Beef__Cake Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Hände en liten komisk incident här om dagen när jag lira NL100. Hade grindat upp min stack till runt 160-170bb på ett bord med en riktig super tomte som täckte mig. Han hade väl ca 68% i pfr och 85% i vpip. Han höjer i sen pos som vanligt och jag får se AA på min BB, guld läge att stacka. Han spelade verkligen som en tomte och hade svårt att släppa händer när han väl fått nåt TP eller dylikt. Nåväl en kille till efter funderar på att syna min re rais....han tänker och tänker och tänker lite till. MEN va händer!! Connection lost!!? NEJ inte nu, förbannade BBB!! OMG TILT!! Jag får panik, rycker ur lite kablar och in igen, inget händer. Letar upp min mobil och ringer en polare som kollat på mig när jag spelat. När han svarar säger han, fy fan du måste verkligen ha änglavakt. Jaha? Vadå? Ja du blev all in och han hade 22 och träffa set på flop. Orkade klämma fram ett litet leende efter det. Citera
Appel Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 hehehe Det var nog Crom som hjälpte dig där, även fast han inte lägger sig vad vi dödliga sysslar med Citera
ulaf Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Hade du spelat hade inte floppen varit likadan. Sug på den. Citera
Existentialisten Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Jag förstår inte.... Du re-raisar alltså hans standardraise all-in för 170BB? Sedan träffar din motståndare ett set på floppen och det kallar du änglavakt? Citera
Nidson Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Jag är ledsen, men om du hade spelat handen hade han antagligen inte träffat sitt set. Kortblandningen körs även under handens gång. Citera
ackeman Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Jag förstår inte.... Du re-raisar alltså hans standardraise all-in för 170BB? Sedan träffar din motståndare ett set på floppen och det kallar du änglavakt? Handen betraktades som all in eftersom han förlorade anslutningen, dvs handen spelades bara om de pengarna som han hade lagt in innan han förlorade kontakten. Givet floppen sparade han alltså pengar eftersom han antagligen pushat floppen.... Tyvärr missbrukas denna funktion av vissa spelare. Säg att du har KK, raisar pre-flop och blir sen reraisad pott. Du synar, floppen kommer X X A. Ingen skön flopp att spela om stackar, samtidigt kan du ha bästa handen. Du bettar ut halvpott och blir raisad. Vad gör du nu? Vissa drar då ut bredbandsanslutningen och resten av handen spelas med de pengar som lagts in. Omoraliskt? Bara förnamnet. Citera
Existentialisten Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Handen betraktades som all in eftersom han förlorade anslutningen, dvs handen spelades bara om de pengarna som han hade lagt in innan han förlorade kontakten. Givet floppen sparade han alltså pengar eftersom han antagligen pushat floppen.... Tyvärr missbrukas denna funktion av vissa spelare. Säg att du har KK, raisar pre-flop och blir sen reraisad pott. Du synar, floppen kommer X X A. Ingen skön flopp att spela om stackar, samtidigt kan du ha bästa handen. Du bettar ut halvpott och blir raisad. Vad gör du nu? Vissa drar då ut bredbandsanslutningen och resten av handen spelas med de pengar som lagts in. Omoraliskt? Bara förnamnet. Tack Citera
Zyr Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Jag är ledsen, men om du hade spelat handen hade han antagligen inte träffat sitt set. Kortblandningen körs även under handens gång. bestäms inte kortblandningen precis innan varje giv? Citera
Hap Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 bestäms inte kortblandningen precis innan varje giv? Tror inte att detta är något som sidorna gärna avslöjar. Algoritmen måste vara så hemlig som möjligt. Citera
jackbalsam Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Jag har hört att dom bara kuperar mellan varje hand för att få in mer händer/timme. Citera
Zyr Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Tror inte att detta är något som sidorna gärna avslöjar. Algoritmen måste vara så hemlig som möjligt. var ju några som knäckte en algorit och kunde se vilka kort som skulle komma på turn,river för några år sen Citera
Big Less Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Jag har hört att dom bara kuperar mellan varje hand för att få in mer händer/timme. LOL! Citera
croz Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Korten slumpas exakt det ögonblicket det läggs ut och inte innan.. Citera
XoteR Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 To perform an actual shuffle, we use another simple and reliable algorithm: * first we draw a random card from the original deck (1 of 52) and place it in a new deck - now original deck contains 51 cards and the new deck contains 1 card * then we draw another random card from the original deck (1 of 51) and place it on top of the new deck - now original deck contains 50 cards and the new deck contains 2 cards * we repeat the process until all cards have moved from the original deck to the new deck Står det på pokerstars. Så där måste korten blandas innan. Men är ganska säker på att det redan finns tråd om detta och att det berodde på sidan. Citera
teddybeahr Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Captain Obvious: Faktum är ju dock att det inte spelar någon som helst roll egentligen Citera
mgps Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Jag är ledsen, men om du hade spelat handen hade han antagligen inte träffat sitt set. Kortblandningen körs även under handens gång. säker på det? låter betydligt mer troligt att kortleken blandas mellan varje giv och placeras i en lista, sedan tas det första objektet ur listan ut när nästa kort delas ut. Citera
Recommended Posts