detta i forsta taget.

 

Snalla, om nagon kanner hackers eller liknade som kan spara honom, gor det!!! Inte for att gora nagot olagligt, men jag vill veta vem som har snott mina pengar! Han ar polisanmald och det kommer bli utredning och grejer sa fort jag kommer hem, sa da jaklar. Svart att gora allt nar jag ar i Bali dock dar infrastrukturen ar ungenfar som en amish-by. Far jag tag i honom ska jag gora allt jag kan for att han ska behova leva pa existensminimum i ett decenium.

 

Och alla som han kontaktat - spara alla konversationer (med datum och tider garna), det kommer behovas i utredningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...