Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

Jag har så otroligt svårt att förstå ditt resonemang om ditt eget spel...Du spelar mao inte för att bli bättre? Vad är dagboken till för? Krävs verkligen inte mkt och det verkar som att du egentligen "vet" vad du gör för fel men att du inte tillämpar dina kunskaper. Känns som bortkastad tid att inte ens försöka spela optimalt(svårdefinierat men borde iaf vara alla pokerspelares mål)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan inte bli bättre. VARENDA gång jag kliver upp i nivå så är jag som en vilsen sopa. Jag kan inte spela aggressivt, och försöker jag så går det bara åt helvete.

Det känns som att varje gång jag kliver upp i nivå så blir jag så sjukt osäker. Jag har ingen aning om hur jag ska spela eller vad jag ska göra såfort jag får mothugg. Ställer jag så ligger jag alltid under. Foldar jag så ligger jag alltid under. Jag vet såklart att det inte alls har NÅGONTING med tur att göra, men det känns ändå som att jag har sjuk otur hela tiden.

 

Spelar jag på den nivån jag är van vid så går allt som på räls. Där behöver man lixom inte bry sig så mkt. Man behöver bara spela sina händer likadant i varje given situation. Får man mothugg är man oftast slagen.

 

Dessutom hatar jag att förlora. Jag vill inte förlora. Aldrig. Det suger. Det är fan så mkt bättre att sätta sig vid borden och veta att rullen kommer ha ökat när man går därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta böla för fan , du har problem med det mentala...antagligen att du spelar för scared money när du går upp i nivå , kör på din nivå där du känner att du kan förlora ett antal inköp utan att det tar för hårt.

 

Tror att lösningen är att du spelar överrullad för att på så sätt slippa tänka såhär. Inget negativt menat !

 

GL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en... två sessioner nu. Den första slutade på -390 kr efter att jag provat NL1/2.

 

Andra sessionen på NL0.5/1 slutade på 890 kr plus.

 

Tror att lösningen är att du spelar överrullad för att på så sätt slippa tänka såhär. Inget negativt menat !

 

Har ju en rulle på 15 000 kr just nu. Det är ju mer än tillräckligt för at gå upp i nivå. Dock är jag, som ni säger, för vek mentalt. På NL0.5/1 så kan man ju lixom limpa in med typ vad fan som helst, vänta på träffen, å sen få betalt. Går man upp til 1/2 så börjar ju folk trebetta preflop osv. Detta klarar jag icke av.

 

sluta böla för fan

 

Äh vafan :-P Its my dagbok and i cry if i want to! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte bli bättre. VARENDA gång jag kliver upp i nivå så är jag som en vilsen sopa. Jag kan inte spela aggressivt, och försöker jag så går det bara åt helvete.

Det känns som att varje gång jag kliver upp i nivå så blir jag så sjukt osäker. Jag har ingen aning om hur jag ska spela eller vad jag ska göra såfort jag får mothugg. Ställer jag så ligger jag alltid under. Foldar jag så ligger jag alltid under. Jag vet såklart att det inte alls har NÅGONTING med tur att göra, men det känns ändå som att jag har sjuk otur hela tiden.

 

Spelar jag på den nivån jag är van vid så går allt som på räls. Där behöver man lixom inte bry sig så mkt. Man behöver bara spela sina händer likadant i varje given situation. Får man mothugg är man oftast slagen.

 

Dessutom hatar jag att förlora. Jag vill inte förlora. Aldrig. Det suger. Det är fan så mkt bättre att sätta sig vid borden och veta att rullen kommer ha ökat när man går därifrån.

 

Varför ha dagbok ? Dagboken är ju till för att man ska bli bättre utveckla sitt spel och avancera uppåt. Det är nog allas syfte med dagboken men verkar inte vara ditt. Sen är nog inte poker ditt game om du itne kan slå 1/2 nivån utan limpa in och hoppas på träff på 0.5/1 lär inte hålla i längden. Verkar göra det nu men när du blir runing bad så får du se vad som kommer hända då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en... två sessioner nu. Den första slutade på -390 kr efter att jag provat NL1/2.

 

Andra sessionen på NL0.5/1 slutade på 890 kr plus.

