Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej på er!

 

Måste säga att det varit ett par omtumlande och roliga dagar sen i torsdags. Det började med att de ringde från Frivården (inom Kriminalvården) och sa att jag inte var aktuell för den tjänst jag sökt men att jag kunde få komma på intervju angående ett vikariat som frivårdsinspektör där jag skulle göra personutredningar. Sure sa jag och bokade een tid för intervju till fredag eftermiddag.

 

På fredag förmiddag kom betyget på förra kursen, "Ny nordisk narkotikapolitik", A till mig och B till alla andra! S Å J Ä V L A najs med ett A, speciellt i förhållande till de andras B. :mrgreen:

 

På eftermiddagen var det dags för intervjun. Den måste ha gått kanoners för jag blev erbjuden jobb direkt och började igår måndag! Galet! Nu för tiden är jag alltså frivårdsinspektör i Fridhemsplan och gör personutredningar rörande personer misstänkta för brott. Syftet är att domstolen ska använda personutredningen när de beslutar om påföljd om de misstänkta blir dömda. Verkar jättekul och intressant jobb! Har fått ett vikariat på 2 månader med (stor) chans till förlängning. :-)

 

Idag när jag kom hem var nästa trevliga händelse, lättsmickrad som jag är :roll: . Hade fått svar på ett mail jag skickat till professorn som undervisade på "ny nordisk narkotikapolitik". Hon "ville gärna ha tatt mig i hand och gratulerat till det strålande resultatet". Dessutom ville hon spara papret för att använda det i framtiden (inte för att torka sig antar jag :-))vilket känns smickrande! Stor cred till mina "medförfattare"! Jag sa ju det...jag är lättsmickrad!:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva hur det gick igår, sex lirade (fyra $22or och två $33or), hälften ITM vilket gav ett netto på hela +$6! Måste försöka stela lite mer för att hålla mig på lite "säkrare vatten". Gick ju asbra första sessionen när jag verkligen prioriterade att hålla "jämn nivå" med blindsen.

 

Jobbmässigt hade jag de två första egna mötena med klienter idag, superkul! I morrn har jag inga inbokade så då blir det till att skriva klart några yttranden till tingsrätten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...ikväll var det tänkt att jag skulle lira lite...men jag orkar fan inte! Är så sjukt trött på kvällarna! Det tar hårt på en inbiten universitetsslacker som jag att helt plötsligt gå upp 06.15 och komma hem 18.00 efter en hel dags slit med en ynka halvtimmes rast. Tur att det är kul som fan! I morrn blir det Kronobergshäktet för en personutredning tillsammans med en kollega. Förhoppningsvis blir det lir i morgon kväll istället...om jag orkar... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...ikväll var det tänkt att jag skulle lira lite...men jag orkar fan inte! Är så sjukt trött på kvällarna! Det tar hårt på en inbiten universitetsslacker som jag att helt plötsligt gå upp 06.15 och komma hem 18.00 efter en hel dags slit med en ynka halvtimmes rast. Tur att det är kul som fan! I morrn blir det Kronobergshäktet för en personutredning tillsammans med en kollega. Förhoppningsvis blir det lir i morgon kväll istället...om jag orkar... :oops:

 

 

Grattis till jobbet och kul att se att du nu vet hur vi dödliga har det :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni kanske märkt är den här dagboken stendöd, anledningen är givetvis att jag inte spelar nåt nu för tiden. Sen jag började jobba för 2½ vecka sedan har jag varken haft ork, tid eller motivation att spela. Med anledning av detta cashade jag igår ut min del av vinsten vilken blev ca 1600 sek på 33 spelade DoN's. Stejkaren tog från och med igår över kontot på Scandic vilket innebär att jag inte har någon rulle på nån sajt överhuvudtaget. Kändes som att det är bättre att lägga ner spelandet än att bara spela sporadiskt.

 

Så...jag tackar för alla trevliga inlägg i min dagbok och säger tack för mig! Kanske återvänder jag till spelandet och dagboken när bättre förutsättningar för spelande finns...

 

Simma lugnt fiskar! ;-)

 

Over and out...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att det fortsätter att gå bra för dig och dina kära fortsättningsvis oxå. Är uppriktigt glad att du äntligen har fått ett jobb som du kan försörja dig och de dina på.

 

Poker kan du alltid lira nån gång ibland när suget dyker upp och du vill fördriva tiden eller kanske koppla av med det någon timme ibland för att tömma huvudet på andra tankar.

 

GG å well klonkat i det privata :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Klonk!Mina kära kollegor har öst beröm över mig till chefen vilket resulterat i ett förlängt vikariat till sista maj! :-) Trevlig julklapp!

 

Åker till Hudik på söndag och kommer hem efter jul så God Jul på er!

 

Jävligt najs middag igår med lite pokerfolk igår btw...

Glada Hudik! 3vligt!

Har ni inte dator med internet i Hudik? :roll:

 

God Hjul på dig Micke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...