Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind

-PK-

Recommended Posts

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat två sessioner under dagen. Den första gick betydligt bättre än den andra. Efter att ha legat + strax under $400 efter första sessionen så slutade jag totalt -$245 efter den senare sessionen som inte alls gick som tänkt.

KARSTENSHEA har ett rykte om sig att vara relativt duktig. Har inte mött honom extremt mycket. Han spelar Tight/aggressive och jag har fått intrycket att han kan göra både moves samt laydowns. Min image bör vara tight/aggressive, Mina dagsstats låg på runt 22/18/3 vilket borde ge en hint. Är spelet okej?

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

Seat 1: dusun ($834.49) [dealer]

Seat 2: BigSlickClub ($88.88) [small blind]

Seat 3: TenGrand ($146.07) [big blind]

Seat 4: KARSTENSHEA ($295.50)

Seat 6: Punkrock_kid ($338.60)

Hole cards: K :club: 9 :club:

Pre-flop:

KARSTENSHEA raises to $12.00, Punkrock_kid calls $12.00, dusun folds, BigSlickClub folds, TenGrand folds

Flop: 3 :diamond: Q :club: 6 :diamond: (2 players)

KARSTENSHEA bets $24.00, Punkrock_kid calls $24.00

Turn: A :diamond: (2 players)

KARSTENSHEA bets $51.00, Punkrock_kid raises to $134.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat två sessioner under dagen. Den första gick betydligt bättre än den andra. Efter att ha legat + strax under $400 efter första sessionen så slutade jag totalt -$245 efter den senare sessionen som inte alls gick som tänkt.

KARSTENSHEA har ett rykte om sig att vara relativt duktig. Har inte mött honom extremt mycket. Han spelar Tight/aggressive och jag har fått intrycket att han kan göra både moves samt laydowns. Min image bör vara tight/aggressive, Mina dagsstats låg på runt 22/18/3 vilket borde ge en hint. Är spelet okej?

Pre-flop:

KARSTENSHEA raises to $12.00, Punkrock_kid calls $12.00, dusun folds, BigSlickClub folds, TenGrand folds

Hans bet på turn känns standard, även utan att han träffat färgen. Hur ska han annars balansera de gånger han bettar när han satt färgen?

Rejsen känns bra.

Länk till kommentar

Mitt spel berodde till stor del på att jag trodde KARSTENSHEA var kapabel att släppa ett A ifall jag slog om på den där turnen. Han foldade efter mitt omslag.

:spade::heart::diamond::club:

Har än så länge spelat en session under dagen. Efter att ha legat ett inköp upp som bäst och ett inköp ner som sämst men slutade ungefär ett halvt inköp upp. Har varit och ätit lite nu samt spelat bowling så nu är det dags att grinda lite mer. Man orkar grinda betydligt mer än vad man gjorde hemma i Sverige och jag siktar på ungefär 2000 händer totalt idag:-)

Uppdaterar lite senare hur det gått.

Länk till kommentar

Spelet har fortsatt relativt stabilt och för tillfället så ligger jag $1000 upp för dagen. Tror att jag är ur min downswing nu och kan förhoppningsvis hålla samma winrate som jag haft sedan ankomsten till Thailand:-)

Blir mer grind efter att vi har ätit samt legat i poolen en stund...

Länk till kommentar

Pre-flop:

Du hittade verkligen inget bättre tillfälle att bluffa? Typ när du har outs?

Länk till kommentar

Du hittade verkligen inget bättre tillfälle att bluffa? Typ när du har outs?

Är inte det lite väl fegt?;-)

Jag hoppades ju plocka upp ett drag eller något på turn (har ju två backdoors på flopp) men sedan kom det ju ett turnkort som kändes ganska attraktivt att bluffa på eftersom det förbättrar många av mina möjliga händer och jag ror att han kan släppa sina halvstarka händer mot ett omslag.

FWIW så ser jag oftast till att ha ett par outs när jag stoppar in mycket pengar i potten.

Nice :-D

Skönt att spelet har funkat nu!

