Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

I största allmänhet en dag som alla andra dagar. Svårt att hitta motivation just nu faktiskt. Å då menar jag för jobbet alltså. Finns så mycket annat att fundera över å försöka göra något åt.

Denna vecka är det iaf två olika anställningsintervjuer inplanerade. I den ena så är det andra rundan och i den andra så är det ett första möte.

I helgen blir det lite roligheter. Grabb( jupp man e det fortfarande :-D)middag är på agendan på lördag. Kan bli intressant. Va nog en 3 månader sen sist. Brukar sluta med att vi mäter ... i någon form av oförklarbart spel som ingen kan reglerna i efter att vi satt i oss några flaskor malt från Skottland. Jag brukar aldrig vinna :-(.

Det roliga med denna träff är att vi faktiskt ska vara seriösa först. Vi har en timmes whiskyprovning som första punkt. Han som har ordnat alltihopa har visst fått dit någon som faktiskt är expert på whisky och som tydligen har ett 20-tal sorter med sig :-D.

Postad

Vilken djävla dag på jobbet alltså. Börja med att en av de som får va kvar kom tillbaka från semester och sa upp sig till chefens "stora" förvåning :roll:. Sen så lyckades han med att fullständigt nervärdera en annan av mina arbetskamrater som ska va kvar så denne bröt ihop och storgråtande åkte hem.

Så efter lunch fick det va nog. Någon måste ju ta tag i problemet och som vanligt så blev det jag och därmed va det bara att ta på sig den skottsäkra västen och öppna upp för allehande skottträning från högre håll. Skrev ett 3-sidigt brev till vår styrelse där jag sakligt redogjorde för de förhållanden som råder och hur vår VD behandlar sin personal. Mailade iväg det vid tretiden men förväntar mig egentligen ingen reaktion från den inkompetenta styrelsen vi har.

Kopplade av med en sån där undersatte till finnkampen nyss. Vi var hela 2 st igen så nu får man göra ett nytt försök på söndag. Det är djävligt bra övervärde i de här småsattarna.

Postad

Ny turnering på G

All info om PK Engeln.

Denna gång verkar det som om vi i alla fall får ihop ett hyffsat startfält. Redan nu är vi fler anmälda än vi var förra gången. Nästan 40% av platserna är bokade redan.

Igår fick man en ovän, och då menar jag ovän för livet. En som skulle önska livet ur mig om det gick. Orkar inte redogjöra för detaljerna men det hela bottnar i brevet jag skickade till styrelsen. Man kan säga att det inte föll i god jord hos vår VD.

Dröm därför om min förvåning när min mobil ringde i förmiddags när jag, öhh vi, öööhhh frugan, va och köpte tapet. Vi var där men som vanligt va det nått fel på min röst så ingen hörde vad jag sa och tyckte. Konstigt fenomen det där. Man pratar och pratar men det verkar som om det bara kommer tyst luft ur munnen fast man vet att man formar läpparna så det bode komma ljud ur den.

Jo det ringde ja.

Det var styrelseordföranden som ringde angående brevet. Tror vi pratade i en och halv timme och där jag sakligt redogjorde för förhållandena på jobbet och hur vår VD uppfattas av personalen. Berättade oxå hur han behandlar personal och hur hans favoritlösning på problem är (stoppa huvet i sanden taktiken). plus att jag faktiskt försökt prata med honom om de brister han har och påpekat hur dåligt personalen mår men att det bara rinner av som vatten på en gås.

Styrelseordföranden lyssnade ordentligt och ställde en hel del frågor oxå. Till slut tackade han :shock: för att jag skickat brevet och givit styrelsen så konkreta skaer att ta tag i. Han sa oxå att de hade nämt det för vår VD och då sa jag som det va och vad som hänt igår. I vilket fall som helst så blev kontentan att ordförande kommer till företaget om ca en vecka och ska då ha indviduella samtal med de som ska va kvar för att få höra deras åsikt om vår VD. Jag hoppas att de verkligen vågar säga det som de kommer till mig och säger så det blir någon förändring. Jag sa oxå att jag stog till styrelsens förfogan om de skulle konfrontera vår VD och behövde någon som backar upp det de säger när det gäller hur personalen uppfattar vår VD. Kanske kan det komma nått gott ur det här för den personal som får vara kvar. För deras skull hoppas jag det och då skulle det faktiskt kännas som om man gjort nått som innbar en skillnad.

Ikväll blir det bio. Män som hatar kvinnor. Sen blir det puben för några öl innan jag i motgon väger in då mitt mål var satt till den 28 februari. 85 kg va det men det är jag en bra bit ifrån men vi får väl se vad den stannar på.

Ha en trevlig kväll för det ska jag ha.

Postad

Länge sen jag var här inne nu... men du håller formen ser jag, det glädjer mig! Tänkte jag skulle ta mig i kragen och komma upp till lkpg och spela lite poker den 14 mars - har du en plats över till mig eller? :-)

Postad
Visst är det skönt att vara i en sådan sits så man kan säga vad man tycker och tänker, utan att det kan stänka mer skit än lite smuts vid anklarna typ.

Du har helt rätt i detta även om jag nu inte är direkt känd för att hålla käft och stryka någon medhårs när jag tycker att saker och ting är fel.

Civilkurage ftw. Heder åt dig, ängeln.
jag tycker att du är jättemodig som vågar säga ifrån. Fortsätt så gubben!

A man got to do what a man got to do 8-).

Egentligen handlar om att man kan inte tillåta någon behandla andra människor så illa. Klart att det är lättare att påverka när det sker i din näromgivning. Men tack för stödet.

Spännande. Lova att du redogör för fortstättningen också. :)

Hejja Ängeln!

Jag lovar och tack.

Länge sen jag var här inne nu... men du håller formen ser jag, det glädjer mig! Tänkte jag skulle ta mig i kragen och komma upp till lkpg och spela lite poker den 14 mars - har du en plats över till mig eller? :-)

;-). Du har en plats väntande i turneringen.

I morse invägning. Spännande. Jag klarade inte 85, inte heller 90 emn väl 96,4. Bra men inte jättebra. Vet dock att jag har slarvat en hel del sista två månaderna. Kanske inte så mycket med maten utan mer med cyklingen. Har som mest blivit två gånger i veckan och ibland (beroende på diverse orsaker) bara en. Tänker dock inte sluta nu utan kommer att fortsätta till jag åtminstone når 90. Drömmen om 85 finns dock fortfarande kvar.

Bilduppdatering:

14 juli 2008

2065558360103383768S425x425Q85.jpg

28 februari 2009 (lite suddigt)

2241767830103383768S425x425Q85.jpg

Ha en bra dag.

Postad

Ett intressant fenom som uppstår när man kritiserar någon som står högre upp i hirakin är att den kritiserade på alla sätt försöker utnyttja sin roll som chef för att kuva den som kritiserat.

När inte detta fungerar utan den som kritiserat inte viker ner sig utan står upp för det som sagts så övergår chefsskapet till en form av utfrysning. Man kan oxå kalla det vuxenmobbing.

Det som blir intressant är när mobbaren själv blir utfryst av de andra vid kafferasten. Då övergår mobbaren till att försöka smutskasta den som kritiserat. När då den som kritiserat ställer mobbaren till svars för smutskastningen så brakar helvetet löst. Det gjorde det idag för en halvtimme sen här på jobbet.