Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

Tur/retur med ombokningsbar hemresa var iaf helvärdo i våras. Fanns ju fan inga avgångar att boka om till när man skulle hem. Var flera i mitt "sällskap" som slängde returbiljetten o bokade en ny enkel hem.

 

Beror väl på vilket bolag man åker med. Men vill man vara säker så flyger man business class, då är tillgången på platser betydligt större. Lätt ev+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Beror väl på vilket bolag man åker med. Men vill man vara säker så flyger man business class, då är tillgången på platser betydligt större. Lätt ev+.

 

Jag tog faktiskt en extra dyr biljett med Finnair just för att få betydligt större tillgång på säten, men det hjälpte ju inte ett skit.

 

Sen glömde nu nämna vad din ev+ biljett kostade. Var det 23k eller bara 22?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog faktiskt en extra dyr biljett med Finnair just för att få betydligt större tillgång på säten, men det hjälpte ju inte ett skit.

 

Sen glömde nu nämna vad din ev+ biljett kostade. Var det 23k eller bara 22?;-)

 

 

Finnair är fan nästan sämre än airoflot, trångt och dålig service, iofs ganska kul att kolla på simpsons på finska när man har tankat i sig lite rom o cola! ^^

 

quantas/BA eller thaiair är lätt bästa flygbolag om man ska till thailand - bäst service och gott om plats / bra rullar att se på osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finnair är fan nästan sämre än airoflot, trångt och dålig service, iofs ganska kul att kolla på simpsons på finska när man har tankat i sig lite rom o cola! ^^

 

quantas/BA eller thaiair är lätt bästa flygbolag om man ska till thailand - bäst service och gott om plats / bra rullar att se på osv

 

Ja finnair e ju inte nöten direkt. Kommer nog aldrig mer flyga med dem. Standard är är ju att man hamnar med mittgången till höger o en 200kg dyngrak finne till vänster så man tvingas sitta med benen o halva kroppen i gången o blir mosad av barvagnarna var 10e minut.

 

Ingen starksprit fick man heller, bara öl o vin som de oxå snålade med, och bara en enhet i taget. Som extra grädde på moset informerade de heller aldrig om de nya tulllreglerna ang max 10 cl vätska i handbaggaget, så alla svenskar som skulle byta plan i Helsingfors fick se sina taxfreepåsar från bkk gå upp i rök. Man hade iofs alternativet att checka in spriten som baggage innan planbytet, men det hade lett till att man missat planet..:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur brukar ni Thailandsveteraner göra när ni åker bort på "obestämd tid"?

 

 

Många flygbolag har ju ombokningsbara biljetter. Förra året när jag åkte så flög jag ner med aeroflot..ja det gör vi inte igen även om det inte var så illa som alla sa att det skulle vara.

 

Iallafall jag bokade en 3månaders biljett som var ombokbar, men det gick bara att boka om hemresan inom de 3 månaderna och inte efter, dock så var det ett fast pris och inte ett rörligt, vill minnas att jag betalade 150$ på ett kontor i Bkk.

 

Finnair ska också ha ombokbara biljetter har jag hört.

 

 

Till något annat hur mkt får jag slänga ut för att få en hyffsad uppkoppling på samui eller phangan? phiphi känns rätt dumt att försöka sig på minns att nätet var sämst där på hela resan, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja finnair e ju inte nöten direkt. Kommer nog aldrig mer flyga med dem. Standard är är ju att man hamnar med mittgången till höger o en 200kg dyngrak finne till vänster så man tvingas sitta med benen o halva kroppen i gången o blir mosad av barvagnarna var 10e minut.

:

 

 

haha jo det är inte så trevligt, jag o min polare hade sån tur att vi hamna i mittgången med 2 tjejer så vi bestämde oss för att om vi skulle ligga så skönt som möjligt så skulle vi fälla upp armstöden för att få mer utrymme , vilket var väldigt nice med 2 söta tjejer som sällskap :))

 

btw vi fick hur mycket starksprit vi ville, men detta var 04 om jag inte minns fel. Vi plinga på personalen hela natten :)))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass övertygande och länge måste man åma sig inför läkaren då? Åker på lördag.
Dunno, jag har rätt många läkarbekanta så fick några milda sömntabletter (stilnoct) rakt i näven dagen innan jag åkte.

 

Har lite svårt att tro att läkare i allmänhet är jättepetiga med att skriva ut ett par 5mg-tabletter. Räcker nog med att säga att du är lite flygrädd och helst sover under resan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar i Bangkok nu och vill garna ga pa nan sjukt go och stor nattklubb, nagra bra tips???

 

bed supper precis bredvid qbar är fetare på nåt sätt. sukhumvit soi 11 ligger båda på.

 

cm2 i källaren till novotel på siam square soi 4 (eller nåt sånt) är festlig också och brukar köra liveband på fredagar. populärt ställe för ryska working girls. ett hiphop-golv också ifall du gillar riktig musik.

 

scratch dog på hotell windsor är också ett ställe som funkar, iaf lite senare på natten när de första har stängt. suk soi 20 har jag för mig. det brukar vara mycket hip hop där också.

 

om du gillar cp-musik och knarkande fransmän så ska du leta upp the tunnel på lang suan soi 5 (?) framåt 3-tiden.

 

annars kan du ta nån annan svartklubb nånstans och vilka som är bra och dåliga verkar fan variera rätt hårt från dag till dag. spice club på suk soi 11 på hotell ambassador har bögiga servitörer, spicy är ibland tomt och ibland fullt. och alla olika boss-ställen är omöjliga att hålla reda på.

 

glöm inte att ta med id, pass (korkat) eller kopia på ditt pass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...