Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Njaaa...jag har egntligen inte alls tid för att spela så mycket som jag gör nu, har ju asmycket i plugget. Problemet är at jag har ganska svårt att fokusera på läsandet emellanåt, alltså när jag sitter och faktiskt läser. Det är skitjobbigt och blir lätt så att jag spelar en stund istället eftersom det ändå inte går in nåt i huvet när jag läser. Har också lite uppförsbacke studiemässigt just nu, det är så jäkla mycket annat som är struligt så jag har lite låg motivation just nu. Kan ju var så ibland och det vänder nog iofs snart.

 

När det gäller placeringar och så på SvS har jag ingen mer koll än att jag ligger +238kr över typ 130 spel eller nåt sånt, ingen vidare ROI alltså. Ska kolla lite nogrannare när jag hinner. Angående satsning på Ongame så vore det kul men jag känner att om jag ska satsa så måste jag verkligen gå in för att utvecklas, känns som att jag stått still hur länge som helst i utvecklingen nu! Ibland känns det som att fan, jag kommer aldrig bli riktigt bra på det här med SnG's. Det är nog den ribban jag måste över i första hand för att satsa ordentligt.

 

Nu blir det badet så jag kan läsa lite. Är svårt att spela poker där... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så här ser det ut hittills på SvS SH Turbo:

 

15 feb-5 mars: 142st spelade varav 4st är 33kr's och resten 22kr's

 

1:a 32 (22%)

2:a 33 (23%)

3:a 29 (20%)

4:a 28 (19%)

5:a 20 (14%)

 

Detta ger ITM 45% och med nettovinsten 238kr blir ROIen 7% vilket är skandal!

 

Skärpning!!! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående satsning på Ongame så vore det kul men jag känner att om jag ska satsa så måste jag verkligen gå in för att utvecklas, känns som att jag stått still hur länge som helst i utvecklingen nu! Ibland känns det som att fan, jag kommer aldrig bli riktigt bra på det här med SnG's. Det är nog den ribban jag måste över i första hand för att satsa ordentligt.

 

Du skulle lätt klara dig väldigt bra på Ongames $11. Du har väl ett stejkerbjudande har jag för mig? Ta det och känn dig lite för. Du behöver ju inte gå för maxbeloppen på bonusarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle lätt klara dig väldigt bra på Ongames $11. Du har väl ett stejkerbjudande har jag för mig? Ta det och känn dig lite för. Du behöver ju inte gå för maxbeloppen på bonusarna.

 

Alltså, jag är väääärldens veligaste när det gäller det här med stejkerbjudandet. Det hänger ihop med 1. dåligt poker-självförtroende, 2. varierande intresse för pokern, 3. varierande med tid till att spela, höga krav på mig själv om jag ska lira med stejk vilket hänger ihop med punkt 1-3. Sen om jag skulle klara mg bra låter jag vara osagt. Av siffrorna ovan att dömma så skulle jag väl hålla mig simmande iallafall, inte mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat på en sak. När jag kollar i mitt block där jag antecknar mina spel så ser jag att jag nästan alltid plussar under mina första lir, som oftast är på förmiddagen, och backar efter det på eftermiddagarna?

 

Verkar som om du löste det problemet igår... genom att inte spela på eftermiddagen ;-)

 

Själv spelade jag min första 33:a igår (2:a plats) och kommer köra vidare där tills jag har under 7 inköp... (ja eller tillräckligt för 55 kronors förstås) wish me luck :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om du löste det problemet igår... genom att inte spela på eftermiddagen ;-)

 

Själv spelade jag min första 33:a igår (2:a plats) och kommer köra vidare där tills jag har under 7 inköp... (ja eller tillräckligt för 55 kronors förstås) wish me luck :-D

 

Good luck m8! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut hittills på SvS SH Turbo:

 

15 feb-5 mars: 142st spelade varav 4st är 33kr's och resten 22kr's

 

1:a 32 (22%)

2:a 33 (23%)

3:a 29 (20%)

4:a 28 (19%)

5:a 20 (14%)

 

Detta ger ITM 45% och med nettovinsten 238kr blir ROIen 7% vilket är skandal!

