PsychicIor Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Hej alla från en nykomling/nybörjare.... Har en liten fråga ang nickname, hur viktigt anser ni att det är ? Jag har mitt efternamn som jag annars även har på alla forum, lätt för mej att komma ihåg . Men om jag nu skulle bli en hejare i framtiden, eller på de borden jag är idag.... Är det en nackdel ? Jag menar.. Blir du en duktig spelare lär dom väl komma ihåg dej iaf oavsett nickname? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ah_derka Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Rätt så oviktigt, i mina ögon. Men som du säger: de kommer att komma ihåg dig ändå ifall du verkligen sticker ut eller spelar mycket. Jag skulle rekomendera att ha samma nick på olika sajter, dock mest för egna minnets skull. ..å andra sidan bad jag just att få byta nick hos betfred. Efter lite tjat gick det bra för att jag är platinum VIP (någon nytta skall väl skiten ge..). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Skillz: 50% tur: 25% Nicket: 25% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 En följdfråga då.... Jag har ju Menghini...mitt efternamn, säger ju inget. Men hur stor vikt lägger ni på Nicken ni möter....tex i_call_all, imtight, loosemoose mm mm.. ? Följdfråga 2 Är det knöligt att byta nick då o då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Man kommer ju lättare ihåg en snubbe som heter "I_CALL_UR ASS" än nån som heter "294571". Ta ett roligt nick istället, då roar du både dig själv och andra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hap Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Om man har en aggro stil, 3 bettar mycket etc, kan det vara skönt att ha namnet i CAPS. Man blir skräckinjagande. Man är stor, bettar mycket och har största markerstacken vid bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Jag är rätt övertygad om att det som gör absolut störst skillnad är mellan manligt och kvinnligt. "Grinder_120" och "sexy_suzie"* kommer få lite olika respons. Tror knappast det rör sig om en stor skillnad. Men oavsett så är kvinnligt namn + avatar kombon som är troligast att få fram irrationellt beteende. Vare sig det är raggning eller bli kallad för "slut" i chatten. Är rätt säker på att det hänt att någon med snygg tjej som avatar samt messenger fått erbjudande om pengar eller stejk lite rakt ur det blå. Väldigt många män beter sig väldigt korkat om det ens finns en obetydligt liten chans till fitta. Se ungefär hela porrindustrin och Brandiaffären** för exempel. Och omvänt så blir en hel del män rätt hispiga om de blir nobbade. Har inte kollat närmare på det här själv, men blir lite sugen att börja köra HU med ett tjejnick. *Ja, jag vet om att det ser skitfejk ut. Tror ändå att de män kommer vara benägna att reagera på det. Fast att de vet att det är fejk. ** Bla Newhizzle lämnar över ett konto med över 200k kr till en hispig tjej i stort sett enbart för att hon har bröst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bibben Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Jag är rätt övertygad om att det som gör absolut störst skillnad är mellan manligt och kvinnligt. "Grinder_120" och "sexy_suzie" kommer få lite olika respons. Tror knappast det rör sig om en stor skillnad. Men oavsett så är kvinnligt namn + avatar kombon som är troligast att få fram irrationellt beteende. Vare sig det är raggning eller bli kallad för "slut" i chatten. sjulle va sketkul om någon sa man var slut när man loosat en pot, man sitter ju inte med allt man äger på bordet liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 sjulle va sketkul om någon sa man var slut när man loosat en pot, man sitter ju inte med allt man äger på bordet liksomFegis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bibben Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 ska försöka att bli mer modig, syns på stars Nl 50 i framtiden alla pfare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Det är väl inte viktigt, men som andra har nämt tycker jag att det gärna kan vara lite lustigt. Själv tog jag nicket från en Mel Brooks film: AnalJohnson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Det finns mycket kiss- och bajshumor där ute. Personligen har jag lite svårt att ta spelare på allvar som kallar sig för "bajspelle", "bajamaja" (Är det en man eller kvinna??) eller något liknande. Spelare som visar att de tänkt till lite vad gäller sitt nick tar jag på större allvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Det finns mycket kiss- och bajshumor där ute. Personligen har jag lite svårt att ta spelare på allvar som kallar sig för "bajspelle", "bajamaja" (Är det en man eller kvinna??) eller något liknande. Spelare som visar att de tänkt till lite vad gäller sitt nick tar jag på större allvar. Umm, kan du ge ett exempel på någon som tänkt till med sitt nick och hur du menar att du tar denne på allvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 3 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Såg ett ganska bra nick nu på Bet365.... godforbidme :D.. Dåligt samvete för o spela om pengar månne ? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Umm, kan du ge ett exempel på någon som tänkt till med sitt nick och hur du menar att du tar denne på allvar? Det är mer en känsla kanske att de som lägger ner lite tankemöda på sitt nick kanske också tar sitt spel mer seriöst, jag vet inte. Ett kul och bra namn är t.ex. "yourmyrakeback", som jag sett någonstans (här kanske?). Ett annat fyndigt namn är "bites_fish" (SM-vinnaren, som dessutom är fiskare). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 "Dont_tell_my_wife" mötte jag för ett tag sedan. Rätt kul nick, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Jag håller med om att ett tjejnick formodligen är det enda som gör nån skillnad. Jag spelade på Ladbrokes mina första år med ett tjejnick. Man blir underskattad, sexuellt trakasserad och sådär tjejigt kompis med de andra tjejerna. Just alla engelsmän som vill bjuda in en till allsköns äventyr och slicka en på konstiga ställen blev ganska jobbigt till slut. Mest patetisikt tycker jag är de här killarna som heter Matusow46 eller Esfandiari4. Det luktar sjuttonåring med pappas kreditkort lång väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Det lustigaste är vissa humoristiska nickar, typ "nonotagainargh" (som faktiskt var ganska bra på NL $ 1/2 på Party häromåret) eller "CallingstationLOL".. ...man kan inte låta bli att garva - dessutom finns det en chans att sådana nickar, liksom "tjejnickar" underskattas, i vart fall av en del spelare. Undrar om det finns någon "SynstationHOHO" på SvS? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Känns som ju mer "proffsinriktad" namn de har ju sämre är de och vice versa. Typ ProKid_Alabama = Sug! I_am_a_fish = Bättre! Mvh, KF! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Känns som ju mer "proffsinriktad" namn de har ju sämre är de och vice versa. Typ ProKid_Alabama = Sug! I_am_a_fish = Bättre! Exakt. Weak means strong. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Februari , 2007 Rapport Share Postad 3 Februari , 2007 Jag håller med om att ett tjejnick formodligen är det enda som gör nån skillnad. Jag spelade på Ladbrokes mina första år med ett tjejnick. Man blir underskattad, sexuellt trakasserad och sådär tjejigt kompis med de andra tjejerna. Just alla engelsmän som vill bjuda in en till allsköns äventyr och slicka en på konstiga ställen blev ganska jobbigt till slut. Mest patetisikt tycker jag är de här killarna som heter Matusow46 eller Esfandiari4. Det luktar sjuttonåring med pappas kreditkort lång väg. Tror proffsnamn+siffra gör mycket skillnad också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stalmannen Postad 4 Februari , 2007 Rapport Share Postad 4 Februari , 2007 Jag har ett vanligt svensk manligt förnamn som nick på dom flesta sajter. På en sajt som e kanadensisk blir jag dock ofta kallad "she" i chatten. Jag brukar då ofta fråga vem dom snackar om, men ingen svarar. Undrar om mitt nick är något feminint i kanada kanske. Har blivit förvånad ofta då de säger t.ex. "she bluffs all the time" då jag betat hem en pott, och sedan då jag frågar vem dom menar så svarar dom inte. Ingen svarar nånsin att dom menar mig fastän jag vet att dom menar mig. Lite creepy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
y0 Postad 4 Februari , 2007 Rapport Share Postad 4 Februari , 2007 typiska fisknamn: longlong5201, jonmar111, pavel55 typiska "kan eventuellt vara ok, men har förmodligen sjukt fps"-namn: bbmeplz, SICK_CHILD, SLiCK_aMaTeUR, Ilikepotatoes typiskt "bluffar att jag är fisk"-namn: bosse47 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
conny Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 Jag kallar mig för "tur" på FTP och svenskaspel. Det kan få folk att tilta loss ordentligt om man råkar dra ut dem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 8 Februari , 2007 Rapport Share Postad 8 Februari , 2007 typiska fisknamn: longlong5201, jonmar111, pavel55typiska "kan eventuellt vara ok, men har förmodligen sjukt fps"-namn: bbmeplz, SICK_CHILD, SLiCK_aMaTeUR, Ilikepotatoes typiskt "bluffar att jag är fisk"-namn: bosse47 bosse47 är iofs en riktig nötfisk.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts