william Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Spelar nog ingen roll hur eniga vi är för det lär aldrig inträffa att dem lyssnar. Citera
Jerico Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 "Hmm, ska vi ge bort massvis pengar till folk som ändå redan fullständigt tappat förtroendet för oss eller ska vi utnyttja T&C till sista finstilta raden och inte ge dem ett dugg?" Svårt val liksom... Citera
Othello Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Fick den här chattloggen från ett bord på Stars av en kompis som pratade med en som kommit högt i själva legendracet. Av den att döma tog de tillbaka Cashbacken från en av vinnnarna. EDIT: Jag får ju säga att jag hoppas att han blåljuger och att jag friskriver mig från allt ansvar för konversationen. rulti: nimzon are u going to call me when u come to Barcelona? nimzon: Im afraid I have to cash out the ticket rulti: Why? nimzon: I got some work to do and dont really want to continue at expekt nimzon: you heard how they cancelled their cashback program ? rulti: yes Dealer: Game #9381462819: nimzon wins pot ($163) with a flush, King high rulti: but i guess u got all your 5k? rulti: You had plenty of vips? rulti: i just 2.5 nimzon: I got it and cashed out rulti: would have had plenty of time but my family came to visit me nimzon: left a few k$ to my account and rebuilt rulti: so i had 22k vips left rulti: Barcelona here nimzon: and then they took 5k$off from my br rulti: what? rulti: thay what? nimzon: they just took 5k$ off from my bankroll and said they had to do it rulti: From your vip race prize? nimzon: I am going to email them back after I get to know the results of the fpp race nimzon: nope, from my account nimzon: no official results in the fpp race yet rulti: They took 5k from your account? nimzon: yes rulti: I cant belive it nimzon: so I rather just cash out my barcelona ticket once I get it nimzon: then make a cash out and then start fighting of these things rulti: Barcelona is a very nice town rulti: But i also understand you nimzon: I know, I would really like to go there nimzon: but my work starts 21.5 or so rulti: If u want to u can go there later too nimzon: in the last fpp race I won a seat to ept dortmund nimzon: but they hadnt booked the seats in time nimzon: so they gave me it in cash rulti: Thats better isnt it? rulti: i mean, i wouldnat want to put that big part on my BR in one mtt nimzon: yeah nimzon: but the trip is nice, and hotel and meals and flgths for 2 for 2 weeks rulti: Ofcourse, but you can also find a travel of you own for that money nimzon: yes nimzon: there is a new fpp race coming nimzon: for WSOP rulti: And by flying you contribute to global warming by the carbon dioxide pollution nimzon: I am not sure if I have time to play and if I want to continue there rulti: I think ill pass nimzon: but I raked like 15k$ during the last fpp race rulti: hehe i can imagine nimzon: so I really wonder if they want to fight over 5k$ rulti: I think they could give that back to you as a minimum nimzon: the games are better at ipoker then they are here rulti: Thats true but i play bad multitabling like that rulti: But the weekends here can be very juicy nimzon: so you got this double up "bonus ? rulti: Yes nimzon: they even changed the fpp table rulti: but i doubt i will clear it nimzon: you get less fpps now nimzon: yes, damn them all to hell nimzon: it's easier to talk here rulti: have you posted this on any forum? nimzon: if I said this same at expekt they would turn on the doom switch nimzon: not yet rulti: Are u good at swedish? nimzon: used to talk decent swedish nimzon: but pretty rusty now rulti: Cause there is a 100 pages long thread about expect at the swedish poker forum nimzon: oh url ? rulti: i cant paste it rulti: pokerforum.nu nimzon: ok I will google for it nimzon: ok thanks rulti: and then the thread in the bonus sub-forum rulti: np nimzon: found it rulti: see u nimzon, GL with expekt thing, and dont hesitate to contact pokerforum.nu, the more of us, the stronger nimzon: oh you are there too nimzon: I'm off now, later Citera
heltok Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. Citera
