Gå till innehåll

TV: Poker After Dark


pokermatti

Recommended Posts

Vad är det som är så svårt att förstå?

 

Varje spelare köper in sig för 20k USD och får 20k chips för det. Endast ettan får pris (120k USD.) Varje chip är alltså värt 1 USD så på det sättet är det indentiskt med ett cash game med stigande mörkar.

Vad har det för betydelse att antalet marker är lika med inköpssumman? Det är fortfarande en enbordsturnering med utslagningsstruktur och stigande mörkar och inte ett dugg likt ett cash game.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 615
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För en SNG med en prisplats, är Durrrs push med KJs fr SB mot en tight pfr som Doyle korrekt?

 

Tycker syn ur pos är dålig här, dessutom är handen för bra för att vika tycker jag i det här läget. med 20bb blir det jobbigt att slå om till 9-10bb och sen vika när det redan ligger 30bb i potten när Doyle ställer.

 

Imho korrekt, om även lite väl mariginellt spel. Intressant dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där stora potten när Hellmuth floppa 444 mot AQ. Hängde inte med i försäkringssnacket där riktigt. Om Lakerskillen skulle vinna skulle han få betala Hellmuth hur mycket som helst och om Hellmuth skulle vinna skulle Lakerskillen få 10k?

 

nån som kan reda ut begreppen

 

Säkert bara jag som har dålig koll, MEN PISSAR INTE HELLMUTH bort 100% av sitt EV när han tar insurance?. om han erbjuder 10k om han blir utdragen och 25-1 i odds och han är 25-1 favorit.. Borde inte EV då bli 0 ?? :|

 

Är det värt lixom? Rätta mig gärna om jag tänkt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert bara jag som har dålig koll, MEN PISSAR INTE HELLMUTH bort 100% av sitt EV när han tar insurance?. om han erbjuder 10k om han blir utdragen och 25-1 i odds och han är 25-1 favorit.. Borde inte EV då bli 0 ?? :|

 

Är det värt lixom? Rätta mig gärna om jag tänkt fel.

 

Hur tänkte du nu? Nej, han ger bort ~5% av sin förväntade vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vanlig sitngo denna vecka utan en Heads-Up Challenge med Phil Hellmuth, Ted Forrest, Paul Wasicka och Chris Ferguson. Kanske inte de roligaste fyra att se spela kanske (förutom Hellmuth) men de har ju alla vunnit NBC Heads Up Poker Championship. Favorit borde väl Jesus vara då han är 16-3 HU i den turneringen (2005-2008).

 

Liten preview finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli jäkligt intressant skulle jag vilja säga! Jesus är min favorit av alla spelare (inkluderat asiater och somalier.) Man skulle nästan kunna tro att han är en poker gud om han inte var just... JESUS! :)

 

Han spelar så fint, minns en gång när han hade 10 och knekt i hjäter och hans motståndare limpade före floppen med A spader A klöver. Floppen kom A hjärter, K hjärter och Q hjärter pengarna åkte in direkt och jesus hade royal! KUNGLIGT! :mrgreen: Tror det var samma år som han vann world series poker. Jag tror nog att de andra får det svårt, den främste utmanaren är nog Paul Wasicka, för Hellmuth kommer steama sönder och vem Ted Forrest är vet jag inte.

 

Här har ni en länk till hans hemsida: http://www.chrisferguson.com/

 

Jag som skriver detta meddelande heter Karl Olov Nordin. Ring eller mejla mig om ni vill ha mer information om allas våran pokergud! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert bara jag som har dålig koll, MEN PISSAR INTE HELLMUTH bort 100% av sitt EV när han tar insurance?. om han erbjuder 10k om han blir utdragen och 25-1 i odds och han är 25-1 favorit.. Borde inte EV då bli 0 ?? :|

 

Är det värt lixom? Rätta mig gärna om jag tänkt fel.

 

Ja jag hängde inte heller med till 100%.

 

Att Hellmuth kör försäkringen mot Lakers innebär ju att oavsett vad som händer så slutar båda spelarna på samma resultat.

