Gå till innehåll

Nya layouten


Janoh

Recommended Posts

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste hålla med, vad är de alla är så fruktasvärt upprörda över?

 

Konservativa människor de finns asså...

 

Håller med, det mesta är en vanesak. Är tyvärr omöjligt att göra en stor layout-förändring utan att folk blir upprörda.

 

Att forumets bredd följer bredden på webbläsaren är inget problem direkt, då kan man välja själv. Har man webbläsaren i en storlek där man kan se så gott som alla andra sidor på nätet så ser även Pokerforum helt ok ut. Vill man ändå ha maximerad bredd av någon anledning får man liksom skylla sig själv. ;)

 

Sen kan jag hålla med om att personinformation/avatar gärna får flyttas till vänstersidan eftersom det ger bättre flyt i läsningen. Även att citatrutan borde ha en färg som skiljer sig en aning från resten av texten.

 

Bra jobbat, QoS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan jag hålla med om att personinformation/avatar gärna får flyttas till vänstersidan eftersom det ger bättre flyt i läsningen.

 

Det är ett "work in progress" kommer snart alltså.

 

Över lag kan man säga såhär: Alternativet till att släppa en fungerande men slimmad version av det uppdateradeforumet och dess funktionalitet är att stänga ner i kanske en vecka och tweaka allt innan lansering. Vad är bäst, denna variant där ni får komma med input, som designteamet kan använda sig av i tweakandet, eller vänta nån vecka och komma till ett helt nytt forum där ni inte fått komma med input?

 

Det är ju inte så att det inte går att använda forumet som det ser ut nu, men det kan definitivt förbättras avsevärt och i det arbetet är er input en jättehjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker i det stora hela att det är ok men det kanske beror på att jag är nykter. När jag fyllnat till lite ska jag rota i hur man blir ''senior member'', vettefan hur det går till men jag är lika gammal som en senior iaf.

 

Fast jag tänker som en junior...

 

 

Senior member var nog bara en default-inställning som gav alla med över 100 poster den titeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jävla bra med ett par undantag.

Jag är ingen stor forumanvändare utan det är i princip bara här jag hänger så jag har väl inte så mycket jämföra med.

Jag var livrädd att det skulle bli som 2+2 som jag bara inte klarar av och därför går miste om mycket värdefullt på dessa sidor tror jag.

 

Dom enda minus än så länge som jag ser det är dessa:

- För mycket "luft" i inläggen.

- Gröna färgen

- Vill också nog ha namn och avatar på vänster sida om inlägget.(ej 100 på det dock)

 

Detta är dom spontana plussen:

 

+ Farten på hela forumet.Rena rama F1 för fan.

+ Verkar finnas massa olika funktioner som underlättar en hel del.Har tex framförallt lagt märke till multicitera knappen som verkar awesome eftersom jag aldrig lärde mig att multicitera på gamla forumet. *skäms*

+ Hur bra blir inte detta när "allt" är fixat?

 

/cab19 - som dock ej har spelat så mycket poker i höst pga att jag hittat tillbaka till travet.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon form av gradient i posthuvudet där vi har namn & avatar skulle vara väldigt trevligt för själva helhetsintrycket.

 

Kika på den fina Julklappstipstråden på Pappaforum.se för exempel på hur en svag gradient kan göra marvel för läsbarheten.

 

Den här gillar jag. Mycket lättare att läsa än så som forumet ser ut nu.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska passa på att "elucidate" mig lite...

 

Det gröna är inte så jättefarligt(jag gillar det dock inte), att nicken och allt ligger ovanför är pest och plåga, att "mina senaste inlägg" är borta(eller är det bara jag som inte hittar det?) känns också riktigt dåligt.

 

Jag gillar dock multicitera, sök-integrationen och snabbheten.

 

 

Och just ja, lite bredare forum tack... (Jag gillar dock bestämd bredd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett pillförslag till QoS (det involverar kodning :mrgreen:):

 

En visa dina inlägg-funktion (ja jag fortsätter tjata om den) borde kunna kodas genom ett script som automatiskt gör en avancerad sökning. Parametrar för sökningen:

 

Nyckelord: Lämnas tomt

Användarnamn: Användarens nickname

Hitta ämnen med: Minst 0 svar

Hitta inlägg från: Alla datum och tidigare (:D)

Visa resultatet som: Trådar

Sortera resultatet efter: Senaste postdatum i fallande ordning

Sök i forum: Alla öppna fora

 

Resultatet av en sådan sökning blir identisk med det som visa dina inlägg-funktionen gjorde.

 

EDIT: Alla parametrarna ovan (utom Användarnamn, förståss) är standardinställningarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka, vet inte om det är exakt det du letar efter, men klicka på ditt nick så kommer en meny fram, där bland annat "Hitta alla inlägg av Klycka" finns.

 

URL är http://www.pokerforum.nu/forum/search.php?do=finduser&u=USER_ID om du vill bookmarka den. :)

 

- QoS

Nope :P

 

Den där är oxo användbar vid vissa tillfällen. Men den funktion som jag far efter är den som visar en lista över alla trådar som jag varit aktiv i. Gör sökningen som jag föreslår så ser du hur jag menar.

 

Den listan är imo det bästa sättet att se vilka av "mina" diskussioner som varit aktiva sedan mitt senaste besök. Den funkar som "visa nya inlägg" fast med tillägger "i trådar där jag varit aktiv"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...