Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi spelar sex bord samtidigt, TAG och hyfsat ABC. Brukar lägga mot CB. Själv har jag spelat rätt tight på sista tiden, men tror nog att fi enbart har siffror på mig. Jag spelar handen (som är rätt tveksam) just eftersom jag har (hrm, borde ha) en något för tight image, vill öppna upp mig något och inte verka som världens rock samtidigt som jag tror att jag kanske kan ta hem mörkarna direkt.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $251.60

UTG+1: $307.70

morberg: $100.75

Button: $107.15

SB: $126.35

BB: $124.25

Pre-flop: (6 players) morberg is CO with 7:heart: K:heart:

2 folds, morberg raises to $3, Button calls, SB calls, BB calls.

Flop: K:club: 7:club: A:diamond: ($12, 4 players)

SB checks, BB checks, morberg bets $8, Button calls, 2 folds.

Turn: A:heart: ($28, 2 players)

morberg checks, Button bets $18.5, morberg folds.

Uncalled bets: $18.5 returned to Button.

Results:

Final pot: $28

Weak-tight eller standard?

Postad

Tråkigt turnkort och jag är också osäker i dessa lägen. Att betta känns kallt, inga sämre händer synar och det är ju inte bra. Att checka är heller inte roligt då vi typ alltid kommer mötas av ett bett om vi inte är uppe mot nån jättepassivt tomte.

Som jag ser det har vi att välja på check/syn eller check/fold, och utan read och andra omständigheter säger jag check/fold tills jag blir rättad av någon som har koll :roll:

Postad
Tråkigt turnkort och jag är också osäker i dessa lägen. Att betta känns kallt, inga sämre händer synar och det är ju inte bra. Att checka är heller inte roligt då vi typ alltid kommer mötas av ett bett om vi inte är uppe mot nån jättepassivt tomte.

Det är iofs inget tråkigt turnkort. Vi låg efter ett ess på floppen och vi ligger efter ett ess nu, men risken att motståndare har ett på hand har minskat. Mot en TAG motståndare är det ändå fold.

Postad
Det är iofs inget tråkigt turnkort. Vi låg efter ett ess på floppen och vi ligger efter ett ess nu, men risken att motståndare har ett på hand har minskat. Mot en TAG motståndare är det ändå fold.

Ligger vi efter ett ess på floppen trots tvåparet? Intressant. Jag får dra hem pokerstove igen och köra lite händer genom den.

Postad
Ligger vi efter ett ess på floppen trots tvåparet? Intressant. Jag får dra hem pokerstove igen och köra lite händer genom den.

8-) Man kanske läser lite för fort om man missar att vi har tvåpar både i topic och i handen.

Postad

Done. Vi leder inte superstort, men ändå:

equity 	win 	tie 	    pots won 	pots tied	
Hand 0:	64.803% 64.80% 	00.00% 	     84684 0.00   { Kh7h }
Hand 1:	35.197% 35.20% 	00.00% 	     45996 0.00   { A2s+, A2o+ }

65/35 är väl hyfsad favorit? Då har jag inkluderat både A7 och AK i fi:s HD. Utan dem är det närmre 70/30.

Postad
Fi spelar sex bord samtidigt, TAG och hyfsat ABC.

En sextablande TAG synar ju inte med så väldigt många A-kombos mot en raise pre. Men det sagt gillar jag att betfolda eller ännu hellre checksyna desto oftare här. Sen kollar vi på vad han tar sig för på river. Lämnar han lucka för det med ett för litet riverbet kan det t.ex vara småsexigt att variera sig med CRAI och reppa AK+ och kanske t.o.m få honom av ett A eftersom vi "vet" att han inte sitter på nåt så starkt själv (om han inte har väldigt låg omslagsfrekvens på knappen preflop vill säga). Desto oftare tror jag dock att han kommer att ge upp med alla händer som har dig slagen på river, och då får en SD för priset av hans turnbet.

Postad
...variera sig med CRAI och reppa AK+ och kanske t.o.m få honom av ett A

Problemet är att vi måste få av honom ett A för att det spelet ska löna sig. Gillar inte alls det resonemanget mot Ax med K i näven mot okänd(nåja) fi, färgdraget gör ju inte saken bättre.

Postad
Gör det. Vem vet, du kanske lär dig något?

Oh. Så många kommentarer. Svårt att låta bli att vara elak...

Äh, jag säger ingenting och låter dig läsa tråden en gång till och inte bara skriva i den. Hör av dig när du är klar.

Postad
En sextablande TAG synar ju inte med så väldigt många A-kombos mot en raise pre. Men det sagt gillar jag att betfolda eller ännu hellre checksyna desto oftare här. Sen kollar vi på vad han tar sig för på river. Lämnar han lucka för det med ett för litet riverbet kan det t.ex vara småsexigt att variera sig med CRAI och reppa AK+ och kanske t.o.m få honom av ett A eftersom vi "vet" att han inte sitter på nåt så starkt själv (om han inte har väldigt låg omslagsfrekvens på knappen preflop vill säga). Desto oftare tror jag dock att han kommer att ge upp med alla händer som har dig slagen på river, och då får en SD för priset av hans turnbet.

Som du säger så synar han inte med ett svagt A pre och tror du verkligen att Han släpper ett halvstarkt A för riverbet. Känns inte som de funkar så bra på NL100. Jag hade nog svurit lite över turn och check/foldat alternativ bet/fold om man kan tänka sig att han synat flop med en kung alternativt pocket.

Postad
Problemet är att vi måste få av honom ett A för att det spelet ska löna sig. Gillar inte alls det resonemanget mot Ax med K i näven mot okänd(nåja) fi, färgdraget gör ju inte saken bättre.

Sluta vara så okreativ. :) Färgdraget är lite problemet förstås, samt stackdjupen. Hade varit sexigare om turn gick c/c så att han inte fick samma odds, men då hade å andra sidan förutsättningarna varit lite annorlunda. Så i princip håller jag med om att det i just den här instansen kanske inte är nödvändigtvis det bästa spelet. Det jag egentligen ville få fram är att jag tycker att folda rakt av känns för vekt (eftersom det är ett SÅÅÅ bra läge för honom att skjuta igen om han bara synat floppen med ett FD t.ex, då vi måste folda en så stor del av vår CO-öppningsHD på den där brädan), samt att han inte behöver ta jättehänsyn till att bli CR av sitt drag eftersom hans drag ändå inte kommer vara så mycket värt emot händer vi spelar vidare på det bordet om det träffar. Sen generellt tycker jag också att det rätt ofta inte tas hänsyn till den typen av alternativa spel, men jag ska välja ett bättre exempel än det här nästa gång jag föreslår det.

Som du säger så synar han inte med ett svagt A pre och tror du verkligen att Han släpper ett halvstarkt A för riverbet. Känns inte som de funkar så bra på NL100.

Nu var ju iof "readen" (multitablande TAG) lite av förutsättningen (även om jag skrev andra saker som var dåligt med det ovan), en sådan kan väl göra iaf hyffsat stora lägg ibland? Anyway, det jag menade med A-kombos är att han IMO inte synar med särskilt många alls, gör han? Jag tänkte att han foldade de lägre och slog om de högsta typ, men det kanske var lite önsketänkande. ;) Well well.

Postad

Absolut en enkel checkfold. En väldigt hög % av fis HD gick om i och med att A kom. HD består antagligen i huvudsak av A och ev floating händer. FE måste vara jätte hög nu om man ska semibluffa när man drar dött mot ett A. Med färgdraget hade det varit bättre att trycka.

Postad

Jag var tvungen att läsa om denna idag innan jag fick en bild av vad som händer.

din hand :Kh::7h:

Exempel på fis hand :Kd::Qd:

Floop+turn :7c::Kc::Ad::Ah:

Din hand är nu :Ad::Ah::Kh::Kc::7h:

Fi´s hand är nu :Ad::Ah::Kd::Kc::Qd:

Med andra ord så ligger du inte bara efter mot ett A utan de flesta K med.

Turnkortet förfalskade ditt ena par. Håller nog med en del andra här att det är nog checkfold som står på agendan.