eyedol Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Party Poker No-Limit Hold'em, NL1000 (5 handed) FI/SB är 45/12/2.38 och inget vidare bra. Knappen är en grinder som höjer mycket i pos så tycker det är ett bra läge att squeeza även om Ax inte är någon höjdare om man får motstånd men ofta tar jag den pre plus att mindre risk att någon annan har ett ess.. Button ($990) SB ($939) Hero ($1000) UTG ($1585) MP ($1018) Preflop: Hero is BB with 3, A. SB posts a blind of $5. 2 folds, Button raises to $35, SB (poster) calls $30, Hero raises to $125, Button folds, SB calls $100. Flop: ($305) Q, A, 3(2 players) SB checks, Hero bets $228, SB calls $228. Turn: ($761) T(2 players) SB bets $934 (All-In), Hero ?? Vad gör vi här? Citera
Luap Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Usch vilken tung hand. Jag hittar nog folden där, men det kanske bara är jag. Vad har du för image och stats? Jag lutar i alla fall åt fold, men jag blir lite velig trots allt. Vad ska han ha liksom? Citera
eyedol Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2007 Inte spelat så länge vid bordet men har väl en TAG-image. Typ 18/14/3 Citera
Nidson Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Någonting är skumt med stackarna här, hur kan SB donka $934 på turn när han hade $939 från början av handen? Hursomhelst, känns som en syn, SB borde ha någon typ av draghand+par rätt ofta. Citera
mgps Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Någonting är skumt med stackarna här, hur kan SB donka $934 på turn när han hade $939 från början av handen? Hursomhelst, känns som en syn, SB borde ha någon typ av draghand+par rätt ofta. gaaah sluta säga donka ffs. :evil: Citera
Sylwester Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 gaaah sluta säga donka ffs. :evil: wtf? Citera
mgps Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 tror du är slagen här oftast, slår väl egentligen bara AK? han trappar på floppen och blir sen rädd för de dubbla färgdragen och orkar inte at ett jobbigt riverbeslut. Citera
eyedol Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2007 Någonting är skumt med stackarna här, hur kan SB donka $934 på turn när han hade $939 från början av handen? Hursomhelst, känns som en syn, SB borde ha någon typ av draghand+par rätt ofta. Ja det var märkligt, han hade iaf 1400 i stacken från start. Hans effektiva bet på turn blir 637. Några mer kommentarer? Citera
psatiw Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Tror det här är AT rätt jävla mycket, följt av fiskig KQ och drag. Dock foldar jag inte gärna topp+botten (eller tvåpar öht) särskilt ofta i trebettade potter, särskilt nu inte när vi har 30% av stacken inne och vi ska syna < 1 PSB. Citera
gocart4eva Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Någonting är skumt med stackarna här, hur kan SB donka $934 på turn när han hade $939 från början av handen? Hursomhelst, känns som en syn, SB borde ha någon typ av draghand+par rätt ofta. Jag håller med. Sätter honom på nåt i stil med AsXs.. Citera
Akumila Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Överspelad AK känns som en rimlig hand. Många veka spelare väljer att bara syna raises med AK, och om någon annan re-raisar så synar de också. Visserligen skulle set också kunna vara troligt. Han synar för set value två gånger. Då kan det bara vara 33 vilket inte är så troligt. AA/QQ hade han förmodligen höjt i något läge pre. Till sist är AQ inte helt omöjlig heller. Eller J9 klöver. Eller något helt helt annat. Citera
ampixo Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Överspelad AK känns som en rimlig hand. Många veka spelare väljer att bara syna raises med AK, och om någon annan re-raisar så synar de också. Visserligen skulle set också kunna vara troligt. Han synar för set value två gånger. Då kan det bara vara 33 vilket inte är så troligt. AA/QQ hade han förmodligen höjt i något läge pre. Till sist är AQ inte helt omöjlig heller.Eller J9 klöver. Eller något helt helt annat. Bra analys där. Citera
eyedol Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Jag synade och han visade upp AT. (och jag drog inte ut..) Citera
psatiw Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Tror det här är AT rätt jävla mycket. Jag synade och han visade upp AT. (och jag drog inte ut..) Ååååååjjjjjjjjjj. Citera
Myssion Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Ååååååjjjjjjjjjj. Även en blind höna... Citera
Recommended Posts