Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

Hörde just på radio att polisen gjort tillslaget efter ett tips från Lotteriinspektionen.

 

Lotteriinspektionen har cirka 40 anställda. Därtill har myndigheten cirka 80 arvoderade kontrollanter knutna till sig.

 

Så det är inte bara polisen som lägger för mycket rusurser på sådant här trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Otroligt tråkigt. Hoppas dock att utbetalningarna sker baserat på chipcounts när turneringen bröts. Eller t.ex. chipcountsen vid lucnhpausen. Det var väl bara 10-15 min innan razzian?!

Hoppas det löser sig för Grebban. Tycker synd om arrangören som själv fick hålla möte för 700 sura pokerspelare. När det dessutom finns idioter som gafflar öppet om cashgame marker när han redan sagt att det finns civilpoliser i lokalen är för mig obegripligt. Tänker inte folk?

 

 

låter som en bra ide snakbite.. jag låg troligen i top 10 med mina 46k i stacken :( fan va surt när man spelat bra och haft bra timing med korten...

men jag visst ju att risken för razzia fanns så buy-in spelar ingen roll, men faktummet att man hade fått en riktigt bra start... thats the pain...

 

förstår inte varför i helvete man drar igång "sidobord" för de som åkt ut... skit i "sidoborden" man åker ju till grebbestad för turneringens skull... inget annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pengarna både i såfall delas ut lika till alla och inte efter chipcount..

 

Varför ska spelare som åkt ut ha rätt till återbetalning?

 

Man lär dock ha ett schema med planeringar utifrån hur det ska ageras vid ett sånt här tillslag.

Förhoppningsvis har också 24h en deal med arrangörerna om att de ska uttala sig i media likt de gjort. Isåfall är det förståeligt, annars är det jävligt osmakligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att använda den gamla prisstrukturen och dela upp efter chipcount är ju extremt orättvist jämfört med vad folks stackar hade varit värda om turneringen spelats färdigt som normalt. Rätt uppenbart om man säger att chippettan har 11000 marker och chiptvåan 10500. Precis som att det är helt orimligt att säga att någon som hade en stack precis utanför pengarna hade 0 värde i turneringen. De enda som hade så lite värde var ju de som redan åkt ut. Alla andra har ju någon prischans.

 

Jag tror alternativet som ger vettigast värde är att dela upp proportionellt efter marker alternativt köra refund för alla rakt av. Förhoppningsvis så är det här redan något som tagits upp i turneringsreglerna så att det inte blir en massa politik och trams av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan gott använda samma princip som nätsajterna (*) använder när en turnering fryser:

 

a) Hälften av prispoolen delas upp lika mycket på alla kvarvarande spelare

b) Andra halvan delas upp procentuellt efter chipcount (har inget med prisutbetalningen att göra).

 

Det är det mest rättvisa systemet jag känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipcounten är inte gjord innan Polisen kom. Vi spelade ca:25 min innan det blev klart att de skulle komma. Och då var det en hel del som åkte på de 25 min. Chipcounten gjordes innan middagen.

Tyvärr...

Själv var jag kvar i turneringen låg på avrange men jag tycker ändå att man betalar ut pengarna till alla som har varit med. Turneringen går ju ändå "antagligen" inte avsluta, alla har på något sätt ändå blivit lidande av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela upplägget efter tureringen tyckte jag känndes väldigt oplanerat och ostrukturerat. Alla pengar ifrån cashgames fördes snabbt bort ifrån lokalen och dagen efter på första mötet fick cashgame spelarna inte veta nånting om hur dom skulle få tillbaka sina marker. Till sist fick vissa veta om att man skulle hämta ut pengarna i ett hotellrum där det bara var en ica kasse som var full med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela upplägget efter tureringen tyckte jag känndes väldigt oplanerat och ostrukturerat. Alla pengar ifrån cashgames fördes snabbt bort ifrån lokalen och dagen efter på första mötet fick cashgame spelarna inte veta nånting om hur dom skulle få tillbaka sina marker. Till sist fick vissa veta om att man skulle hämta ut pengarna i ett hotellrum där det bara var en ica kasse som var full med pengar.

 

 

hmmm.......var det cg där????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan gott använda samma princip som nätsajterna (*) använder när en turnering fryser:

 

a) Hälften av prispoolen delas upp lika mycket på alla kvarvarande spelare

b) Andra halvan delas upp procentuellt efter chipcount (har inget med prisutbetalningen att göra).

 

Det är det mest rättvisa systemet jag känner till.