Yesyes, Om det fortsätter såhär så kan du se fram emot vilken all inclusiveresa du vill efter att jag kommit hem från Thailand:-D Fortsätt leta så ska jag göra mitt bästa för att hålla spelet på topp.:-)

Dyngsrytmen är betydligt annorlunda för mig härnere i Thailand. I skrivandets stund så är klockan strax efter 7 på morgonen och jag har precis gått upp. När man kommer upp sitter det redan tre andra och grindar:-)

Ska förmodligen dra igång en session om ett litet tag efter att ha tagit någon form av cola-frukost och piggnat till lite. Igår hade jag $3k som mål och det får bli målet även idag.:-)

Länk till kommentar

Fi är ganska duktig. Är lite osäker vad jag ska göra på turn. Tycker floppen är åt helvete spelad av mig(leder normalt ut) själv men vad är bästa fortsättning efter c/r. Observera att vi är ganska djupa.

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

Seat 1: cG_ ($265.10)

Seat 2: TheMeister ($592.05) [dealer]

Seat 3: Punkrock_kid ($543.82) [small blind]

Seat 4: kew ($610.82) [big blind]

Seat 5: Tellus3 ($35.55)

Seat 6: Phraeg ($360.35)

Hole cards: A :heart: 9 :heart:

Pre-flop:

Tellus3 folds, Phraeg raises to $12.00, cG_ folds, TheMeister calls $12.00, Punkrock_kid calls $12.00, kew calls $12.00

Flop: 6 :spade: 7 :heart: 5 :heart: (4 players)

Punkrock_kid checks, kew checks, Phraeg checks, TheMeister bets $33.00, Punkrock_kid raises to $90.00, kew folds, Phraeg folds, TheMeister calls $90.00

Turn: 6 :diamond: (2 players)

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar

Spelet har gått ganska dåligt idag, en del otur och en del dåliga spel. Ligger ungefär $700 back och vet inte om jag ska spela mer, vi får se.

Svår hand, vet inte om jag spelar den standard? Har precis satt mig vid bordet och hunnit med ett par HU händer mot Sinnes innan Bigkick satte sig vid bordet. Sinnes verkar aggressiv och min erfarenhet av Bigkick är att han är lös.

Preflop trebettar jag ganska ofta men valde att syna denna gång..

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (3 handed)

Seat 1: Sinnnes ($205.50) [dealer]

Seat 3: bigkick ($286.50) [small blind]

Seat 6: Punkrock_kid ($332.50) [big blind]

Hole cards: J :heart: A :club:

Pre-flop:

Sinnnes raises to $12.00, bigkick calls $12.00, Punkrock_kid calls $12.00

Flop: J :diamond: 8 :heart: 3 :club: (3 players)

bigkick checks, Punkrock_kid checks, Sinnnes bets $36.00, bigkick calls $36.00, Punkrock_kid calls $36.00

Turn: 7 :heart: (3 players)

bigkick bets $72.00, Punkrock_kid calls $72.00, Sinnnes folds

River: 3 :diamond: (2 players)

bigkick checks, Punkrock_kid goes all-in for $215.50,

Länk till kommentar

Svår hand, vet inte om jag spelar den standard?

Vad är tanken med riverpushen? Att få honom av ett överpar? Finns ju väldigt lite / ingenting som du kan syna floppen med som inte fyllt upp / förbättrat på antingen turn eller river, och att han skulle syna med typ TT som bara slår en två gators float-bluff tycker jag känns lite långsökt. Din linje ser ju väldigt mycket ut som båt, :Ah::3h: eller T9. :Qh::Th: är väl det han kan hitta för hjältesynen, men jag har ärligt talat väldigt svårt att se att han ska kunna syna där med en hand du slår, om han inte är jättepolis.

Länk till kommentar

Vad är tanken med riverpushen? Att få honom av ett överpar? Finns ju väldigt lite / ingenting som du kan syna floppen med som inte fyllt upp / förbättrat på antingen turn eller river, och att han skulle syna med typ TT som bara slår en två gators float-bluff tycker jag känns lite långsökt. Din linje ser ju väldigt mycket ut som båt, :Ah::3h: eller T9. :Qh::Th: är väl det han kan hitta för hjältesynen, men jag har ärligt talat väldigt svårt att se att han ska kunna syna där med en hand du slår, om han inte är jättepolis.

