Hjort Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Hm...jag vill kunna spela breakeven HU sngs på expekt mot någon under påskhelgen. Any takers? I mån av tid, vakenhet, nykterhet, brist på liv. Visst. När är påskhelgen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 MarthaStewart41: tilt att jag alltid ska försoka WhyCantIFold: U call and its all over Baby! Så roligt att försöka tilta Conspiracy! Hans aggro-faktor har ökat iaf. Det är bra. We like! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 I mån av tid, vakenhet, nykterhet, brist på liv. Visst. När är påskhelgen? Got Dammit Australia! Nu på Torsdag: Skärtorsdagen Fredag: Långfredagen Lördag: Påskafton Söndag: Påskdagen Måndag: Ananndagpåsk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Så roligt att försöka tilta Conspiracy! Hans aggro-faktor har ökat iaf. Det är bra. We like! Jättejättetilt att jag alltid ska muppa mig mot dig... Aja, lyckades få 7-3 sista 10 iaf. Har spelat totalt 60 st och slutade +$250. Nästan $900 upp so far på expekt...snart blir det att känna på $100-nivån. Natti! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Jättejättetilt att jag alltid ska muppa mig mot dig... Aja, lyckades få 7-3 sista 10 iaf. Har spelat totalt 60 st och slutade +$250. Nästan $900 upp so far på expekt...snart blir det att känna på $100-nivån. Natti! Snyggt jobbat. Började också på expekt igår. 22st SnG +$389, 2950 FPP, ROI på nästan 80%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 31 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Saker som är helt mongo med Expekts klient: - Varje gång man rebajar så avbockas "Auto Post Blinds" - Skriver man på MSN så avbryts man mitt i en mening för att fokus flyttas till ett bord - Ibland plingar* det lite random trots att det inte är ens tur någonstans - Ibland tutar* det lite random trots att man inte har kort tid kvar att agera någonstans - Förvalsalternativen kommer upp innan man har fått korten, vilket leder till att man ödslar tid på att förflytta fokus till ett bord där man ändå inte kan agera än - Färgerna är muppiga, knapparna och bordet har samma färg så att det är svårt att urskilja i ögonvrån när man kan agera på ett annat bord, man måste titta direkt på bordet för att se det - Kfluffie och Conspiracy spelar HU SnGs istället för CG så jag kan inte skinna dem på inköp efter inköp (*Och såväl plingande som tutande är av extremt störig karaktär.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 31 Mars , 2007 Rapport Share Postad 31 Mars , 2007 Här kommer några lösningsförslag. Saker som är helt mongo med Expekts klient:- Varje gång man rebajar så avbockas "Auto Post Blinds" Se till att vinna varje hand så slipper du problemet! - Skriver man på MSN så avbryts man mitt i en mening för att fokus flyttas till ett bordAnvänd talfunktionen, gärna med videosamtal så du kan moona folk när du blir badbeatad.. - Ibland plingar* det lite random trots att det inte är ens tur någonstans- Ibland tutar* det lite random trots att man inte har kort tid kvar att agera någonstans Vrid ner volymen och kör en grindlåt på repeat a la Shahin.- Förvalsalternativen kommer upp innan man har fått korten, vilket leder till att man ödslar tid på att förflytta fokus till ett bord där man ändå inte kan agera än Spela LAG så kommer du betta och raisa oavsett kort.- Färgerna är muppiga, knapparna och bordet har samma färg så att det är svårt att urskilja i ögonvrån när man kan agera på ett annat bord, man måste titta direkt på bordet för att se det Använd sådana där gula solglasögon som tävlingsskyttar har.