Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

BB ($5)

UTG ($25.40)

UTG+1 ($19.55)

MP1 ($16.20)

MP2 ($16.95)

Hero ($29.55)

CO ($14.50)

Button ($24.35)

SB ($7.85)

Preflop: Hero is MP3 with Aheart.gif, Theart.gif.

4 folds, Hero raises to $0.75, 1 fold, Button calls $0.75, 2 folds.

Flop: ($1.85) Qheart.gif, Kheart.gif, Adiamond.gif(2 players)

Hero bets $1.5, Button raises to $3, Hero?

Ingen särskild read på fi, pga multitablande.

Men det känns ju som att han sitter med stål efter miniraisen.

Men frågan är vad göra nu?

Syna för att se turn eller reraise?

Att lägga inside royaldrag mot miniraise finns ju inte, men vill man hålla potten nere ifall man missar alla drag?

Postad

Skulle reraisat. Dels är det inte säkert att han har ett skit om han läser ditt spel som en vanlig c-bet.

Sen måste du agera först, vilket ger problem om du missar på turn.

Vet inte riktigt vad du menar med stålet. Det finns ingenting här som är mer än moderat favorit mot dig.

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Ad Kh Qh

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ks Kc 608 61.41 373 37.68 9 0.91 0.619

Ah Th 373 37.68 608 61.41 9 0.91 0.381

Tc Jh 537 54.24 348 35.15 105 10.61 0.595

Ah Th 348 35.15 537 54.24 105 10.61 0.405

pokenum -h as kc - ah th -- qh kh ad

As Kc 553 55.86 423 42.73 14 1.41 0.566

Ah Th 423 42.73 553 55.86 14 1.41 0.434

Postad
Reraise till $11.

Synar han så får du ta det lugnt om du inte träffar färgen eller stegen.

Ställer han så lägger du.

Om han foldar så vinner du ;-)

:shock: Kul skämt... Denna GÅR INTE att lägga på NL25. Helst av allt ska degen in på flopp.

Postad
Här skulle jag reraisa stenhårt. I värsta fall har han floppat nötstegen, men då vinner du ändå en av tre om ni hamnar AI på flopp.

Nej du, med detta drag vill du ha in skiten i mitten

Varför vill man det när det förmodligen knappt är EV+.

Postad

Vet inte riktigt vad du menar med stålet. Det finns ingenting här som är mer än moderat favorit mot dig.

Menade att han förmodligen har minst två par, så att en 10 kommer inte hjälpa mig.

Tack ni andra för era åsikter, verkar som att ni är inne på samma linje som mig med reraise.

Postad
Varför vill man det när det förmodligen knappt är EV+.

Well.. som folket ovan säger.

Antag att du höjer till 10 och han ställer för 24 (eller vad det blir) och han har det värsta vi kan tänka oss, dvs set (låt oss säga AA)

Då vinner du ändå 36% av alla gånger du synar och därmed har du oddsen på din sida.

Detta var dessutom i västa fall, ibland viker han, ibland har han också ett drag etc etc

Summa summarum, STÄLL!

Postad
Gr8 idea att försöka bomba bort honom när han antingen har en bättre hand eller ett drag. :roll:

Du vill ju bygga pott här med din potentiellt superhand. Han han ett tvåpar tex så lär ju degen inte åka in om vi sätter stegen.

Du har ju som sagt ODDS på en syn om han skulle ställa.. so whats the problem?

Postad
Gr8 idea att försöka bomba bort honom när han antingen har en bättre hand eller ett drag. :roll:

Vad är problemet? Har han ett drag så leder vi, stort. Har en en bättre hand har vi massor av outs med par, hålpipa och färgdrag.

Postad

jag älskatveksamt om man ens synar med AT på en sån grov rejs pre...men jag digger färg dragn sten hårt å hade förmodligen tagit en syn på floppen..missar man alla drag på turn hade jag nog foldat..andra satt förmodligen på KK

Postad
jag älskatveksamt om man ens synar med AT på en sån grov rejs pre...men jag digger färg dragn sten hårt å hade förmodligen tagit en syn på floppen..missar man alla drag på turn hade jag nog foldat..andra satt förmodligen på KK

1. Hero höjer först in med ATs och det kan man inte säga mycket om.

2. Fi har aldrig en hand här. Han har en sannolik HANDDISTRIBUTION och i den ingår INTE KK.

3. Heroes har massor av värde på floppen, men mindre på turn om han inte träffar. Alltså ska pengarna in på flop.