Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Jaha, då var det dags att göra slag i saken och skaffa en alldeles egen dagbok! :-D Tanken med detta är att jag här ska posta resultat och statistik för mitt spelande samt att diskutera situationer och tankar som uppstår under spelet. Jag har alltså INTE tänkt posta HH’s här utan gör detta i handanalysdelen här på forumet. Detta för att jag tror mig få bättre feedback då fler läser trådar där än här bland dagböckerna.

 

Bakgrund

Inspirerad av bland andra Myssion, Eurythmech och Conspiracy spelade jag en del SnG’s $5.5 10-manna i slutet av sommaren -06. Tyckte det gick hyffsat, plussade och kände att jag hade ganska okej koll på den grundläggande SnG-strategin. Eftersom jag tyckte det var förbannat kul med SnG’s bestämde jag mig för att satsa på att utveckla mitt spel och mina teoretiska kunskaper genom att läsa artiklar, posta HH’s, skaffa PokerOffice för att hitta luckor och att skaffa SNGPT för att lära mig mer om bubbelstrategi. Jag gjorde upp en plan för min satsning men just som jag hade börjat blev det problem. Studierna satte igång igen och dessa tog betydligt mer tid än vad jag hade väntat mig. Att vi dessutom väntade en utökning av familjen från tre till fyra gjorde också att min satsning kom av sig lite. Det var oerhört frustrerande att inte ha tillräckligt med tid till pokern när jag var så laddad som jag var! Det var dock bara att inse fakta och avveckla min nyligen uppstartade satsning. Jag hann emellertid skaffa PokerOffice, läsa lite artiklar på nätet, plöja igenom relevanta inlägg på PF samt köpa och läsa 6-7 böcker, där visserligen endast en liten, liten del handlade om SnG’s.

 

Planer

Då, som beskrev tidigare, familj och studier tar mycket tid så kommer jag att försöka spela 3ggr/vecka och då i huvudsak när familjen gått och lagt sig. Tanken är att spela fyra bord ($5 fullring, regular ej turbo) samtidigt om jag känner att det funkar, i annat fall går jag ner till tre eller kanske bara två bord. Jag kommer att spela på PokerStars där min startrulle kommer vara $165, d.v.s. 30 inköp.

 

Mål

Mitt kortsiktiga mål är att spela upp rullen till 30 inköp på $11 och att samtidigt ligga på ungefär liknande statistik som jag gjort på CDpoker, d.v.s. ROI 18% och ITM 40% (13-6-18) på 92 spelade. Det långsiktiga målet blir att så småningom ha en rulle stor nog för att spela på $22 och även där ligga på en ROI på ca 18%.

 

Medel

Jag kommer att använda PokerOffice för att analysera HH’s och hitta luckor i mitt spel och dessutom posta HH’s här på PF för att få feedback. Statistik innehållande ROI, %ITM, placeringar, storlek på rullen, nettovinst samt antal spelade SnG’s kommer jag att föra i Excel. När jag spelar kommer jag att använda mig av livetrackern son finns i PokerOffice. Förslag på vilka stats jag bör ha vid bordet mottages med öppna armar! Så småningom (d.v.s. när jag har råd att köpa det!) kommer jag att använda SNGPT för att utveckla mitt spel på semibubblan och bubblan.

 

Orosmoment :rolleyes:

 

1. Jag har lätt att gå in för saker till 200% för att sedan tröttna totalt helt plötsligt.

 

2. Jag har ganska svårt att hantera variansen som poker i allmänhet medför.

 

3. Kommer jag att ha möjlighet att lägga den tid som behövs?

 

Jag tror och hoppas att denna dagbok kommer bli givande både för mig och de som läser den. Verkar som att vi blivit ett gäng regulars i SnG-forumet så jag hyser stora förhoppningar! :-D

 

MEN, jag kommer börja denna dagbok med att under ca 2 veckors tid ta en paus från spelet. :lol: Anledningen till detta är att hela familjen kommer bo "på okänd ort" då badrummet ska fuktsaneras. Kommer därför inte att ha tillgång till PokerStars klient under dessa veckor men forumet kommer nog besökas lite då och då! Under tiden tar jag gärna emot folkets jubel! ;-)

 

Har spelat in lite när jag spelar:

Video 1 (ca 25 minuter)

Video 2 (endast 25mb och ca 22 minuter)

Video 3 (ca 1 timme och med ljud!)