- Kfluffie och Conspiracy spelar HU SnGs istället för CG så jag kan inte skinna dem på inköp efter inköpWTF?! Motrigg! Jag har ingen lösning på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Conspiracy, du undrade hur det var på andra nivåer. Här har du lite ProPlay ifrån en 200a: Starting a new hand (#899747652)Texas Holdem NL 10/20 - 2007-04-01 17:34:50 Server Table "TURBO" NLH Heads Up $200, 56834771 Trny: $200+$10 ID: 473610231 Place: 1 Seat 3: PizzaGG ( 1,500 ) Seat 8: WhyCantIFold ( 1,500 ) PizzaGG posts Small Blind 10 WhyCantIFold posts Big Blind 20 Dealing cards Your cards 7c 6s [WhyCantIFold] PizzaGG calls 10 WhyCantIFold checks Dealing Flop 6d Ks 7h WhyCantIFold bets 30 PizzaGG calls 30 Dealing Turn 6d Ks 7h 5s WhyCantIFold bets 100 PizzaGG calls 100 Dealing River 6d Ks 7h 5s 4d WhyCantIFold bets 200 PizzaGG raises 400 WhyCantIFold calls 200 PizzaGG shows Th Jh Winner is WhyCantIFold 1100 #EOG. Starting a new hand (#899748494) Texas Holdem NL 10/20 - 2007-04-01 17:35:32 Server Table "TURBO" NLH Heads Up $200, 56834771 Trny: $200+$10 ID: 473610231 Place: 1 Seat 3: PizzaGG ( 950 ) Seat 8: WhyCantIFold ( 2,050 ) WhyCantIFold posts Small Blind 10 PizzaGG posts Big Blind 20 Dealing cards Your cards 9c 7s [WhyCantIFold] WhyCantIFold folds Winner is PizzaGG 30 #EOG. Starting a new hand (#899748679) Texas Holdem NL 10/20 - 2007-04-01 17:35:42 Server Table "TURBO" NLH Heads Up $200, 56834771 Trny: $200+$10 ID: 473610231 Place: 1 Seat 3: PizzaGG ( 960 ) Seat 8: WhyCantIFold ( 2,040 ) PizzaGG posts Small Blind 10 WhyCantIFold posts Big Blind 20 Dealing cards Your cards Ts Ac [WhyCantIFold] PizzaGG calls 10 WhyCantIFold raises 60 PizzaGG calls 60 Dealing Flop 8d 3h As WhyCantIFold bets 100 PizzaGG folds Winner is WhyCantIFold 260 #EOG. Starting a new hand (#899749255) Texas Holdem NL 10/20 - 2007-04-01 17:36:11 Server Table "TURBO" NLH Heads Up $200, 56834771 Trny: $200+$10 ID: 473610231 Place: 1 Seat 3: PizzaGG ( 880 ) Seat 8: WhyCantIFold ( 2,120 ) WhyCantIFold posts Small Blind 10 PizzaGG posts Big Blind 20 Dealing cards Your cards Ac 9c [WhyCantIFold] WhyCantIFold raises 60 PizzaGG goes All-in 860 WhyCantIFold calls 810 Dealing Flop Ah Kh 7s Dealing Turn Ah Kh 7s 6d Dealing River Ah Kh 7s 6d 5h PizzaGG shows 2d 5s Winner is WhyCantIFold 1760 #EOG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Ikväll blir det en massa MTTs. Är stejkad i: Stars warmup Stars million Mansion 100k Sen om jag är sugen på att spela mer så kanske jag köper in mig själv i Full Tilts 400k. --------- KF: Vad har du för winrate ungefär när spelar HU SnGs $100+? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 KF: Vad har du för winrate ungefär när spelar HU SnGs $100+? Vet ej ... Sitter hos tjejen och mitt HU SnG:andet är ju ändå ganska begränsat till under 1000 st. så jag ska vänta innan jag räknar ut min WR. Enligt PO här på tjejens dator är det 55% Winrate, men det ä bara 51 100: or (1100 händer) så det räknas ej! =) Vad kan en normal/bra HU-lirar förvänta sig? Vet inte eller om jag gör riktigt rätt Ska knappa lite på PO när jag kommer till Sthlm och försöka få fram någon graf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Vet ej ...Sitter hos tjejen och mitt HU SnG:andet är ju ändå ganska begränsat till under 1000 st. så jag ska vänta innan jag räknar ut min WR. Enligt PO här på tjejens dator är det 55% Winrate, men det ä bara 51 100: or (1100 händer) så det räknas ej! =) Vad kan en normal/bra HU-lirar förvänta sig? Vet inte eller om jag gör riktigt rätt Ska knappa lite på PO när jag kommer till Sthlm och försöka få fram någon graf! Ok... Har läst lite på 2p2 och det verkar som om 60% är både bra och rimligt. Vore kul att veta vad shahin har...iofs spelar han mkt högre så det säger kanske inte så mkt om vad man kan förvänta sig på $50s och $100s men ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2007 Vilka fynd man kan göra på en barnloppis i Teckis! 6:- för världens coolaste björn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2007 Vad är en rimlig winrate? Fråga gdaily, han spelar ju nästan uteslutande HU SnG's (också högre nivå iofs). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Ok... Har läst lite på 2p2 och det verkar som om 60% är både bra och rimligt. Vore kul att veta vad shahin har...iofs spelar han mkt högre så det säger kanske inte så mkt om vad man kan förvänta sig på $50s och $100s men ändå.. Ligger i närheten, men som sagt, tok för liten bas än så länge för att säga något! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2007 Läste förresten en artikel om några forskare på Iowa State som har lyckats lära en apa att spela nätpoker genom att belöna honom med mat när han gjorde rätt. Ska se om jag hittar länken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 1 April , 2007 Rapport Share Postad 1 April , 2007 Läste förresten en artikel om några forskare på Iowa State som har lyckats lära en apa att spela nätpoker genom att belöna honom med mat när han gjorde rätt. Ska se om jag hittar länken. Don't bother ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2007 Don't bother ... Ok, jag borde ju ha förstått att alla skulle tro att det var ett skämt, bara för att det är idag. Antar att jag borde ha väntat till imorgon med att posta det... But for all you haters and doubters, and especially for you, Kent-Fritjof (och ja, det var SnG som var spelformen, men tydligen så var det visst Ohio State, inte Iowa State, sak samma...): http://www.ag.ohio-state.edu/~sfgnet/ellagic.html#Summary Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 http://www.ag.ohio-state.edu/~sfgnet/ellagic.html#Summary Att Kent-Fritjof hade Zplayers volym på nästintill minimal men "Windows-volymen" på väldigt högt gjorde att min lady blev Owned som i slutändan går ut på mig! Så du fick en dubbel-Owned I suppose! Jobba Cons: 434 MarthaStewart41 36900 36900 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2007 Att Kent-Fritjof hade Zplayers volym på nästintill minimal men "Windows-volymen" på väldigt högt gjorde att min lady blev Owned som i slutändan går ut på mig! Så du fick en dubbel-Owned I suppose! Oj... Det var bara meningen att retas lite... inte att orsaka familjetragedi DeLuxe... --------------------- Lite Expektgrind så här på förmiddagen: 184.81 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 Oj... Det var bara meningen att retas lite... inte att orsaka familjetragedi DeLuxe... --------------------- Lite Expektgrind så här på förmiddagen: 184.81 Du är förlåten! Jag ligger typ 30:e plats på FPP-racet så jag ska grinda lite nu så jag får lite respengar och ett pokerset. Kompensera damen med en resa till Legoland eller något efter ojuds-natten! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 är det bara jag som läser hans nick som "kafloof" för att det blir enklast så? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2007 Enligt (ickerödhåriga) Frugan är det enklast att döpa om honom till Karl-Fredrik, Kjell-Frank, Kent-Fritjof etc. Nu ska vi grinda thaiköttfärssås och film medan Smilla tupplurar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 är det bara jag som läser hans nick som "kafloof" för att det blir enklast så? "kfluffie härstämmar ifrån den intelligenta björnarten koalius eucalyptius, som lever i autraliens vackra regnskogar, där kfluffie är ledarbjörnen. Namnet uttalas [kå'fluffy], även om lederbjörnen går under smeknamn som Papa-Bear, Kjell-Frank, Kent-Fritjof m.fl" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 är det bara jag som läser hans nick som "kafloof" för att det blir enklast så? På tal om just det. Ditt nick går att uttalas på många sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 2 April , 2007 Rapport Share Postad 2 April , 2007 På tal om just det. Ditt nick går att uttalas på många sätt det var det sjukaste jag nånsin har hört, får adressera det i nästa hett efterlängtade video, men först ska jag lyssna på "Thorn in my Side" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts