Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

Har missat din db tills nu! Kollade första videon, lärotrikt för en fisk som mej! :lol: Fler videos åt folket!!!

Hehe, kul om jag kan lära ut något oxå. I första hand är syftet helt egoistiskt - jag vill bli sågad! ;) Närå, men videos e ju grymmaste diskussionsunderlaget då det gäller SNG. Enskilda handanalyser saknar såååå många aspekter som är viktiga i SNG. Har fått en känsla att enskilda HA är meningsfulla i CG? :roll:

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag blir mer och mer inspirerad för varje video jag ser att göra några själv just av den anledning du skriver, det är myyyycket bättre än hh´s! Eftersom jag har grymma problem med mitt spel så känns det lite som att det är sista halmstråt på nåt sätt. Jaja, vi får se hur det blir...

Kollade din andra video idag och har en hand i huvet som jag inte kan släppa. Minns tyvärr inte level, stackstorlekar och exakta positioner. Du fick AK och en FI raisade 3BB och du valde att bara syna. Varför gör du det? Den handen har fått mig att fundera en hel del på hur jag brukar spela. Jag har hittills, på de tidiga levlarna, reraisat med AA-QQ och AK oavsett position. Men funderingen är nu om det inte är bättre att bara syna (med AK alltså) på säg level 1-3 för att komma billigt undan om jag missar floppen. Detta är ju ännu bättre om FI har position på mig. Först att prata med en missad flopp där FI raisat pre är jobbigt. Tänkte att det under de tre första levlarna är viktigt att bevara stack och vinna små, säkra potter. Du pratar lite om detta i nån av videosarna. Är det de resonemanget du grundar beslutet att bara syna och inte reraisa med AK? Tyckte det var intressant att du spelade så utan att ens kommentera det spelet. Kändes som att det var tokstandard för dig. Rätt eller?

Tack än en gång för de lärorika videosarna! :-D

Länk till kommentar

Jag blir mer och mer inspirerad för varje video jag ser att göra några själv just av den anledning du skriver, det är myyyycket bättre än hh´s! Eftersom jag har grymma problem med mitt spel så känns det lite som att det är sista halmstråt på nåt sätt. Jaja, vi får se hur det blir...

Kollade din andra video idag och har en hand i huvet som jag inte kan släppa. Minns tyvärr inte level, stackstorlekar och exakta positioner. Du fick AK och en FI raisade 3BB och du valde att bara syna. Varför gör du det? Den handen har fått mig att fundera en hel del på hur jag brukar spela. Jag har hittills, på de tidiga levlarna, reraisat med AA-QQ och AK oavsett position. Men funderingen är nu om det inte är bättre att bara syna (med AK alltså) på säg level 1-3 för att komma billigt undan om jag missar floppen. Detta är ju ännu bättre om FI har position på mig. Först att prata med en missad flopp där FI raisat pre är jobbigt. Tänkte att det under de tre första levlarna är viktigt att bevara stack och vinna små, säkra potter. Du pratar lite om detta i nån av videosarna. Är det de resonemanget du grundar beslutet att bara syna och inte reraisa med AK? Tyckte det var intressant att du spelade så utan att ens kommentera det spelet. Kändes som att det var tokstandard för dig. Rätt eller?

Tack än en gång för de lärorika videosarna! :-D

Hm... Minns inte den exakta situationen och orkar inte kolla heller :) Dock så förstår jag mitt spel om det är så att det är en FI i sen position som raisat och som är först i i potten (dvs det blir en fåvägspott). Anledningen är ju precis som du säger att satsa så lite som möjligt för att enkelt kunna släppa en missad flopp. Att i detta läge raisa till typ 140 (blinds ca 10/20 15/30) brukar inte göra att FI lägger sig är min erfarenhet, vilket suger eftersom jag vill vara weak på en missad flopp på tidiga nivåer. Det alternativ som jag ibland väljer här är push istället, vilket kan tyckas vara lite overkill. Dock e det ju bara AA/KK jag e jätterädd att få syn av, vilket sällan är fallet. Dessutom gör jag en FI med position på mig mindre benägen att stjäla senare under spelet.

Standard för mig i detta läge är nog syn dock, som du säger. Förutsättningen är att jag sitter sent och det är foldat/få-limpat till en sen FI. Resonemangen är ju det samma som att limpa AK på tidiga nivåer.

Blev kanske luddigt/upprepande - fråga på!

/SK

Länk till kommentar

Alltså, kärringarna kan driva en från vettet. Åkte ur en MTT tidigare ikväll med KK mot QQ.

Ner med feminismen:mrgreen:

Läser just nu om feministisk poststrukturalism på fortsättningskursen i kriminologi, du kan få ta min plats om du vill... :mrgreen:

För övrigt blir det snart en video i min DB! Spelade lite ikväll så kolla gärna in den och kommentera, om jag bara lyckas ladda upp den... :roll:

Länk till kommentar

Jag blir bad beated i varenda jävla spel ikväll!!! Helt sjukt! Sista JJ mot 88, brädan 34567. Har loosat alla spel på bad beats! Lirat tajt som faaan, eftersom det e mycket fisk på borden, men jag loosar sånt här hela tin! :evil:

/SK

Du vänder det här snart igen. Det är jävligt surt:-( , men du har ju varit vass på att vända på steken tidigare.:-)

Länk till kommentar

Jo, men ikväll blir det minus igen. Sprang just in i QQ med AQ på semibubblan å höga blinds. Jag pushar ovanligt sällan ikväll, men möter stål varenda jävla gång... Två spel kvar, loosar jag båda e det $620 back idag. Minst en vinst och en 2a-plats krävs för att vända till plus. Sjukt kalla kort idag oxå...

/SK

Länk till kommentar

Jaha, ute ur ena. Miniraise från knappen som fått fold till sig med höga blinds. Jag på bb synar med QKs. Flopp Q66, jag CR han syn. turn blank jag AI, han syn med KK som står... Skitkväll... Hoppas på en ITM, så det kan begränsa fallet lite iaf. :( Känns så pissigt efter att jag klonkade så skönt i förrgår, men samtidigt skönt att jag gjorde det såklart så jag har lite buffert nu i bad streaken...

/SK

Länk till kommentar

Du tar iiiiinte för stort utrymme!!!! Klockrena kommentarer! Ska kommentera dessa senare.

Senare är iofs ett abstrakt tidsperspektiv. Kanske nästa år? :-D

Excelarket är Haggbards excelbok som du hittar under "forumets bästa inlägg". Heeelt fantastisk! Ett tips är att du laddar ner hans exempelbok och raderar innehållet iden och ersätter med dina stats, istället för att ladda ner den tomma boken. Anledningen är att i exempelboken så finns en massa förklaringar med som är sköna att ha. Ladda hem!!!

/SK

Har gjort :shock: :shock:. Gammal man har och göra ett halvår med att lära mig den. Men den verkar kanon. Börjar skolan på måndag. ;-).

Länk till kommentar

Senare är iofs ett abstrakt tidsperspektiv. Kanske nästa år? :-D

Har gjort :shock: :shock:. Gammal man har och göra ett halvår med att lära mig den. Men den verkar kanon. Börjar skolan på måndag. ;-).

Inte nästa år, snarare ikväll/imorrn :) Excelarket e inge krångligt! Fråga på bara!

/SK

Länk till kommentar