rickie Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Fi är åt LAG-hållet, har väl inte så jättemkt read förutom att det känns som han allinar mig lite mycket sista tiden. Seat 4: HERO ( $ 12,349 USD ) Seat 9: imdonelosing ( $ 3,894 USD ) Seat 10: KarlMarx11 ( $ 5,988 USD ) Seat 6: Oban23 ( $ 5,000 USD ) HERO posts small blind [$ 25 USD]. Oban23 posts big blind [$ 50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Qc Ah ] imdonelosing raises [$ 150 USD] HERO raises [$ 475 USD] Oban23 folds. imdonelosing calls [$ 350 USD] ** Dealing Flop ** [ 7c, 4c, 2d ] HERO bets [$ 1,000 USD] imdonelosing is all-In. Självklar syn? 2400 att syna. Vilka andra linjer tar ni på en sån här flopp? Citera
iwer Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 I det här läget kan det vara ett move han gör. Finns ju många potentiella händer han kan tänkas ha. Han kan mycket väl ha spelat Ess-lanka preflop eller MPP. Troligen så är du slagen men det är svårt att avgöra på en sån flop. Han kan likväl göra ett skitmove med nutflush-draget /OESD. Finns många potentiella händer han kan ha. Kostar 2400 in i 2k potten. Känns som du har möjlighet att vika i alla fall. Men känns det som ett move så kan synen vara väl motiverad. Citera
Zyr Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 jag hade nog synat, ofta har dom bara färgdraget eller typ 56, tror inte han skulle gjort så med ett överpar Citera
carl_nica Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 jag hade nog synat, ofta har dom bara färgdraget eller typ 56, tror inte han skulle gjort så med ett överpar Varför skulle han inte göra så med ett överpar? Citera
Pokershark Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Hyffsat bra pottodds plus att du har RR färg- och stegdrag. Tycker nog det lutar åt syn även om du säkert inte förlorar speciellt mkt på att folda. Citera
brut Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag tror inte att du vinner mer än max 35% av gångerna så jag kastar. Och överpar är väl ganska troligt att han har tycker jag(viktat mot AA-KK dessutom).Hans HD bör ju ha smalnat av ordentligt pre. Han får ju inte direkt lysande implicita. Vidare om man ser på saken så har du ju en av de sämre händerna i du kan ha i din HD. Fi måste ju få ca 1/2 av din HD att kasta om det ska vara motiverat för honom att göra ett move. Citera
rickie Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag tror inte att du vinner mer än max 35% av gångerna så jag kastar. Och överpar är väl ganska troligt att han har tycker jag(viktat mot AA-KK dessutom).Hans HD bör ju ha smalnat av ordentligt pre. Han får ju inte direkt lysande implicita. Vidare om man ser på saken så har du ju en av de sämre händerna i du kan ha i din HD. Fi måste ju nästan få 2/3 av din HD att kasta om det ska vara motiverat för honom att göra ett move. Har en rätt bra hand i min HD och hans HD är nog inte speciellt smal preflop, LAG som sagt. Citera
TheMenace Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Du sätter dej själv lite i problem när du betar 1k på flopp. Tycker det finns bättre linjer att välja mot en sån spelare och sån stack, ex check-raise all in alt bet-fold 700 eller nåt sånt. Citera
brut Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Har en rätt bra hand i min HD och hans HD är nog inte speciellt smal preflop, LAG som sagt. A hög med Q kicker på den här brädan tillhör top 50 % av dina händer, efter den budgivningen? Fö så tycker jag att det är perfekt spelat av honom med KK-AA. Men som sagt han har dem nog inte särskilt ofta för då blir han obalanserad om han är LAG alltså. Citera
rickie Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 A hög med Q kicker på den här brädan tillhör top 50 % av dina händer, efter den budgivningen? Fö så tycker jag att det är perfekt spelat av honom med KK-AA. Men som sagt han har dem nog inte särskilt ofta för då blir han obalanserad om han är LAG alltså. Roligare att vara allin mot TT, AJ o annat med AQ än med 55. FI har nog aldrig AK här vilket är rätt mysigt. Citera
Hnk Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag skulle nog synat, vinnande i längen? ingen aning. Posta gärna resultat snart om du syna. Citera
rickie Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Okejj. Han hade QT, inget drag. Citera
rickie Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Du sätter dej själv lite i problem när du betar 1k på flopp. Tycker det finns bättre linjer att välja mot en sån spelare och sån stack, ex check-raise all in alt bet-fold 700 eller nåt sånt. Tror jag gillar checkraise. Citera
Nidson Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Fi är väl en rätt erkänd fisk, yes? Citera
rickie Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Fi är väl en rätt erkänd fisk, yes? Inte träffat på han så jätteofta på 5k, så har väl missat det isåfall. Men verkar trycka på bluffknappen lite för mkt iaf. Citera
TheMenace Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Tror jag gillar checkraise. Jag med. Citera
psatiw Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 jag hade nog synat, ofta har dom bara färgdraget eller typ 56, tror inte han skulle gjort så med ett överpar WTF är det här? Utan att säga att syna är dåligt, så är ju argumentation så att man vill gråta. TheMenace grejer känns spot on. $1k-bet måste vara mer eller mindre sämsta alternativet om du inte har solklart för dig hur du ska göra vid omslag. Citera
rickie Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2007 WTF är det här? Utan att säga att syna är dåligt, så är ju argumentation så att man vill gråta. TheMenace grejer känns spot on. $1k-bet måste vara mer eller mindre sämsta alternativet om du inte har solklart för dig hur du ska göra vid omslag. Om man bara började tänka innan man agera så Hade nog i bakhuvudet hela tiden att jag inte tänkte vika ner mig på en sån här flopp. Citera
brut Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 I vissa situationer kan det vara rätt med syn visst Citera
Machmalo Postad 3 April , 2007 Rapport Postad 3 April , 2007 Spelar du på Partypoker? För några månader sedan satt "imdonelosing" och grindade 1/2NL SH, var helt ok på den nivån, men har mycket svårt att tänka mig att han kan vara vinnande på 25/50NL. Citera
Recommended Posts