 

Skärpning!!! :evil:

 

Jag skulle döda för 45% ITM just nu... hade 27% över 400 games i februari...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsning!

 

Fy fan vad jag velar hit och dit kring allt som har med pokern att göra! Kopierat nedanstående från första posten här i min dagbok...

 

 

Mål

Mitt kortsiktiga mål är att spela upp rullen till 30 inköp på $11 och att samtidigt ligga på ungefär liknande statistik som jag gjort på CDpoker, d.v.s. ROI 18% och ITM 40% (13-6-18) på 92 spelade. Det långsiktiga målet blir att så småningom ha en rulle stor nog för att spela på $22 och även där ligga på en ROI på ca 18%.

 

 

 

Orosmoment

 

1. Jag har lätt att gå in för saker till 200% för att sedan tröttna totalt helt plötsligt.

 

2. Jag har ganska svårt att hantera variansen som poker i allmänhet medför.

 

3. Kommer jag att ha möjlighet att lägga den tid som behövs?

 

 

När jag äntligen (efter alldeles för lång tid!) nåt $11-nivån så slutade jag typ spela FR på Pokerstars! Ganska sjukt med tanke på hur länge jag hållt på för att komma dit. Istället började jag lite halvhjärtat spela SH Turbo på SvS med tveksam framgång. Och jag tror att det är just här problemet ligger, jag spelar alldeles för halvhjärtat. Det känns som att det varken blir hackat eller malet liksom. Det är ju det här som är anledningen till att jag harvade på $5.5-nivån i typ flera år! Pratade alldeles nyss med Maria om det här också och hon hade samma tankar och känsla som jag har, det leder inte till någonting när jag spelar på det sätt jag gör nu och på det sätt jag gjort. Att sitta tre hela kvällar/vecka för att i bästa fall plussa typ nån hundring är ju helt meningslöst! Målet MÅSTE ju vara att gå upp i nivå för att kunna tjäna lite pengar som betyder nåt! Jag tror, eller ja vet, att en orskak till att jag tröttnar emellanåt (se punkt 1 ovan) är just det faktum att jag hela tiden harvar på samma nivå, att det inte händer så mycket. En anna orsak till att jag tröttnar ibland är punkt 2. Jag har fortfarande oerhört svårt att hantera variansen mentalt. Måste lära mig att bara skaka av mig den negativa variansen, den hör ju liksom till spelet! När det gäller punkt 3 så är detta ett problem och anledningen till att jag började köra SH Turbo istället för FR. Jag vill/orkar inte sitta och spela FR tre kvällar/vecka när jag inte kommer någonstans. Det är varken kul för mig eller familjen som också drabbas (eller vad man ska kalla det) när jag är "borta". Så, vad vill jag med pokern? Vet inte om vi ska kalla nedanstående mål, planer eller drömmar men så här funderar jag:

 

 

  • Fortfarande spela SnG's.
  • Spela med det kortiktiga målet att gå upp i nivå.
  • Spela med det långsiktiga målet att faktiskt tjäna pengar som gör nån skillnad för vår ekonomi. Då pratar jag inte om 10K i månaden utan nån/några tusenlappar kanske.
  • Spela max två kvällar/vecka OM det innebär att det lånsiktiga målet faktiskt kommer att kunna nås! Att spela lite då och då dagtid är också okej men målet måste vara det samma som vid kvällsspel.
  • Bli mer erfaren och lära mig mer. Har ju grunderna men MÅSTE komma vidare!
  • Göra upp en plan för framtiden gällande när nästa nivå borde vara nådd samt planer och medel för att lära mig mer.