Nej, tanken med riverpushen är att få värde av en svagare K. Min linje ser verkligen inte ut som att jag skulle ha en båt, vilken hand skulle jag ha då? (Finns egentligen bara 88 som är något möjlig, även om jag förmodligen inte skulle spela den såhär). 9T är en hand jag mycket väl skulle kunna ha och det är väl det som kan göra mitt spel ifrågasatt. A3 kommer jag förmodligen aldrig spela vidare på floppen mot bet + syn. Det viktigaste att konstatera är ju trots allt att vi inte pratar om några exceptionella handreaders och det gör att han kommer ha mycket svårt att släppa en kung i vilket fall och det bör göra riverpushen profitabel.

Mot en duktigare spelare skulle jag KANSKE checka rivern iom att T9 draget satt och spelat likadant om inte det draget suttit men mot denna typ av spelare är det förmodligen bäst spel att ställa för värde mot QJ, KJ.

Länk till kommentar

Fi är ganska duktig. Är lite osäker vad jag ska göra på turn. Tycker floppen är åt helvete spelad av mig(leder normalt ut) själv men vad är bästa fortsättning efter c/r. Observera att vi är ganska djupa.

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

Seat 1: cG_ ($265.10)

Seat 2: TheMeister ($592.05) [dealer]

Seat 3: Punkrock_kid ($543.82) [small blind]

Seat 4: kew ($610.82) [big blind]

Seat 5: Tellus3 ($35.55)

Seat 6: Phraeg ($360.35)

Hole cards: A :heart: 9 :heart:

Pre-flop:

Tellus3 folds, Phraeg raises to $12.00, cG_ folds, TheMeister calls $12.00, Punkrock_kid calls $12.00, kew calls $12.00

Flop: 6 :spade: 7 :heart: 5 :heart: (4 players)

Punkrock_kid checks, kew checks, Phraeg checks, TheMeister bets $33.00, Punkrock_kid raises to $90.00, kew folds, Phraeg folds, TheMeister calls $90.00

Turn: 6 :diamond: (2 players)

Punkrock_kid ???

Med tanke på stackdjupen, samt osäkerheten kring efterföljande spelarnas agerande i multiwaypotten hade jag check-synat floppen.

Turn hade jag spelat fold/raise beroende på min read på Fi.

Jag vet att det är väldigt konservativt spelat, men är inte sugen på att tvingas dega in allt med färgdrag mot set/färdig stege/tvåpar.

Länk till kommentar

Med tanke på stackdjupen, samt osäkerheten kring efterföljande spelarnas agerande i multiwaypotten hade jag check-synat floppen.

Turn hade jag spelat fold/raise beroende på min read på Fi.

Jag vet att det är väldigt konservativt spelat, men är inte sugen på att tvingas dega in allt med färgdrag mot set/färdig stege/tvåpar.

Som jag ser det så är det alldeles för uppenbart vad jag har ifall jag synar flopp och raisar turn eftersom jag i princip aldrig skulle få för mig att spela ett set på det viset.

Och jag nämnde väl inget om att dega in allt på flopp? Det är väl kanske det jag skulle bli tvingad att göra iofs ifall jag valde bet/3bet linje. Det hade ju varit ett ganska enkelt beslut 100BB djupa men med 200BB så är läget något jobbigt.

Spelade inget mer under gårdagen och slutade 700$ back. Jag är fortfarande + mer än 3000$ sedan ankomsten till Thailand. Mer spel nu!:-)

Länk till kommentar

Känns som valde fel läge att slå om pre efter man gjort det 4 gånger=) och spela som man gjorde=) men men

Sitter på Heatrow och har ingen adapter tiltade loss lite på det fan kan inte alla länder ha samma kontakter eller :evil: Vafan ska man göra i 4 timmar nu då=( ville ju ta dina pengar=)

GL inatt

Länk till kommentar