 

 

 

Har ju en rulle på 15 000 kr just nu. Det är ju mer än tillräckligt för at gå upp i nivå. Dock är jag, som ni säger, för vek mentalt. På NL0.5/1 så kan man ju lixom limpa in med typ vad fan som helst, vänta på träffen, å sen få betalt. Går man upp til 1/2 så börjar ju folk trebetta preflop osv. Detta klarar jag icke av.

 

 

 

Äh vafan :-P Its my dagbok and i cry if i want to! ;-)

 

 

Om du slår 0.5/1 så borde du antingen slå 1/2 utan justeringar i spelet eller så borde du kunna göra det med små små justeringar. Det är otroligt svag klass på 1/2 (jag slå ju det enkelt) och angående trebetandet så är det nästan obefintligt och förekommer det så är de flesta som gör det ganska lättlästa.

 

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ha dagbok ? Dagboken är ju till för att man ska bli bättre utveckla sitt spel och avancera uppåt. Det är nog allas syfte med dagboken men verkar inte vara ditt.

 

Du verkar ju vara lite udda. När jag startade dagboken var det av två anledningar:

 

1. För att kunna hålla koll på hur mycket jag spelar och hur det går resultatmässigt

2. För att ev. kunna försörja mig på pokern.

 

Nu verkar det väl som att nummer två inte kommer inträffa, men det bör ju inte hindra mig från att fortfarande ha kvar dagboken?

 

Sen är nog inte poker ditt game om du itne kan slå 1/2 nivån utan limpa in och hoppas på träff på 0.5/1 lär inte hålla i längden. Verkar göra det nu men när du blir runing bad så får du se vad som kommer hända då.

 

Mitt PTBB/100 ligger just nu på 11 när jag spelat 60 000 händer NL0.5/1 @ SvS. Så visst kommer jag gula när jag får oflyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 2 timmars NL 1/2 nu. +446 kr slutade den sessionen.

 

Hand A:

Hur ska man spela en sån här hand egentligen? Orka CBa flopp med 2 synfiskar mot sig... Ställa/syna eller folda rivern?

 

Seat 1: 9-1 ($201.47)

Seat 2: MIRA_05 ($287.24)

Seat 3: jonnyd69 ($136.86)

Seat 4: eliguy ($450.37)

Seat 5: kausti ($341.64)

jonnyd69 posts the small blind of $1.00

eliguy posts the big blind of $2.00

MIRA_05 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 8 of Hearts6 of Hearts

kausti raises $8.00

9-1 folds

MIRA_05 calls $8.00

jonnyd69 calls $8.00

eliguy folds

*** FLOP *** Jack of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts

jonnyd69 checks

kausti checks

MIRA_05 checks

*** TURN *** Jack of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts4 of Spades

jonnyd69 bets $6.00

kausti calls $6.00

MIRA_05 calls $6.00

*** RIVER *** Jack of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts4 of Spades2 of Diamonds

jonnyd69 bets $33.00

kausti raises $95.00

MIRA_05 raises $173.00

jonnyd69 folds

kausti ???

 

Hand B:

Hur spelar ni denna?

 

Seat 1: Kjellep ($369.98)

Seat 2: göttelinda ($440.03)

Seat 3: stefan64 ($212.00)

Seat 4: Duvan3 ($266.62)

Seat 5: kausti ($362.11)

Duvan3 posts the big blind of $2.00

stefan64 posts the small blind of $1.00

göttelinda is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 8 of Diamonds6 of Diamonds

kausti raises $8.00

Kjellep folds

göttelinda calls $8.00

stefan64 folds

Duvan3 folds

*** FLOP *** King of Diamonds9 of Diamonds5 of Spades

kausti bets $16.00

göttelinda raises $67.00

kausti raises $240.00

göttelinda goes all-in with $432.03

kausti goes all-in with $354.11

 

Hand C:

 

Den här handen är SÅ jävla tråkig. Fi har gjort samma spel 15 händer tidigare helt tom. Då fick han in hela stacken tillslut, och han kommer antagligen göra samma sak här. Alltså ger jag fan i å skrämma bort honom på floppen. Turn är ju bara å ställa för att bli så sjukt besviken när korten vänds upp.

