Gå till innehåll

Hu Nl50 - Orka vika överpar mot en trolig triss?


Recommended Posts

Vill bara klargöra att jag pratat om knappen i vanliga ringgames.

 

HU är lite annorlunda bl a eftersom det bara är en som ska agera efter.

Tror även att värdet av att ha position är större där.

 

men LOL, orka efterkonstruera ett försvarstal nu när din bluff blir synad liksom ;) som sagt, handlar inte tråden om just HU?

 

...jag vill dock klargöra att jag pratat om 7card stud hela tiden, och DÅ är det minsann rätt att... bla bla bla...

 

God morgon alla! :)

 

Edit. hrumpf... ang. handen hade jag nog inte orkat lägga, du har ju inte direkt nöten, men finns fortf händer du slår och vad är det? var 3e gång du behöver vinna din syn...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nästan ingen som foldar i cg bara för att du raisat pre kan jag ju säga.

Definitivt inte med tillräckligt stor frekvens för att det ska vara korrekt att höja på knappen med any 2.

 

Folk utgår (Ofta korrekt) ifrån att du gör en c-bet.

Du pratar om partier som nästan inte finns alls idag.

 

Inte för att jag spelar särskilt mkt CG men det låter ju både konstigt och fel. Du kanske spelar svinhögt och där är det annorlunda, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr inga länkar där bättre och mer erfarna spelare säger att det är spelteoretiskt korrekt att höja any2 från knappen i hu cg, men jag är ganska säker på att det stämmer, eller åtminstone "nästan" alla händer.

 

Återkom då när du har en sådan artikel att länka till. Än så länge har du ju inte kunnat hänvisa till något substantiellt att diskutera utifrån (utöver att man ska höja OFTARE från knappen, men det visste ju alla redan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...