Video 4 (lite kortare denna gång... :lol: )

Video 5 (4-tablar)

Video 6 (4-tablar)

Video 7 - Max Cady spelar $5.5 SnG som stejkad

Video 8 - Max Cady spelar $5.5 SnG 13 nov -07

Video 9 - Max Cady spelar $11 SnG's

Video 10 - Max Cady spelar SH Turbo på SvS

 

Kanske kommer det fler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

skoj! Lycka till!

 

Varför skall du föra statistik i Excel? Får du inte den information du behöver från PO? Torneymanager finns ju alltid annars för 40 dollares, det kan det ju vara värt istället för att hålla på att pilla in resultat manuellt i Excel (men du kanske har skrivit ngn liten VBA snutt som importerar de stats du vill ha?)

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att man ser ROI i PO men jag gillar Excel. Det är ju inget avancerat jag vill ha stats på och jag har redan dokumentet sen tidigare. That´s why... ;-)

 

Här är förresten placeringsstatistik för de jag spelat på CDpoker:

 

1:a 14,13%

2:a 6,52%

3:a 19,57%

4:a 10,87%

5:a 14,00%

6:a 6,52%

7:a 15,22%

8:a 2,17%

9:a 5,43%

10:a 4,35%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni vet så är jag ju för tillfället utan min lägenhet och därmed PokerStars klient. Jag har dock tillgång till SvS hos päronen. Tjyvspelat två 22kr´s, 3:a och 4:a. :lol: Liiite spel måste man ju få... ;-)

 

SvS är nöten!:-)

Får du inte installera Stars för mamma?:-D

Skämt åsido, jag funderar att gå tillbaka till SvS, funkar liksom bättre för mig där. Samtidigt skulle jag gärna vilja hitta flytet på Stars. Allt på Stars är bättre än SvS förutom att jag inte lyckas vinna...:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat fyra till nu på SvS 1:a, 3:a, 3:a och 6:a. Den jag vann var jag nere på 4BB med 6 spelare kvar efter att förlorat en all in med AK vs A9. Jobbade mig sen upp genom bla en all in med JJ som fick syn av två varpå min stack blev lite större igen! :-D När vi var ITM hade jag ca 8000 och båda FI ca 1000 med blinds på 200/400. Inte sååå svårt att vinna då :roll: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har det varit stiljte ett tag.

 

Hörde att du chattade med min fru på SvS idag. Hon lånar mitt alias för att träningsspela där emellanåt medans jag håller på med mitt sjuksängsprojekt på PS. Gör hon rätt bra va :lol: . Hon plussar på min rulle iaf. Ska visst gå till några nya skor, IGEN. Visste inte att man behövde så måååånga par. Man har ju bara två fötter ju :-D .

 

Nu sa hon att du verkade trevlig men att du skulle va rädd om fästmön? :shock: och köpa henne ett par skor. Vad hon nu menar med det.

 

Hur gick det för dig i dina SnG på SvS idag då?

 

PS. Hon lirar på den stationära och jag på den bärbara från sängen om du undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln: Skrev ett lååångt inlägg här igår kväll som var till dig. När jag hade skrivit klart och skulle ladda upp det hade forumet lagt av, stod bara sida kan inte visas hela tiden! :evil:

 

Hur som helst så verkade din fru vara riktigt duktig, hon har nog gjort sig förtjänt av ett par skor! ;-) Vilken plats slutade hon på förresten?

