Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har bestämt mig för att lämna SvS och hitta en ny spelplan.

 

Förutsättningar:

 

1. Bra bonus vid första insättningen och dessutom nåbar.

 

2. Möjlighetet att få tillbaka lite deg i slutet av varje månaden av det som man lagt in till sajten.

 

3. Bra layout som jag gillar.

 

4. Bra utbud av MTTs.

 

5. Snabba utbetalningar via MB.

 

Edit:

6. HM måste fungera.

 

Kommer troligen att stoppa in $1000 till att börja med och starta på 0,25/0,50. Så nu är det bara att leta.

 

Måleriverkstaden är nästa klar. En långvägg kvar att stryka en gång. Fixar nog i morgon.

 

BTW: Hade jobbat tillbaka backet på 1,2k i går när 22 handen utspelade sig. Slutade till slut knappa 300 back. ITMade ingen av turrarna. Va egentligen rätt kallt överlag.

 

 

Prima skulle kanske vara något för dig, upp till 1000€/$ insättnings bonus, helt ok layout, deg går att få tillbaka, fungerande mtt utbud, ska fungera med hm har jag för mig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB ($396)

BB ($198)

UTG ($317)

CO ($167)

Hero ($375)

 

Dealt to Hero A:spade:8:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $7, fold, BB calls $5,

 

FLOP ($15) 6:spade:T:spade:J:spade:

 

check, Hero bets $11.25, BB calls $11.25,

 

TURN ($37.50) 6:spade:T:spade:J:spade:5:heart:

 

check, Hero bets $18.75, BB calls $18.75,

 

RIVER ($75) 6:spade:T:spade:J:spade:5:heart:J:diamond:

 

check, check,

 

Hero shows A:spade:8:spade:

(Flop 82.5%, Turn 90.9%)

 

BB shows T:heart:J:club:

(Flop 17.5%, Turn 9.1%)

 

BB wins $73.13

 

 

SB ($318)

Hero ($486)

CO ($384)

BTN ($266)

 

Dealt to Hero Q:club:5:club:

 

CO calls $2, fold, SB calls $1, check,

 

FLOP ($6) 3:diamond:Q:diamond:4:club:

 

check, check, check,

 

TURN ($6) 3:diamond:Q:diamond:4:club:A:club:

 

check, check, SB bets $6, Hero calls $6, CO folds,

 

RIVER ($18) 3:diamond:Q:diamond:4:club:A:club:7:club:

 

Hero bets $13.50, SB raises to $35, Hero calls $21.50,

 

SB shows K:club:2:club:

(Flop 17.1%, Turn 29.5%)

 

Hero shows Q:club:5:club:

(Flop 82.9%, Turn 70.5%)

 

SB wins $85.81

 

 

SB ($529)

BB ($616)

UTG ($200)

CO ($272)

Hero ($413)

 

Dealt to Hero 8:diamond:8:spade:

 

check, CO raises to $8, Hero calls $8, fold, BB calls $6, fold,

 

FLOP ($27) K:heart:6:diamond:8:club:

 

check, CO bets $27, Hero calls $27, BB folds,

 

TURN ($81) K:heart:6:diamond:8:club:9:club:

 

CO bets $81, Hero raises to $162, CO raises to $237, Hero calls $75.57,

 

RIVER ($556) K:heart:6:diamond:8:club:9:club:A:club:

 

 

 

Hero shows 8:diamond:8:spade:

(Flop 91.1%, Turn 95.5%)

 

CO shows A:diamond:A:heart:

(Flop 8.9%, Turn 4.5%)

 

CO wins $542

 

Back 1,2k på sånna händer idag.

 

SB ($676)

BB ($1,512)

CO ($982)

Hero ($1,170)

 

Dealt to Hero 2:diamond:2:spade:

 

fold, Hero calls $5, SB raises to $20, BB calls $15, Hero calls $15,

 

FLOP ($60) J:diamond:6:spade:2:heart:

 

check, check, check,

 

TURN ($60) J:diamond:6:spade:2:heart:K:heart:

 

SB bets $30, BB folds, Hero raises to $90, SB raises to $155, Hero raises to $432, SB raises to $656, Hero calls $223,

 

RIVER ($1,372) J:diamond:6:spade:2:heart:K:heart:A:heart:

 

 

 

Hero shows 2:diamond:2:spade:

(Flop 90.8%, Turn 95.5%)

 

SB shows A:diamond:A:club:

(Flop 9.2%, Turn 4.5%)

 

SB wins $1,357

 

Fint att ett pokerforum har en mod som konsekven slaktar varje hand som postas, beundransvärt!