 

En nätsajt har 100% koll på vartenda litet chip. Det tror jag inte dom har i denna stora livetävling. Rättvist är pengarna tillbaka till samtliga deltagare. Alt. att dom spelar en nätturnering där dom som vill spela för sina 220 euro eller vad det nui var kan anmäla sig dit. Dom som inte vill får pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det mest rättvisa eftersom det inte finns någon chipcount vid tillfället när polisen kom är väl att betala tillbaka prispengar till de människor som e kvar om de nu får tillbaka listorna över vilka som va kvar? Annars får de betala tillbaka alla, de går ju inte att göra som du sagt eftersom den senaste chipcounten var vid pausen och tex: d som spelat upp sig efter paus inte då kan göra anspråk på de sist nämnda pengarna då chipcounten visar mindre stack! Förutsatt att d får tillbaka listorna över vilka som åkt ut o inte så tycker jag att de ska dela hela prispolen på de spelare som va kvar!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hajen e du efterbliven lr? Tro fan att de inte kan snacka öppet om C.....G... då d fanns poliser på plats o de som arrangerar riskerar fängelse! Tyckte att spelare som uttalade som om d e riktiga idioter. Visst blir man sur men man måste ju fatta läget... D e ju inte lätt för arrangörerna heller. Allt kommer ju att lösa sig, man måste ju ha lite tålamod. D som inte har råd att förlora borde inte spela e allt ja säger.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det mest rättvisa eftersom det inte finns någon chipcount vid tillfället när polisen kom är väl att betala tillbaka prispengar till de människor som e kvar om de nu får tillbaka listorna över vilka som va kvar? Annars får de betala tillbaka alla, de går ju inte att göra som du sagt eftersom den senaste chipcounten var vid pausen och tex: d som spelat upp sig efter paus inte då kan göra anspråk på de sist nämnda pengarna då chipcounten visar mindre stack! Förutsatt att d får tillbaka listorna över vilka som åkt ut o inte så tycker jag att de ska dela hela prispolen på de spelare som va kvar!!!!!

 

 

Dom har inte koll på all som har åkt ut ändå..... Vet en del som inte sa till när dom åkte.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hajen e du efterbliven lr? Tro fan att de inte kan snacka öppet om C.....G... då d fanns poliser på plats o de som arrangerar riskerar fängelse! Tyckte att spelare som uttalade som om d e riktiga idioter. Visst blir man sur men man måste ju fatta läget... D e ju inte lätt för arrangörerna heller. Allt kommer ju att lösa sig, man måste ju ha lite tålamod. D som inte har råd att förlora borde inte spela e allt ja säger.......

 

Jag kommer ihåg att grebba annonserade här på pf om turneringen och cg. När vi fråga om polisen och liknande så sa de att de hade koll på det och att det var minimal risk. Men de ville inte avslöja sina knep. Just därför sket jag att gå dit, eftersom jag var helt 100% att polisen skulle komma dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har tydligen inte varit i Grebebstad? Det finns ETT sät tatt ta sig till spelplatsen, genom att köra igenom lilla byn Grebbestad vid avfarten på motorvägen, där det går EN gata genom byn... 12 polisbilar missas inte av någon som sitter i stugvärmen och vaktar.

 

 

 

Kommer det en polisbil så lär spelet inte ens avbrytas. Vi pratar i alla fall om 700 spelare.

 

Tja du, nu går det faktiskt 5 st olika vägar till TanumStrand, för vi som vet + alla de som har GPS.. jag vet var signalen kom ifrån, och som sagt, det var faktiskt 18bilar, inkl de som gjorde razzior hemma hos G & J + girlfriend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem från Grebbestad. Riktigt tråkigt det som hände, speciellt när man fick sitta på samma bord som självaste Dan Glimne efter middagspausen.

 

Tycker inte att man ska klaga på arrangören på något vis, alla vet att en polisrazzia är möjlig.

 

Jag var på det tidiga mötet kl 11 men där fick man inte reda på mycket. Nån som vet hur jag ska gå tillväga för att få tillbaka buyin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på det tidiga mötet kl 11 men där fick man inte reda på mycket. Nån som vet hur jag ska gå tillväga för att få tillbaka buyin?

 

Vi är nog ganska många som sitter här med samma fråga som du,en fråga som jag tror vi dessvärre ej kommer få svar på de närmaste dagarna.

 

Tycker Eventet var ett mycket välskött Event, tråkigt att det fick ett sånt här slut.En fråga som de var många som ställde sig när vi stog utanför lokalen var " Fanns det inte en Plan B om något sånt här skulle inträffa".

 

Man tycker ju själv att chansen att något sånt här skulle inträffa var ganska stor och jag antar att Grebbestad Event även var medvetna om risken.

Bör/har man inte då inte en plan B om hur man snabbt och smidigt ska betala ut pengarna till deltagarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir alltid lika besviken när man ser skattepengar ödslas på detta vis...polis lägger ner tiotusentals anmälningar varje år pga bristande resurser, känns ju trist att detta ändå prioriteras.

 

Hade inbott i jan förra året med stulen dator o lite annat smått o gott, ett dussinbrott men trots allt allvarligare än ett arrangemang där alla är medvetna om förutsättningarna. Fick till svar av polisen på plats att jag inte skulle ha några hopp om att brottet kommer att lösas då det finns mängder av liknande brott dagligen. Året senare ringer skojarna o säger att de undersökt saken men inte har några ledtrådar varpå fallet är nedlagt.