 

Angående det där med att vara rädd om fästmön så talade jag bara om för henne att min sambo HATAR poker. Hon blir jätteprovocerad bara av att jag spelar, trots att jag gör det när familjen somnat! :shock:

 

Angående mitt spel i går så gick det asdåligt! Lyckades åka ut som 6:a när jag var chiptvåa. Har ingen HH men satt i BB och checkade, bara jag och SB som alltså täckte mig, i potten. Jag hade QJs och träffade tvåpar på turn. Efter ett skitdåligt spel av mig åkte jag ut eftersom FI träffade kåken på rivern, han hade floppat tvåpar med 52o!

 

I den andra SnG's slutade jag också som 6:a efter att ha gått all in tre gånger mot samma FI. Var favorit preflop 2 av gångerna (syn av A med en kass kicker båda gångerna) och 50/50 den sista (syn av AK). :evil:

 

Av någon konstig anledning så funkar inte HH'n på SvS för mig så jag kan tyvärr inte posta något detaljerat. Ska emellertid försöka posta en hand ur minnet i HH delen här i forumet.

 

Måste säga att jag är helt jävla less på pokern just nu. Det går skitdåligt och känns inte stabilt på något sätt. Kanske beror på att jag inte bor hemma just nu och att jag därmed har sämre fokus, ja jag vet inte. Funderar på om jag ska låta bli att spela ett tag och läsa lite istället för att "hitta tillbaka", ja nåt måste jag göra iallafall! Funderar också på att kanske göra upp en detaljerad "spelplan" som jag MÅSTE följa. Alltså en plan över vilka händer jag skall spela under de olika nivåerna och vad jag ska tänka på under dessa. Lite riktlinjer alltså. Jag får se hur det blir, just nu är det iallafall bara skit! :evil:

 

Mina nick: Julia E på SvS och Mr Cady på Pokerstars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln: Skrev ett lååångt inlägg här igår kväll som var till dig. När jag hade skrivit klart och skulle ladda upp det hade forumet lagt av, stod bara sida kan inte visas hela tiden! :evil: ...

 

Jaha, det förklarar varför min internetleverantör var så frågande när jag skällde på dom :lol: .

 

Hur som helst så verkade din fru vara riktigt duktig, hon har nog gjort sig förtjänt av ett par skor! ;-) Vilken plats slutade hon på förresten?...

 

Du 29 hunkor för ett par pjuck :shock: :shock: finns ju inte i verkligheten :shock: .

Hon var två i en, etta i en och trea i en. Två st OTM.

 

 

Av någon konstig anledning så funkar inte HH'n på SvS för mig så jag kan tyvärr inte posta något detaljerat. Ska emellertid försöka posta en hand ur minnet i HH delen här i forumet.

 

Har aldrig fått nån HH att funka SvS.

 

Måste säga att jag är helt jävla less på pokern just nu. Det går skitdåligt och känns inte stabilt på något sätt. Kanske beror på att jag inte bor hemma just nu och att jag därmed har sämre fokus, ja jag vet inte. Funderar på om jag ska låta bli att spela ett tag och läsa lite istället för att "hitta tillbaka", ja nåt måste jag göra iallafall! Funderar också på att kanske göra upp en detaljerad "spelplan" som jag MÅSTE följa. Alltså en plan över vilka händer jag skall spela under de olika nivåerna och vad jag ska tänka på under dessa. Lite riktlinjer alltså. Jag får se hur det blir, just nu är det iallafall bara skit! :evil:...

 

Ibland kan det vara nödvändigt att återgå till basic, basic och bara spela Premium mm. Skriv en lapp och sätt på datorn med vilka händer på vilka blindsnivåer du ska spela och håll dig till dem.

 

Eller kanske ändå bättre, ta ett break tills suget kommer tillbaka för poker måste vara roligt annars funkar det inte.

 

Mina nick: Julia E på SvS och Mr Cady på Pokerstars...

 

Ska hålla koll på dig och be frugan vara snäll :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...