 

Eftersom du är ett sånt pokerproffs så kan vi börja med att du förklarar var jag slaktar dessa händer någonstans. Ifall du inte kan/gör det så håller jag med MT om att du kan krypa tillbaka till den håla där du befann dig innan du vaknade. Jag tar gärna åt mig kritik men då ska den va konstruktiv och inte bara något man häver ur sig. Folk som inte backar upp sina påstående - "Det är fel" - utan att tala om var felet är och hur man gör saker bättre är i mina ögon bara gnällspikar som aldrig har något att komma med.

Så kom med saklig kritik eller sluta trolla i mon dagbok.

 

 

 

Varför? Nytändning? Du inser väl att en rakebackdeal inte skulle förbättra din ekonomi på den fronten, va?

 

Vet mkt väl att SvS har den lägsta raken och att byta site inte skulle bli bättre ekonomiskt. Nytändning är kanske fel ord men senaste veckornas badbeats och utdragningar gör att jag behöver miljöombyte. Iaf för ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jag tycker att min kicker är för dålig för att donkbeta ut. Är kanske vekt men det är min tanke.

 

Viktigt att tänka på här:

Om du inte donkar med Q5s, vad ska du då beta?

Du kommer floppa sjukt många drag på denna brädan, som du ofta vill beta ut. För att du då inte ska bli exploaterad (lättläst), så bör du försöka ha så många värdehänder (se top-par) i din range som möjligt.

 

Sry om jag lät nedvärderande på nåt sätt nu.

GL med flytten :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska betta A8ss på river om inte fi gått för c/r där förut då det är lite surt att släppa..

 

Q5 måste du som sagt betta på floppen.

 

Seten går väl inte att spela bättre?

 

 

Fast jag vet inte hur mycket man ska lyssna på mig då jag inte slår nån nivå just nu ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigt att tänka på här:

Om du inte donkar med Q5s, vad ska du då beta?

Du kommer floppa sjukt många drag på denna brädan, som du ofta vill beta ut. För att du då inte ska bli exploaterad (lättläst), så bör du försöka ha så många värdehänder (se top-par) i din range som möjligt.

 

Sry om jag lät nedvärderande på nåt sätt nu.

GL med flytten :-D

 

Det gjorde du inte. Betar sällan TP usel kicker men självklart TB hyffsad kicker. Kanske måste fundera om.

 

Men jisses, få har väl som du fått så mycket råd/kritik/respons på ditt spel. Att du sedan väljer att fortsätta spela som en nybörjare tycker jag dock

inte direkt talar till din fördel när du säger att du är tacksam och villig att ta till dig kritik ang ditt spel.

 

Har inte sett ett enda inlägg där du ger något av det du nämner. Så hoppa tillbaka i ditt hål som MT uttryckte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska betta A8ss på river om inte fi gått för c/r där förut då det är lite surt att släppa..

 

Q5 måste du som sagt betta på floppen.

 

Seten går väl inte att spela bättre?

 

 

Fast jag vet inte hur mycket man ska lyssna på mig då jag inte slår nån nivå just nu ^^

 

A8 är vi överens om men något sa mig att hade kåken. Fast visst borde jag det.

 

Q5 se förra inlägget.

 

Klart är att får man in degen som stor favorit så ska man va glad. Fast jag skulle antagligen foldat eftersom jag slaktade dem så hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag personligen inte gett råd kan ju iof bero på en rad anledningar. Dock kvarstår faktumet.

 

När du säger "nåt sa mig att han hade kåken" vad baserar du det på?

Vore intresant att veta hur du resonerade bara när du kommer fram till detta "nåt".

 

Varför så aggresiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag personligen inte gett råd kan ju iof bero på en rad anledningar. Dock kvarstår faktumet.".

 

Man får uppfattningen av att det troligen beror på någon av följande faktorer:

 

* Du kan inte ge råd.

* Du vet inte vad du pratar om.

* Du är ett troll (baseras på din tidigare postningshistorik).

* Du skriver bara när du tror du kan reta upp folk.

 

När du säger "nåt sa mig att han hade kåken" vad baserar du det på?

Vore intresant att veta hur du resonerade bara när du kommer fram till detta "nåt".

 

Nu har jag läst min text fyra gånger. Ingenstans ser jag att jag skrivit nåt. Jag hittar inte ens ordet i Svenska Akademins uppslagsverk. Så du får nog utveckla vad det ordet innebär.

 

Egentligen ska jag inte berättat för trollet hur man kommer fram till en hand/range för FI för du kommer väl ändå inte att förstå. Men jag ska göra ett undantag.

 

Kanske det va så här:

Det kurrade i magen och antingen blev jag skitnödig eller så va det något annat. Eftersom jag redan varit på skithuset så föll det bort efter några sekunders betänketid. Vad kunde det då vara? Aha, måste vara magkänslan att FI synat med TJ pre. Eller är det kaffesuget? Nä, kaffe har jag ju här alltså har FI satt kåken på river.