 

O till de som snackar att de gör sitt jobb och att bara lagen kan skyllas, ärligt, sluta. Då det konstant är bristande resurser på polisen prioriteras det, vissa anmälningar tittas inte ens på. Att de då beslutar att ta detta uppdrag visar bara att de vill tjäna lätta poäng och få rycka ut o se lite action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att Aftonbladet trampat i klaveret återigen:

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/29_normal.html

 

Om ni kikar till höger där( iallafall ikväll kl 22:00) så står det inget om pokerrazzia, dock om knarkrazzia. Undrar vad Hr Geigert och Lehtesalo tycker om att bli utpekade som inblandade i sådant?

 

EDIT: Såg att det redan tagits upp, dock är det icke ändrat i mitt fall. Måste vara cachen som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir alltid lika besviken när man ser skattepengar ödslas på detta vis...polis lägger ner tiotusentals anmälningar varje år pga bristande resurser, känns ju trist att detta ändå prioriteras.

 

Hade inbott i jan förra året med stulen dator o lite annat smått o gott, ett dussinbrott men trots allt allvarligare än ett arrangemang där alla är medvetna om förutsättningarna. Fick till svar av polisen på plats att jag inte skulle ha några hopp om att brottet kommer att lösas då det finns mängder av liknande brott dagligen. Året senare ringer skojarna o säger att de undersökt saken men inte har några ledtrådar varpå fallet är nedlagt.

 

O till de som snackar att de gör sitt jobb och att bara lagen kan skyllas, ärligt, sluta. Då det konstant är bristande resurser på polisen prioriteras det, vissa anmälningar tittas inte ens på. Att de då beslutar att ta detta uppdrag visar bara att de vill tjäna lätta poäng och få rycka ut o se lite action.

 

Jag skulle inte vilja ha inbrott själv och tycket det är tråkgit att du har haft det, men snälla snälla du,jämför inte villainbrott med "grovt dobbleri" eller vad han är misstänkt för. Finns det inga vitnet är det inte så lätt att hitta en inbrottstjuv ska du veta dom inte gör bort sig själva.

 

 

700 personer, troligtvis miljoner i omlopp denna helgen på ett sätt som inte är tillåtet enligt svensk lag. Det är bara för folk att inse att det kommer hända ingen och igen. Och polisen sålr gladeligen till så länge det är olagligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"O till de som snackar att de gör sitt jobb och att bara lagen kan skyllas, ärligt, sluta. Då det konstant är bristande resurser på polisen prioriteras det, vissa anmälningar tittas inte ens på. Att de då beslutar att ta detta uppdrag visar bara att de vill tjäna lätta poäng och få rycka ut o se lite action."

 

Jag är på din sida, absolut. Polisen borde bara se till de ALLVARLIGA lagbrotten som annonserats i ETT ÅRS FÖRVÄG. Någon kanske borde skapa en lista på prioritet och skicka ut till polisen?

Förresten - det var väl klart att polisen inte hade tid att utreda ditt inbrott - dom var givetvis upptagna med de viktiga lagbrotten, såsom våldtäkt och fulla människor på stan. Du om någon måste väl förstå det?

 

... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lotteriinspektionen, LI vill statuera exempel, varför man anmäler en mängd olika arrangemang till polisen som sedan prioriterar bland sina ärenden. Kanske råkade polisen lite resurser över just denna helg. Lön först nästa vecka, inga hockeysupporters att hålla koll på eftersom Frölunda är utslagna sedan länge. För övrigt märkligt sammanträffande att tillslagen endast sker på västkusten.

 

Oavsett om arrangören frias så har LI lyckats förstöra arrangemanget och via media spridit uppfattningen att det är olagligt med pokerturneringar, samt att man ska passa sig för att arrangera, sponsra eller ens bistå med lokaler till den här typen av arrangemang.

 

Både polisen och spelarna skötte utrymmandet av lokalerna problemfritt.

Så länge inte polisen beslagtar pengarna lär det inte bli några problem att få tillbaka insatserna.

 

EDIT: Tillägg: På måndag morgon har väl skattemyndigheten den snaskiga deltagarlistan på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på mötet 10.00 och en mycket härjad arrangör talade. Gnäll om CG och annat (vilket jag iofs till viss del kan förstå) men ingen enda tog upp vilket bra och välskött arrangemang det dittills hade varit.

 

Jag vill härmed tacka arrangörerna för ett trevligt dygn i Grebbestad. Vi hade skoj med eget lir i stugan efteråt och ta det lugnt med buy in-återbetalning, det får komma när ni hinner.

 

När alla inköp är återbetalda tycker jag att vi gott kan ställa upp med en liten slant så att Grebban kan få den bästa advokat som finns att tillgå.

 

Tack än en gång och häng i, vi är många som står bakom er!

 

/Gänget från Lund/Malmö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...