Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur fan gör man för att slå NL1/2? Det GÅR JU FAN INTE! VARJE GÅNG MAN GÅR UPP I NIVÅ SER DET UT SÅHÄR.

 

Sessionen: -241 kr

 

Det är ju så sjukt kul att ni säger att man ska spela aggressivare blablabla. MEN JAG FÖRLORAR JU VARENDA STOR POTT DÄR JAG ÄR FAVORIT. Alla idioter synar med färgdrag/bajshänder och träffar mirakelouts hela tiden...

 

Ner till NL0.5/1 igen :-(

Hur mycket utdragninar som sker är väl inte relaterat till vilken blindsnivå man spelar på? De kanske riggar slumpgeneratorn mer på NL 1/2 jämfört med 0,5/1...

 

Om du fått in pengarna som favorit i de avgörande potterna men ändå förlorat kan du ju inte göra mer. Du kanske blir irriterad och tiltad men spelmässigt har du ju slagit nivån den sessionen. Slappna av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela in en video och lägg upp den!!

 

Du spelar 40/20/1.2 vilket inte är optimalt. Visst har du dragit in pengar, men med det spelet kommer du inte att klättra i nivåer.

 

Att spela in i en video och lägga upp den här på forumet kommer att vara det bästa du gjort. För du säger att du försöker spela aggressivare men att det går skit, då spelar du nog fel.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela in en video och lägg upp den!!

 

Du spelar 40/20/1.2 vilket inte är optimalt. Visst har du dragit in pengar, men med det spelet kommer du inte att klättra i nivåer.

 

Att spela in i en video och lägga upp den här på forumet kommer att vara det bästa du gjort. För du säger att du försöker spela aggressivare men att det går skit, då spelar du nog fel.

 

GL!

 

alltså vi har redan försökt och det behövs knappast någon film för att såga hans spel

 

hare goett pastan! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela in en video och lägg upp den!!

 

Du spelar 40/20/1.2 vilket inte är optimalt. Visst har du dragit in pengar, men med det spelet kommer du inte att klättra i nivåer.

 

Grejje är den att jag gett upp. Jag blir aldrig bra på poker. Jag får mig några tusen i månaden, men jag kommer aldrig få in mer. Det går inte. Orka försöka å misslyckas hela tiden. Jag har försökt säkert 150 ggr å gå upp i nivå å ändra mitt spel. Det går inte. GÅR INTE. Jag försöker med allt, men det går bara inte. Bara en idiot försöker fastän han vet att det inte kommer att gå. Att få mig å gå upp i nivå är som att lära en mört köra bil ungefär.

 

Nej, Kausti är, och kommer förbli, en microstakesfisk. Easy as pie.

 

05-1kr @ SVS? seriöst spela ABC och krossa nivån istället.

 

Vad är krossa för dig då? 200 PTBB/100 eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så. Nu har jag lirat i 5 timmar ungefär. Äckligt tråkigt idag. Försökte verkligen spela mitt bästa, men det sket sig gång på gång. Varenda hand jag lirade blev typ utdragen. Helt åt helvete. Försökte och försökte verkligen, men det gick bara inte.

 

Så vad gör man om allt skiter sig? Man tiltar. Ganska stort sett med mina mått mätt. Spelade så sjukt dåligt. Äckligt dåligt. Och vad händer? Donk donk donk donk. Allt sitter. Pokern e bra sjuk ibland.

 

Så jävla less på pokern just nu. Därför mina inlägg är så sjukt positiva. Sjukt kul att skolan börjar den 25:e å. Har ingen lust alls. Fan i helvete vad tråkigt å sätta sig där och lyssna på all skit man egentligen inte alls vill lära sig. Egentligen skulle man väl bar...

 

Fan va jag är gnällig... Orka klaga på allt som är skit egentligen. Jag har ju flickvän, ett sommarjobb där jag tjänar hyfsat, en utbildning på G samt en hyfsat säker inkomst i pokern. Här sitter jag och gnäller samtidigt som en taiwanes (?) vid namn Hwung Chang Chung sitter och syr fotbollar för 2 kronor om dagen. SKÄRPNING! Mentalträning.nu eller nåt...

 

Resultat: +346 kr

 

Nu ska jag ta och njuta av en lång jävla dusch. Sen ska jag lägga mig å kolla TV tills jag somnar. Och jag ska absolut inte kliva upp före 16:00 imorgon. No way.

 

Over and out, and tillbaka här tomorrow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men 20PTBB/100 är väl ingen omöjlighet direkt.

 

Hur fort kan man springa 100 meter?

 

Under 10 sekunder är väl ingen omöjlighet?

 

marathon2006fat400_400x293.jpg

 

Jo, för vissa är det fan omöjligt ;-)

 

Menar inte att vara dryg eller otrevlig men testade 1/2SEK på svenska för några veckor sen och folk är verkligen helt veck där.

 

Klart dom är. Men jag kan ju inte lira poker. Jag är som fettot här ovanför. Han kan inte springa 100 meter under 10 sekunder. Jag kan inte spela poker på högre nivåer än microlimits. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte är bäst i världen på poker. Du kanske inte ens är bland topp 10.000 i världen. För den sakens skull innebär det inte att du inte kan utvecklas. Grejen är att du tävlar med dig själv. Du måste försöka bli så bra som just du kan bli. Med din inställning kommer du inte kunna nå din fulla potential för du ser redan dig själv som en förlorare innan du ens börjat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne men seriöst som nån annan skrev här så spela in en video. Jag är 100% om att alla friska människor födda utan handikapp kan slå 1/2 bara dom får lite självförtroende och erfarenhet. Och jag vet att du kämpat med pokern ett tag så isf måste det vara nåt i spelet som inte stämmer och där kommer videon in. Var inte rädd för kritik, jag vet att du kommer slå nivån lätt bara du får reda på vad det är du gör fel.

 

Men mitt tips är att spela enkel TAG ABC-poker, det gjorde jag när jag spelade denna nivå och det var verkligen lätta pengar. Skit i allt vad fancy heter och börja sälj nötter! Visst det kanske inte är jättekul men jag antar att du spelar poker för att tjäna pengar också? GOGOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något lättare är väl att regga dig på deucescracked och glo deras NL25/50 videos där dem tar upp grunderna som, du vet, leder till vinnande spel.

 

Detta inkluderar bl.a. hur du ska förhålla dig till 3bet men även elementära saker som vilka händer du raisar var (och varför) osv. Vilka floppar du CBar och varför. Ja, du förstår. Allt såntdär du borde veta men tydligen inte tagit till dig eller hoppat över för du har misslyckats med det förr.

 

Passiv station är inte optimalt, eller ens remotely bra, nånstans.

 

Och jag hävdar fortfarande att 0,5/1 = 1/2 i svårighetsgrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...