 

Eller så här:

FI synar med ca 50% pre på ca 300 händer. Svårt att sätta honom på en range preflopp då. När han däremot synar mitt bet på flopp smalnar den av ganska rejält. Han har träffat något som han gillar. Dock inte så bra att han vill reraisa mitt bet med. Med andra ord så ligger TJ högt upp i den rangen han synar flopp med. Kan även finnas överpar men mindre troligt. Set är ju också med i rangen.

På turn så synar han bara igen vilket gör att jag därmed tar bort färdig färg. För med det hade han antingen höjt på flopp eller turn. Därmed återstår inte så stor range utan Jx där x är K eller Q i spader, JT, överpar, eller set. Möjligen har han ett stegdrag men det är inte så troligt.

När sedan J faller på river så blixtcheckar han vilket (i normala fall på den nivån) brukar innebära att en monsterträff. Sällan så värdebetar fisken på denna nivå eftersom de så gärna vill checkraisa allin och ha lurat FI i fällan. Då låg helt plötsligt JT väldigt högt upp i hans HD. Därav kom min känsla.

 

Sen får du väl tycka vad du vill men jag är rätt nöjd med att ha läst hans hand rätt. Nån dag kanske du oxå lär dig att läsa händer istället för att köra med ditt berömda "gameflow"snack som jag undrar om du egentligen ens vet vad det är. Citerar ditt mogna inlägg från en tråd om Omahaböcker:

 

OK, ringer du e du död!

Litteraturen är om inte kass så iaf undermålig.

Spelteori är överkatttat gameflow underskatttat

/fitta

 

Och här kan ni läsa fler berömda inlägg av trollet:

 

Något slags länkfel bortediterat/TF

 

Då provar vi med denna länk då

 

 

Så nu kan du lämna denna dagbok och krypa ner i hålan din slemmiga ål och uttala dig inte mer här.

 

 

 

@ Ängeln: Hur många anmälda hittills?

 

8 eller 9 :-D :-D Är ju rekord över en vecka före start. Bortsett från den 12 juni då.

 

Funderar fortfarande på vilken sajt.

 

Prima skulle kanske vara något för dig, upp till 1000€/$ insättnings bonus, helt ok layout, deg går att få tillbaka, fungerande mtt utbud, ska fungera med hm har jag för mig

 

Låter okey Krell, men för en outbildad idiot som slaktar sina händer så kanske du kan utveckla vilka siter som finns på Prima. jag har aldrig brytt mig om att lära mig sådant :oops:.

 

Ikväll får det väl bli lite badbeats på SvS ändå eftersom jag inte bestämt mig än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 eller 9 :-D :-D Är ju rekord över en vecka före start. Bortsett från den 12 juni då.

 

12 juni: Jag och TF anmälde oss tidigt. Rekordstort deltagande.

12 september: Jag och TF anmälde oss tidigt. Rekordtidigt anmälda deltagare.

 

Har räknat lite på det hela. Du är skyldig mig och TF nio gratis öl. Var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit ner till två sajter som jag för tillfället funderar på. Bägge är på iPoker. En stor nackdel som jag ser det är att de inte har justerbara bord utan antingen stora eller mini. Jag tycker mini är för små om man ska ha HM live på bordet. Får fundera några dagar till.

 

Funderar du på typ nl50 på ipoker isåfall? Spelade där för 6-7månader sen och var bara massa 15/12 nits på alla bord. Så jävla tråkigt att spela. Vet inte hur det är nu dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sådär en liten reflektion.

 

Hur ser din BB/100 ut på 2,5-5 i förhållande till den på 1-2?

Kan det inte vara så att ditt spel är anpassat för 2,5-5?

 

Visst jag vet att det är en uttjatad klycha, men i ditt fall tror jag att det kan stämma.

Du tänker ett steg för långt på nivån 1-2 och faller så att säga på eget grepp.

Någon skrev i någon bok någon gång, att det tjänar inget till att vara på nivå "4" om fi är på nivå "2" (jaja något åt det hållet)

 

Men, min lilla poäng är, även om rullen pga av uttag inte räcker till, enligt alla normer. Så gör kanske spelet det och därmed kanske man ska kapa lite på kraven?

 

Nåväl, som det skrivits och nämnts i otaliga trådar, ska man spela låglimit så ska man göra det på svs. Det är, om jag förstått rätt, mest lönsamt trots rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst min text fyra gånger. Ingenstans ser jag att jag skrivit nåt. Jag hittar inte ens ordet i Svenska Akademins uppslagsverk. Så du får nog utveckla vad det ordet innebär.

 

Om du nu ska vara en skitnödig språkpolis och påstå att du inte förstod vad jag menade pga ordet "nåt" kanske du också borde referera till Svenska Akademiens ordlista.

 

Att du sen inte hittar ordet där är ju bara nonsens, du vet väl att det är fult att ljuga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...