 

Vinner Hellmuth potten så ger han Lakers $10.5k

Torskar Hellmuth potten så ger Lakers typ $240k till Phil och behåller $10.5k.

 

Snurrig försäkring liksom men tror Hellmuth betalade typ en premie på kanske $600 för att vinna sina $235k eller nått sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du nu? Nej, han ger bort ~5% av sin förväntade vinst.

 

Nja, jag tänkte att ifall han ger bort 10k varje gång han vinner å får 250k ifall han losar och är 25-1 favorit, så borde han vinna 24/25 ggr, dvs slanta 10kx24 = 240k å förlora en gång å vinna 250k. så +10k?

 

Men hörde att han snackade om 5% men får inte ihop matten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tänkte att ifall han ger bort 10k varje gång han vinner å får 250k ifall han losar och är 25-1 favorit, så borde han vinna 24/25 ggr, dvs slanta 10kx24 = 240k å förlora en gång å vinna 250k. så +10k?

 

Men hörde att han snackade om 5% men får inte ihop matten :)

 

Du förvirrar mig. Varför tar du inte med i beräkningarna hur mkt. han har vunnit varje gång han betalar 10k? Dvs. varje gång han betalar 10k så vinner han ~240k

 

EDIT: Jag tror att det hela blir +-0 EV vid 9,9-10k, och det Phil egentligen betalar är ~600-700$. Orkar dock inte räkna på det, men det låter rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shiiiit vad utspelade Wasicka var mot Chris Ferguson, och vad fan gör Hell Phillmuth i publiken

 

Han blir inte utspelad av Ferguson, han blir utspelad av sig själv. Att kolla på Durrr spela cashgame i PAD som en sann konstnär för att helt plötsligt se Wasicka lemlästa allt vad poker heter får mina ögon att vattnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli jäkligt intressant skulle jag vilja säga! Jesus är min favorit av alla spelare (inkluderat asiater och somalier.) Man skulle nästan kunna tro att han är en poker gud om han inte var just... JESUS! :)

 

Han spelar så fint, minns en gång när han hade 10 och knekt i hjäter och hans motståndare limpade före floppen med A spader A klöver. Floppen kom A hjärter, K hjärter och Q hjärter pengarna åkte in direkt och jesus hade royal! KUNGLIGT! :mrgreen: Tror det var samma år som han vann world series poker. Jag tror nog att de andra får det svårt, den främste utmanaren är nog Paul Wasicka, för Hellmuth kommer steama sönder och vem Ted Forrest är vet jag inte.

 

Här har ni en länk till hans hemsida: http://www.chrisferguson.com/

 

Jag som skriver detta meddelande heter Karl Olov Nordin. Ring eller mejla mig om ni vill ha mer information om allas våran pokergud! ;-)

superise superise jesus vann över han paully ifrån tjeckien. var det någon som trodde något annat efter min förhandsanalys eller? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Wasicka är en spelare jag imponerats sjukt mkt av senaste året när jag sett honom men fatta inte riktigt va han syssla med mot Ferguson. Mental kollaps. Men Ferguson är duktig HU, aggressiv men ingen som äger upp sig själv hela tiden som Phil Ivey tex.

 

shiiiit vad utspelade Wasicka var mot Chris Ferguson, och vad fan gör Hell Phillmuth i publiken

Han ska ju spela direkt efter den matchen mot Teddy Forrest som borde fixa hem det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Wasicka är en spelare jag imponerats sjukt mkt av senaste året när jag sett honom men fatta inte riktigt va han syssla med mot Ferguson. Mental kollaps. Men Ferguson är duktig HU, aggressiv men ingen som äger upp sig själv hela tiden som Phil Ivey tex.

 

 

Han ska ju spela direkt efter den matchen mot Teddy Forrest som borde fixa hem det här.

 

Jo det är klart, man bara irriterande att han sitta där, Forrest gör j inte det, men han gör väl lite reklam för ub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...