 

Seat 1: kausti ($393.52)

Seat 2: autocall ($261.42)

Seat 3: abbe1109 ($283.91)

Seat 4: snibba ($375.20)

Seat 5: mr.poker23 ($192.91)

kausti posts the big blind of $2.00

mr.poker23 posts the small blind of $1.00

snibba is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 5 of Hearts6 of Hearts

autocall folds

abbe1109 calls $2.00

snibba folds

mr.poker23 raises $15.00

kausti calls $15.00

abbe1109 folds

*** FLOP *** 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs

mr.poker23 bets $50.00

kausti calls $50.00

*** TURN *** 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs3 of Diamonds

mr.poker23 bets $100.00

kausti raises $200.00

mr.poker23 goes all-in with $127.91

*** RIVER *** 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs3 of DiamondsAce of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $378.13 | Rake $9.69

Board: 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs3 of DiamondsAce of Spades

kausti won ($0.00), showed 5 of Hearts6 of Hearts

autocall won ($0.00), mucks

abbe1109 won ($0.00), mucks

snibba won ($0.00), mucks

mr.poker23 won ($378.13), showed 4 of Diamonds4 of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju vara lite udda. När jag startade dagboken var det av två anledningar:

 

1. För att kunna hålla koll på hur mycket jag spelar och hur det går resultatmässigt

2. För att ev. kunna försörja mig på pokern.

 

Nu verkar det väl som att nummer två inte kommer inträffa, men det bör ju inte hindra mig från att fortfarande ha kvar dagboken?

 

 

 

Mitt PTBB/100 ligger just nu på 11 när jag spelat 60 000 händer NL0.5/1 @ SvS. Så visst kommer jag gula när jag får oflyt.

 

Svar 1 . Det kan man oxå göra i anteckningar/word/pt osv finns massvis andra program på datorn´.

 

Svar 2. Har ej sagt heller att det hindrar dig att ha din dagbok kvar men du bör nog ta till dig det folk kommenterar då dom flesta kommentarerna vara av ett vettigt slag .

 

 

Är du säker att det är PTbb eller bb/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 2 timmars NL 1/2 nu. +446 kr slutade den sessionen.

 

Hand A:

Hur ska man spela en sån här hand egentligen? Orka CBa flopp med 2 synfiskar mot sig... Ställa/syna eller folda rivern?

 

Seat 1: 9-1 ($201.47)

Seat 2: MIRA_05 ($287.24)

Seat 3: jonnyd69 ($136.86)

Seat 4: eliguy ($450.37)

Seat 5: kausti ($341.64)

jonnyd69 posts the small blind of $1.00

eliguy posts the big blind of $2.00

MIRA_05 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 8 of Hearts6 of Hearts

kausti raises $8.00

9-1 folds

MIRA_05 calls $8.00

jonnyd69 calls $8.00

eliguy folds

*** FLOP *** Jack of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts

jonnyd69 checks

kausti checks

MIRA_05 checks

*** TURN *** Jack of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts4 of Spades

jonnyd69 bets $6.00

kausti calls $6.00

MIRA_05 calls $6.00

*** RIVER *** Jack of Clubs5 of Diamonds3 of Hearts4 of Spades2 of Diamonds

jonnyd69 bets $33.00

kausti raises $95.00

MIRA_05 raises $173.00

jonnyd69 folds

kausti ???

 

Hand B:

Hur spelar ni denna?

 

Seat 1: Kjellep ($369.98)

Seat 2: göttelinda ($440.03)

Seat 3: stefan64 ($212.00)

Seat 4: Duvan3 ($266.62)

Seat 5: kausti ($362.11)

Duvan3 posts the big blind of $2.00

stefan64 posts the small blind of $1.00

göttelinda is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 8 of Diamonds6 of Diamonds

kausti raises $8.00

Kjellep folds

göttelinda calls $8.00

stefan64 folds

Duvan3 folds

*** FLOP *** King of Diamonds9 of Diamonds5 of Spades

kausti bets $16.00

göttelinda raises $67.00

kausti raises $240.00

göttelinda goes all-in with $432.03

kausti goes all-in with $354.11

 

Hand C:

 

Den här handen är SÅ jävla tråkig. Fi har gjort samma spel 15 händer tidigare helt tom. Då fick han in hela stacken tillslut, och han kommer antagligen göra samma sak här. Alltså ger jag fan i å skrämma bort honom på floppen. Turn är ju bara å ställa för att bli så sjukt besviken när korten vänds upp.