Othello Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Jag tror, och nu spekulerar jag vilt, att det har att göra med att han fått sin "legendracebonus" för att han vann eller nästan vann Legendracet. Och att de (Expekt) troligen gjort något fel under den tiden med hans konto vilket gjort att cashbacken försvunnit. Dock så ser jag det som ett tecken på hur illa det mesta gällande den här bonusen/racet varit skött och hur dåligt de hanterat det. Citera
flexnip Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. samma här, men expekts "poker manager?" skrev ju att allt kommer betalas ut så man borde väl iinte oroa sig... (jag oroar mig) Citera
Applefish Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. Varför börjar de dra tillbaka? Citera
sombrero Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. ja fick vänta drygt 100 timmar, fick dem igår kväll snabbt efter att jag skickat å klagat på att dem tydligen prioriterat vissa andra som spelat in poängen långsammare än mej. Fick pengarna typ 20 min efter det mailet, sen fick jag svar på mailet 1 timma senare där dem beklagade sig. Citera
Redtyq Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Väntat 120h nu, ingen bonus och inga email besvarade Citera
Pokershark Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. Kan ju bero på att expekt anser att man inte får kombinera dessa två erbjudanden. Inte vet jag men stod det inte nåt sånt i "lagtexten"? Citera
baller Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 expekt, är ni på riktigt??? ur företagsperspektiv - de som räkna på promon borde få kicken och kan knappt haft gymnasiebehörighet (och eller så hade de tak (vilket visar sig fallet) dock hade det inte marknadsmässigt någon bra effekt eftersom taket uppnådes väldigt fort och då kommer vi tillbaks till brist i räkneskill och bedömning) ur spelarperspektiv: erbjud genast en ny stor bonus Citera
XoteR Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Den nya bonusen är till att börja med ett skämt. En "standard" bonus. Sen så sänker dom FPP utdelningen precis innan dom säger att denna bonusen kommer. Ett till skämt? Min gissning är att nån blev rejält lurad under 1:a April och beslöt sig för att hämnas på oss pokerspelare. Citera
Gunnfjaun Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Nimzon har plussat mkt mot mig. Borde inte få några pengar den enda duktiga FL spelaren jag spealt mot på iPoker.. Citera
Gäst Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Väntat 120h nu, ingen bonus och inga email besvarade Har väntat knappt 100h. Inga svar på på mina mail heller Citera
checkamat Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 fick min bonus nu precis, behövde bara vänta 27 h Citera
SoNo41 Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Kan ju bero på att expekt anser att man inte får kombinera dessa två erbjudanden. Inte vet jag men stod det inte nåt sånt i "lagtexten"? nej, jag frågade förra månaden! -------------------- Poker - Support <poker@expekt.com> to XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX date Mar 19, 2007 7:56 PM subject RE: legend FPP race [1031894:903543] mailed-by expekt.com Hello XXXXX, Thank you for your E-mail. I have to tell you, that it is not too good to be true, infact it is all true. We have upgraded your VIP-level to give you a good start and chance in the FPP-race. You are of course still eligible for the Cash Back Bonus, and all the FPP´s you accumulate during the FPP-race will of course also be added to your Cash Back Bonus. This means you have a much bigger chance of clearing your bonus in time, and also earn a lot of FPP´s during the race. So, I wish you the very best of luck in the race, and a continueous nice evening. Please get back to us if you have questions. Best regards Mattias Jansson Poker Support Expekt.com Ltd -----Original Message----- From: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Received: 3/19/2007 6:33 PM To: poker@expekt.com Subject: RE: legend FPP race Hello. I was just wondering how, if at all, the Legend FPP Race would affect the Cash Back $5000 bonus. Now that you have upgraded my VIP level for example, I am 100% sure that I will achieve the 100,000 points needed to receive it. Will I still be eligible? Am I eligible for both bonuses? Is this too good to be true? /XXXXX Citera
Memory Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Jag skickade det här igår kväll. Hej. Nu har jag väntat i fem dagar sen jag claimade min $5000 cashback bonus. Alla som jag har pratat med har redan fått sina. Sen fick jag ett mail av er i natt där ni skrev att ni hade avbrutit den. Jag börjar faktiskt bli riktigt orolig nu... mvh Stefan Och fick det här svaret inatt. Hej Stefan, Tack för ditt E-mail Vi beklagar självklart denna försening av din bonus. Givetvis kommer du krediteras med din bonus så snart som möjligt, jag ber dig vänligen ha ytterligare lite tålamod, och acceptera vår uppriktiga ursäkt för denna försening. Jag ber dig dock vänligen återkomma om du har ytterligare frågor. Med vänliga hälsningar Mattias Jansson Poker Support Expekt.com Ltd. Citera
FiskNils Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Vet att det är många fler som känner sig lurade av Expekt och illa behandlade i och med sättet de drog in bonusen på. Vi är många som spelat på för höga nivåer och SitnGo:s med rake som knappt är möjligt att slå. Många som backat men godtagit det för att man hade bonusen att falla tillbaka på. Finns säkert folk som lånat pengar för att kunna köra bonusen som skulle vara den bästa på marknaden. Nu gäller det att göra era röster hörda. Såga Double-bonusen Expekt kommit med och kräv en kompensation som är skälig och värd namnet. Förslaget om 50dollar/1000FPP man spelat in som tidigare dykt upp i tråden och som jag vet Expekt diskuterat är bra! Jag vet att Expekt läser denna tråden och att våra inlägg betyder något. Topparna på Malta agerar inte förrän de inser vidden av att neka oss en skälig ersättning. Expressens pokerredaktör har uttalat intresse om intervjuer för en artikel om den indragna bonusen. Så långt vill nog inte Expekt att det ska gå. Så skriv vad ni tycker i tråden och/eller maila pokersupporten! Det gör skillnad! Håller med. Nån form av "pro rata"-utbetalning skulle kännas vettigast. Deras double up-bonus är bara löjlig. Speciellt när de gör villkoren för att samla fpp sämre. Det går att avslua en bonus i förtid, men då måste det göras på ett bättre sätt. En sak man kan göra är att skriva ihop ett gemensamt förslag från pf-medlemmar och sen mailar vi in det allihop. Copy, paste, send. Då förstår dom att vi är lite organiserade, vilket kanske skulle kännas som en mer kraftfull protest. Citera
Obbe Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Men herregud vilken soppa, Det bästa är väl att anmäla dom till tex ipoker eller nån slags instans som utfärdar licenser för onlinepoker. Tror inte dom vill ha något med dom att göra, som så seriösa dom e... Citera
Krite Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Skulle inte tro att ngn behöver känna sig särksilt orolig denna oro har gått som en våg genom hela tråden. Mig veteligen är det ingen som fått vänta mer än en knapp vecka iaf. Bara att bita ihop och vänta. stålarna kommer. Citera
kungbohman Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Skulle inte tro att ngn behöver känna sig särksilt orolig denna oro har gått som en våg genom hela tråden. Mig veteligen är det ingen som fått vänta mer än en knapp vecka iaf. Bara att bita ihop och vänta. stålarna kommer. VI som är NÄRA 100 000 FPP och inte skickat än då?!?! Citera
Cash Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Tack för ditt e-mail! Ditt konto har nu krediterats cashback $5000 för 100,000 inspelade FPPs under kampanjtiden. -------------- Väntade runt 4 dygn sen jag mejlade första gången... sen mejlade jag till nya adressen, pokerbonus@expekt.com för runt 6 timmar sedan, fick bonusen 5 timmar senare, vet inte om det skyndade på processen, så bomba nu inte alltför mycket bara pga detta Citera
b0bb4n Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Tack för ditt e-mail! Ditt konto har nu krediterats cashback $5000 för 100,000 inspelade FPPs under kampanjtiden. -------------- Väntade runt 4 dygn sen jag mejlade första gången... sen mejlade jag till nya adressen, pokerbonus@expekt.com för runt 6 timmar sedan, fick bonusen 5 timmar senare, vet inte om det skyndade på processen, så bomba nu inte alltför mycket bara pga detta Fan de där skulle du inte sagt:p nu blir den mailen bombad, jag mailade dit för nån timme sen. Citera
Redtyq Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Fick också min bonus nu kort efter att skickat ytterligare mail Citera
Recommended Posts