Gå till innehåll

Expekt.com Sick FPP race som tar dig till VEGAS el BARCELONA


fraes

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick den här chattloggen från ett bord på Stars av en kompis som pratade med en som kommit högt i själva legendracet. Av den att döma tog de tillbaka Cashbacken från en av vinnnarna.

 

EDIT: Jag får ju säga att jag hoppas att han blåljuger och att jag friskriver mig från allt ansvar för konversationen. :)

 

rulti: nimzon are u going to call me when u come to Barcelona?

nimzon: Im afraid I have to cash out the ticket

rulti: Why?

nimzon: I got some work to do and dont really want to continue at expekt

nimzon: you heard how they cancelled their cashback program ?

rulti: yes

Dealer: Game #9381462819: nimzon wins pot ($163) with a flush, King high

rulti: but i guess u got all your 5k?

rulti: You had plenty of vips?

rulti: i just 2.5

nimzon: I got it and cashed out

rulti: would have had plenty of time but my family came to visit me

nimzon: left a few k$ to my account and rebuilt

rulti: so i had 22k vips left

rulti: Barcelona here

nimzon: and then they took 5k$off from my br

rulti: what?

rulti: thay what?

nimzon: they just took 5k$ off from my bankroll and said they had to do it

rulti: From your vip race prize?

nimzon: I am going to email them back after I get to know the results of the fpp race

nimzon: nope, from my account

nimzon: no official results in the fpp race yet

rulti: They took 5k from your account?

nimzon: yes

rulti: I cant belive it

nimzon: so I rather just cash out my barcelona ticket once I get it

nimzon: then make a cash out and then start fighting of these things

rulti: Barcelona is a very nice town

rulti: But i also understand you

nimzon: I know, I would really like to go there

nimzon: but my work starts 21.5 or so

rulti: If u want to u can go there later too

nimzon: in the last fpp race I won a seat to ept dortmund

nimzon: but they hadnt booked the seats in time

nimzon: so they gave me it in cash

rulti: Thats better isnt it?

rulti: i mean, i wouldnat want to put that big part on my BR in one mtt

nimzon: yeah

nimzon: but the trip is nice, and hotel and meals and flgths for 2 for 2 weeks

rulti: Ofcourse, but you can also find a travel of you own for that money

nimzon: yes

nimzon: there is a new fpp race coming

nimzon: for WSOP

rulti: And by flying you contribute to global warming by the carbon dioxide pollution

nimzon: I am not sure if I have time to play and if I want to continue there

rulti: I think ill pass

nimzon: but I raked like 15k$ during the last fpp race

rulti: hehe i can imagine

nimzon: so I really wonder if they want to fight over 5k$

rulti: I think they could give that back to you as a minimum

nimzon: the games are better at ipoker then they are here

rulti: Thats true but i play bad multitabling like that

rulti: But the weekends here can be very juicy

nimzon: so you got this double up "bonus ?

rulti: Yes

nimzon: they even changed the fpp table

rulti: but i doubt i will clear it

nimzon: you get less fpps now

nimzon: yes, damn them all to hell

nimzon: it's easier to talk here

rulti: have you posted this on any forum?

nimzon: if I said this same at expekt they would turn on the doom switch

nimzon: not yet

rulti: Are u good at swedish?

nimzon: used to talk decent swedish

nimzon: but pretty rusty now

rulti: Cause there is a 100 pages long thread about expect at the swedish poker forum

nimzon: oh url ?

rulti: i cant paste it

rulti: pokerforum.nu

nimzon: ok I will google for it

nimzon: ok thanks

rulti: and then the thread in the bonus sub-forum

rulti: np

nimzon: found it

rulti: see u nimzon, GL with expekt thing, and dont hesitate to contact pokerforum.nu, the more of us, the stronger

nimzon: oh you are there too

nimzon: I'm off now, later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror, och nu spekulerar jag vilt, att det har att göra med att han fått sin "legendracebonus" för att han vann eller nästan vann Legendracet. Och att de (Expekt) troligen gjort något fel under den tiden med hans konto vilket gjort att cashbacken försvunnit. Dock så ser jag det som ett tecken på hur illa det mesta gällande den här bonusen/racet varit skött och hur dåligt de hanterat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. :evil:

 

samma här, men expekts "poker manager?" skrev ju att allt kommer betalas ut så man borde väl iinte oroa sig... (jag oroar mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. :evil:

 

ja fick vänta drygt 100 timmar, fick dem igår kväll snabbt efter att jag skickat å klagat på att dem tydligen prioriterat vissa andra som spelat in poängen långsammare än mej. Fick pengarna typ 20 min efter det mailet, sen fick jag svar på mailet 1 timma senare där dem beklagade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu börjar jag bli orolig. 72h och inga pengar. och börjar de dra tillbaka pengar från folk som fått sin cashback... gah.... är ju trots allt 40lax det handlar om. :evil:

Kan ju bero på att expekt anser att man inte får kombinera dessa två erbjudanden. Inte vet jag men stod det inte nåt sånt i "lagtexten"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

expekt, är ni på riktigt???

 

ur företagsperspektiv - de som räkna på promon borde få kicken och kan knappt haft gymnasiebehörighet (och eller så hade de tak (vilket visar sig fallet) dock hade det inte marknadsmässigt någon bra effekt eftersom taket uppnådes väldigt fort och då kommer vi tillbaks till brist i räkneskill och bedömning)

 

ur spelarperspektiv: erbjud genast en ny stor bonus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya bonusen är till att börja med ett skämt. En "standard" bonus. Sen så sänker dom FPP utdelningen precis innan dom säger att denna bonusen kommer. Ett till skämt? Min gissning är att nån blev rejält lurad under 1:a April och beslöt sig för att hämnas på oss pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju bero på att expekt anser att man inte får kombinera dessa två erbjudanden. Inte vet jag men stod det inte nåt sånt i "lagtexten"?

 

nej, jag frågade förra månaden!

 

--------------------

 

Poker - Support <poker@expekt.com>

to XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

date Mar 19, 2007 7:56 PM

subject RE: legend FPP race [1031894:903543]

mailed-by expekt.com

 

 

Hello XXXXX,

 

Thank you for your E-mail.

 

I have to tell you, that it is not too good to be true, infact it is all true.

We have upgraded your VIP-level to give you a good start and chance in the FPP-race. You are of course still eligible for the Cash Back Bonus, and all the FPP´s you accumulate during the FPP-race will of course also be added to your Cash Back Bonus.

 

This means you have a much bigger chance of clearing your bonus in time, and also earn a lot of FPP´s during the race.

 

So, I wish you the very best of luck in the race, and a continueous nice evening. Please get back to us if you have questions.

 

Best regards

Mattias Jansson

Poker Support

Expekt.com Ltd

 

-----Original Message-----

From: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Received: 3/19/2007 6:33 PM

To: poker@expekt.com

Subject: RE: legend FPP race

 

 

Hello.

 

I was just wondering how, if at all, the Legend FPP Race would affect the Cash Back $5000 bonus. Now that you have upgraded my VIP level for example, I am 100% sure that I will achieve the 100,000 points needed to receive it. Will I still be eligible? Am I eligible for both bonuses? Is this too good to be true?

 

/XXXXX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade det här igår kväll.

Hej. Nu har jag väntat i fem dagar sen jag claimade min $5000 cashback bonus. Alla som jag har pratat med har redan fått sina. Sen fick jag ett mail av er i natt där ni skrev att ni hade avbrutit den. Jag börjar faktiskt bli riktigt orolig nu... mvh Stefan

 

Och fick det här svaret inatt.

Hej Stefan,

 

Tack för ditt E-mail

 

Vi beklagar självklart denna försening av din bonus.

 

Givetvis kommer du krediteras med din bonus så snart som möjligt, jag ber dig vänligen ha ytterligare lite tålamod, och acceptera vår uppriktiga ursäkt för denna försening.

 

Jag ber dig dock vänligen återkomma om du har ytterligare frågor.

 

Med vänliga hälsningar

Mattias Jansson

Poker Support

Expekt.com Ltd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det är många fler som känner sig lurade av Expekt och illa behandlade i och med sättet de drog in bonusen på. Vi är många som spelat på för höga nivåer och SitnGo:s med rake som knappt är möjligt att slå. Många som backat men godtagit det för att man hade bonusen att falla tillbaka på. Finns säkert folk som lånat pengar för att kunna köra bonusen som skulle vara den bästa på marknaden. Nu gäller det att göra era röster hörda.

 

Såga Double-bonusen Expekt kommit med och kräv en kompensation som är skälig och värd namnet. Förslaget om 50dollar/1000FPP man spelat in som tidigare dykt upp i tråden och som jag vet Expekt diskuterat är bra! Jag vet att Expekt läser denna tråden och att våra inlägg betyder något. Topparna på Malta agerar inte förrän de inser vidden av att neka oss en skälig ersättning. Expressens pokerredaktör har uttalat intresse om intervjuer för en artikel om den indragna bonusen. Så långt vill nog inte Expekt att det ska gå. Så skriv vad ni tycker i tråden och/eller maila pokersupporten! Det gör skillnad!

 

 

Håller med. Nån form av "pro rata"-utbetalning skulle kännas vettigast. Deras double up-bonus är bara löjlig. Speciellt när de gör villkoren för att samla fpp sämre. Det går att avslua en bonus i förtid, men då måste det göras på ett bättre sätt. En sak man kan göra är att skriva ihop ett gemensamt förslag från pf-medlemmar och sen mailar vi in det allihop. Copy, paste, send. Då förstår dom att vi är lite organiserade, vilket kanske skulle kännas som en mer kraftfull protest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt e-mail!

 

Ditt konto har nu krediterats cashback $5000 för 100,000 inspelade FPPs under kampanjtiden.

 

--------------

 

Väntade runt 4 dygn sen jag mejlade första gången... sen mejlade jag till nya adressen, pokerbonus@expekt.com för runt 6 timmar sedan, fick bonusen 5 timmar senare, vet inte om det skyndade på processen, så bomba nu inte alltför mycket bara pga detta :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt e-mail!

 

Ditt konto har nu krediterats cashback $5000 för 100,000 inspelade FPPs under kampanjtiden.

 

--------------

 

Väntade runt 4 dygn sen jag mejlade första gången... sen mejlade jag till nya adressen, pokerbonus@expekt.com för runt 6 timmar sedan, fick bonusen 5 timmar senare, vet inte om det skyndade på processen, så bomba nu inte alltför mycket bara pga detta :P

Fan de där skulle du inte sagt:p nu blir den mailen bombad, jag mailade dit för nån timme sen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...