Gå till innehåll

Hur viktigt är Nicket ?


PsychicIor

Recommended Posts

Hej alla från en nykomling/nybörjare....

 

Har en liten fråga ang nickname, hur viktigt anser ni att det är ? Jag har mitt efternamn som jag annars även har på alla forum, lätt för mej att komma ihåg :D.

Men om jag nu skulle bli en hejare i framtiden, eller på de borden jag är idag.... Är det en nackdel ? Jag menar.. Blir du en duktig spelare lär dom väl komma ihåg dej iaf oavsett nickname?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt så oviktigt, i mina ögon. Men som du säger: de kommer att komma ihåg dig ändå ifall du verkligen sticker ut eller spelar mycket.

 

Jag skulle rekomendera att ha samma nick på olika sajter, dock mest för egna minnets skull.

 

..å andra sidan bad jag just att få byta nick hos betfred. Efter lite tjat gick det bra för att jag är platinum VIP (någon nytta skall väl skiten ge..).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt övertygad om att det som gör absolut störst skillnad är mellan manligt och kvinnligt. "Grinder_120" och "sexy_suzie"* kommer få lite olika respons. Tror knappast det rör sig om en stor skillnad. Men oavsett så är kvinnligt namn + avatar kombon som är troligast att få fram irrationellt beteende. Vare sig det är raggning eller bli kallad för "slut" i chatten.

 

Är rätt säker på att det hänt att någon med snygg tjej som avatar samt messenger fått erbjudande om pengar eller stejk lite rakt ur det blå. Väldigt många män beter sig väldigt korkat om det ens finns en obetydligt liten chans till fitta. Se ungefär hela porrindustrin och Brandiaffären** för exempel. Och omvänt så blir en hel del män rätt hispiga om de blir nobbade.

 

Har inte kollat närmare på det här själv, men blir lite sugen att börja köra HU med ett tjejnick.

 

*Ja, jag vet om att det ser skitfejk ut. Tror ändå att de män kommer vara benägna att reagera på det. Fast att de vet att det är fejk.

 

** Bla Newhizzle lämnar över ett konto med över 200k kr till en hispig tjej i stort sett enbart för att hon har bröst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt övertygad om att det som gör absolut störst skillnad är mellan manligt och kvinnligt. "Grinder_120" och "sexy_suzie" kommer få lite olika respons. Tror knappast det rör sig om en stor skillnad. Men oavsett så är kvinnligt namn + avatar kombon som är troligast att få fram irrationellt beteende. Vare sig det är raggning eller bli kallad för "slut" i chatten.

 

sjulle va sketkul om någon sa man var slut när man loosat en pot, man sitter ju inte med allt man äger på bordet liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mycket kiss- och bajshumor där ute. Personligen har jag lite svårt att ta spelare på allvar som kallar sig för "bajspelle", "bajamaja" (Är det en man eller kvinna??) eller något liknande.

 

Spelare som visar att de tänkt till lite vad gäller sitt nick tar jag på större allvar.

 

Umm, kan du ge ett exempel på någon som tänkt till med sitt nick och hur du menar att du tar denne på allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umm, kan du ge ett exempel på någon som tänkt till med sitt nick och hur du menar att du tar denne på allvar?

 

Det är mer en känsla kanske att de som lägger ner lite tankemöda på sitt nick kanske också tar sitt spel mer seriöst, jag vet inte. Ett kul och bra namn är t.ex. "yourmyrakeback", som jag sett någonstans (här kanske?). Ett annat fyndigt namn är "bites_fish" (SM-vinnaren, som dessutom är fiskare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att ett tjejnick formodligen är det enda som gör nån skillnad.

 

Jag spelade på Ladbrokes mina första år med ett tjejnick. Man blir underskattad, sexuellt trakasserad och sådär tjejigt kompis med de andra tjejerna. Just alla engelsmän som vill bjuda in en till allsköns äventyr och slicka en på konstiga ställen blev ganska jobbigt till slut.

 

Mest patetisikt tycker jag är de här killarna som heter Matusow46 eller Esfandiari4. Det luktar sjuttonåring med pappas kreditkort lång väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustigaste är vissa humoristiska nickar, typ "nonotagainargh" (som faktiskt var ganska bra på NL $ 1/2 på Party häromåret) eller "CallingstationLOL"..

 

...man kan inte låta bli att garva - dessutom finns det en chans att sådana nickar, liksom "tjejnickar" underskattas, i vart fall av en del spelare.

 

Undrar om det finns någon "SynstationHOHO" på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att ett tjejnick formodligen är det enda som gör nån skillnad.

 

Jag spelade på Ladbrokes mina första år med ett tjejnick. Man blir underskattad, sexuellt trakasserad och sådär tjejigt kompis med de andra tjejerna. Just alla engelsmän som vill bjuda in en till allsköns äventyr och slicka en på konstiga ställen blev ganska jobbigt till slut.

 

Mest patetisikt tycker jag är de här killarna som heter Matusow46 eller Esfandiari4. Det luktar sjuttonåring med pappas kreditkort lång väg.

 

Tror proffsnamn+siffra gör mycket skillnad också. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett vanligt svensk manligt förnamn som nick på dom flesta sajter. På en sajt som e kanadensisk blir jag dock ofta kallad "she" i chatten. Jag brukar då ofta fråga vem dom snackar om, men ingen svarar. Undrar om mitt nick är något feminint i kanada kanske. Har blivit förvånad ofta då de säger t.ex. "she bluffs all the time" då jag betat hem en pott, och sedan då jag frågar vem dom menar så svarar dom inte. Ingen svarar nånsin att dom menar mig fastän jag vet att dom menar mig. Lite creepy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...