 

Ja, så här går mina funderingar ungefär. Dessvärre vet jag inte hur jag ska komma vidare även om jag har planer och funderingar. Ska jag tex spela $11 SnG's FR som jag har rulle för eller ska jag spela SH Turbo? Vill inte att det ska bli som det varit, att jag spelar och spelar, kväll efter kväll utan att det händer nåt. Var bara tvungen att skriva av mig lite... :roll::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 kort är det väl? Tre knektar, två tior, tre kungar och två 8or.

 

Du minns väl att man alltid torskar mot 3-outare på river? Det var ju tre gånger så många här! :mrgreen:

 

Har funderat på en sak. När jag kollar i mitt block där jag antecknar mina spel så ser jag att jag nästan alltid plussar under mina första lir, som oftast är på förmiddagen, och backar efter det på eftermiddagarna? Jäkligt skumt? Vad beror det på måntro? Oskärpa, stress, bättre spelar på eftermiddagarna på SvS? Tål att funderas på...

 

8 får jag det till, du har klöver ess, så det blir bara två kn:ar, två K:ar, två tior, två 8: or!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du spela seriöst och tjäna pengar skulle jag inte satsa på SH Turbo SnG på SvS. Variansen är alldeles för hög där. Då är $11 FR på Stars ett mycket bättre alternativ.

 

Annars kan HUSNG vara ett alternativ. Var tidigare en renodlad FR SNG spelare. Men så böt jag till HUSNG efter att bl a ha följt Cons dagbok där han började spela det med stor framgång. Ett byte jag aldrig ångrat. Att variansen är relativt låg i jämförelse med SNG FR ser jag som en av de största fördelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att variansen är grym på SvS SH Turbo har jag redan märkt! Helt galet! Det som möjligen skulle väga upp detta är att man hinner spela betydligt fler än om man spelar FR.

 

HU SnG är ju rätt kul men jag tror inte det är aktuellt att börja med ytterliggare en variant av SnG's. Vill bestämma mig för nån av de jag redan spelar. Jag borde antagligen enbart köra FR eftersom det är den form av SnG's jag har mest koll på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm....vafan sitter han på här?

 

 

PokerStars Game #15859350077: Tournament #80284739, $10+$1 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2008/03/09 - 15:43:41 (ET)

Table '80284739 1' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Mrhamster13 (1660 in chips)

Seat 2: kanzler80 (1280 in chips)

Seat 3: joebird (1530 in chips)

Seat 4: skitzbeatz1 (1330 in chips)

Seat 5: Gregssmith69 (1770 in chips)

Seat 6: ms1272 (1435 in chips)

Seat 7: Mr Cady (1450 in chips)

Seat 8: quenoy (1595 in chips)

Seat 9: Polycarpus (1450 in chips)

Mr Cady: posts small blind 15

quenoy: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Ace of Spades10 of Hearts

Polycarpus: folds

Mrhamster13: folds

kanzler80: folds

joebird: folds

skitzbeatz1: folds

Gregssmith69: folds

ms1272: folds

Mr Cady: calls 15

quenoy: checks

*** FLOP *** 6 of Clubs3 of Diamonds10 of Diamonds

Mr Cady: bets 60

quenoy: raises 180 to 240

Mr Cady: calls 180

*** TURN *** 6 of Clubs3 of Diamonds10 of DiamondsKing of Spades

Mr Cady: bets 180

quenoy: raises 1145 to 1325 and is all-in

Mr Cady: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, spelat klart $11orna. Gick rätt bra fast det var länge sen jag spelade FR. Men det va fan va segt det var! Tog ju evigheter ju! Jaja, tio stycken blev det iallafall. Kom ITM i 6 stycken (1-3-2) och plussade $52 vilket jag är nöjd med. Förutom ITM-platserna kom jag 4:a (AT vs AJ), 5:a (A8 vs QQ), 6:a med nåt jag inte minns och 7:a (JJ vs QQ).

 

Nu blire bingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...