 

Seat 1: kausti ($393.52)

Seat 2: autocall ($261.42)

Seat 3: abbe1109 ($283.91)

Seat 4: snibba ($375.20)

Seat 5: mr.poker23 ($192.91)

kausti posts the big blind of $2.00

mr.poker23 posts the small blind of $1.00

snibba is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 5 of Hearts6 of Hearts

autocall folds

abbe1109 calls $2.00

snibba folds

mr.poker23 raises $15.00

kausti calls $15.00

abbe1109 folds

*** FLOP *** 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs

mr.poker23 bets $50.00

kausti calls $50.00

*** TURN *** 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs3 of Diamonds

mr.poker23 bets $100.00

kausti raises $200.00

mr.poker23 goes all-in with $127.91

*** RIVER *** 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs3 of DiamondsAce of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $378.13 | Rake $9.69

Board: 7 of Hearts3 of Spades4 of Clubs3 of DiamondsAce of Spades

kausti won ($0.00), showed 5 of Hearts6 of Hearts

autocall won ($0.00), mucks

abbe1109 won ($0.00), mucks

snibba won ($0.00), mucks

mr.poker23 won ($378.13), showed 4 of Diamonds4 of Spades

 

Hand A,B,C:

Fold preflopp :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Nåväl

 

A: fi sitter på A,2 Ställ!!!

 

B:Ok OM du nu spelar handen.Fold på flopp. Inga bra odds efter hans reraise

 

C: Är väl den enda handen jag fattar att man kan spela med något värde i längden. Tråkigt nog är det bara till och betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog en NL0.5/1 session nu. Slutade 1057 kr plus. Allt känns så sjukt mkt lättare på NL100. Där är allt så ABC, och det är bara å reraisa trissen utan att tänka. Folk synar ju ner med TP och bajs som kicker ändå.

 

Kan posta statsen för er som är intresserade. Lite skillnad på NL100 och NL200 :roll: :

 

statshelatin.PNG

 

Rulle: 16594 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand A,B,C:

Fold preflopp :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Nåväl

 

A: fi sitter på A,2 Ställ!!!

 

B:Ok OM du nu spelar handen.Fold på flopp. Inga bra odds efter hans reraise

 

C: Är väl den enda handen jag fattar att man kan spela med något värde i längden. Tråkigt nog är det bara till och betala av.

 

Vad gör du på ett pokerforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag förespråkar "nötförsäljning" av något slag alls men jag noterade att du raisade 86s UTG i en av händerna ovan, och du skriver själv att du är så otroligt vilsen på nivåer ovanför 0.5/1. Då är ett tips att inte raisa problemhänder eller halvbra händer ur position om du ändå inte vet hur du ska handskas med dom på floppen eller på senare gator. Om du inte vet hur du ska spela aggressiv poker så måste dessa raisarna vara ett sjukt -EVspel från din sida då du inte alls kommer träffa en monsterflopp särskilt ofta.

 

Ingen stor grej i sig men en sak värd att tänka på om du nu verkligen är så vilsen i ditt spel som du säger. Då kanske du ska spela supertight poker och "lösa" upp ditt spel mer och mer i takt med att du börjar bli säkrare på dina beslut. Du fattar säkert poängen..

 

 

goodnite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog en session nu efter jobbet. Inte alls trött. Beror väl iofs på att nattens arbetande bestod av tacos till käk, pringles samt två filmer på datorn :mrgreen: Industrisemestern rocks! Inte en jävel på jobbet nu ju :-D

 

Sessionen slutade iaf +436. Dock hade jag en coinflip med :Th::6h: på brädan :Kh::Td::4h: där jag mötte :Kd::Qc: som sista hand för sessionen där KQ höll. Var väl typ 150 BB i den potten eller nåt :-( Buhuu.

 

Dock var det sjukt kul å lira idag. Tog mig en timme, sen hade jag mainiacimage på alla tre borden typ. Folk synade ner med allt möjligt skit. Sjukt kul. Och då ska det tilläggas att jag typ bara raisade kanske 20% av mina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...