gdaily Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska: a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout a-d är det som är prioriterat i första hand. Citera
Klyka Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Den första januari 1970 tycks ha varit en stor och viktig dag i forumets historia. 6792 av forumets medlemmar besökte forumet den dagen, men har inte setts till alls sedan dess. Lustigt också att Ekenstar, Jezaja, eyedol, MannenMedH, tetris, mfl aldrig har besökt forumet. Jag måste ha drömt... http://www.pokerforum.nu/forum/memberlist.php?do=getall&page=227&pp=30&order=asc&sort=lastvisit Citera
Klyka Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Jag lyckas inte ändra rubrik på min dagbok. Jag kan ändra rubrik på första inlägget, men trådrubriken blir konstigt nog oförändrad. Citera
baller Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 gjorde samma i följande: Hur Får Man Tag I Lösenorden Till Freeroll Turneringarna????????????????????? men va hjälpte det som sagt... Citera
kentAA Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Jag lyckas inte ändra rubrik på min dagbok. Jag kan ändra rubrik på första inlägget, men trådrubriken blir konstigt nog oförändrad. O hur får man bort att det är en viktig tråd? Citera
Juggler Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Bara jag som har en orange rand som går över "sökningen tog x sekunder" på sökresultatsidan med blå inställning? Har det både i FF2.0 och IE6. Såg det inte på en kompis FF1.5. Är det någon prio på att ställa in så man kan snabbsvara direkt utan att göra det på ett speciellt meddelande? Citera
Bubbla Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 När man prenumererar på ett ämne och har valt att få ett mail direkt något nytt har skrivits, så får man just det. Tidigare fick man ett mail sen när man hade varit och läst som kom ett till när det skrivits igen. Nu kan få 10 mail om samma tråd när det räcker med ett. Citera
Ruterkung Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Det har inte att logga in den "vanliga" vägen genom att skriva in användranamn/lösen på startsidan. Jag var tvungen att logga in genom att besvara ett inlägg och logga in den vägen. Det har funkat för mig att logga in vanligt innan men sen igår har det inte gått... Citera
jezaja Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Den första januari 1970 tycks ha varit en stor och viktig dag i forumets historia. 6792 av forumets medlemmar besökte forumet den dagen, men har inte setts till alls sedan dess. Lustigt också att Ekenstar, Jezaja, eyedol, MannenMedH, tetris, mfl aldrig har besökt forumet. Jag måste ha drömt... http://www.pokerforum.nu/forum/memberlist.php?do=getall&page=227&pp=30&order=asc&sort=lastvisit Det är faktiskt inte så konstigt, jag har iaf ställt in att jag inte ska visas i besökslistor eller visa att jag är inloggad. Då blir det förmodligen på det viset där. Citera
Knapp_0 Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Det har inte att logga in den "vanliga" vägen genom att skriva in användranamn/lösen på startsidan. Jag var tvungen att logga in genom att besvara ett inlägg och logga in den vägen. Det har funkat för mig att logga in vanligt innan men sen igår har det inte gått... Samma här. Loggade in genom att svara på det här. Eeeh... fattar inte riktig det här med ikonerna. Nåväl, det kopplar nog så småningom. Citera
Hjort Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 För mig fungerar det inte heller att logga in via förstasidan. Det står "page error" eller något sånt i statusraden. Däremot går det bra att logga in på forumet via poker.se eller om man går förbi förstasidan. Citera
JLW Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Kan inte ladda upp en avatar från min dator trots rätt storlek på bilden, står att jag "may not upload animated images". Animerad är den inte, så vad är problemet? Citera
Max Cady Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Var rapporterar man buggar? Har jättesvårt att logga in. Kommer bara in genom att klicka på "besvara" för att skriva nåt i en tråd. Då kommer ju en inloggningsruta upp, den enda jag kommer in igenom! Inte bra! Och förresten, går det att se någonstans om det tillkommit inlägg i en tråd man själv skrivit i, som det gick i det gamla forumet? Det var fett bra! Det blir ju lite svårt att förlja en diskussion man är inblandad i om man inte hittar tråden på ett smidigt sätt. Citera
Andrew_W Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Har jättesvårt att logga in. Kommer bara in genom att klicka på "besvara" för att skriva nåt i en tråd. Då kommer ju en inloggningsruta upp, den enda jag kommer in igenom! Inte bra! Samma problem här. Citera
jezaja Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Inloggningssidan dit man slussas precis när man loggar in är bredare än övriga forumet. Citera
QoS Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 Hjort, Max Cady och Andrew_W, funkar det om ni loggar in på Poker.se och sen klickar på "forum" för att komma hit? Vilken browser och OS kör ni med? Om ni har fler browsers installerade; blir det samma fel på samtliga browsers? Har försökt återskapa detta med XP och FF2 samt IE6, but no go... sjukt klurig bugg! Help me, help you... - QoS Citera
Staahla Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Jag hade samma problem med nya IE. Var några cookies från poker.se som blockades så jag tillät dem och sen fungerade det fint. Citera
Andrew_W Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Nu funkar det om jag går via poker.se, till forumet och sen loggar in. Men att gå raka vägen via pokerforum.nu fungerar inte. Datorn jag använder nu har IE6 och XP. Vi är helt enkelt några stycken som får ta köksingången eller hur man ska se det Citera
morberg Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Det går inte att byta namn på en tråd genom att ändra titeln på första inlägget längre. Citera
matsile Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Bara jag som har en orange rand som går över "sökningen tog x sekunder" på sökresultatsidan med blå inställning? Har det både i FF2.0 och IE6. Såg det inte på en kompis FF1.5. Jag ser också den randen. Tycker personligen också att det skulle se bättre ut och mer stilrent om den texten samt övriga rubriker i orange ändras till vit. EDIT: Inte så bra ide insåg jag eftersom vit skulle förväxlas med länkar.. Citera
Bluwajt Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 När jag försöker ladda upp ny avatar så blir den sjukt liten, ser att det står något om att max är 60 x 60 pixlar, men stämmer detta verkligen? Denna bild är 60x60 och i stort sett alla avatarer på forumet är ju större än den. Något skumt är det iaf, någon som har en förklaring? Citera
D.H. Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 När jag försöker ladda upp ny avatar så blir den sjukt liten, ser att det står något om att max är 60 x 60 pixlar, men stämmer detta verkligen? Denna bild är 60x60 och i stort sett alla avatarer på forumet är ju större än den.Något skumt är det iaf, någon som har en förklaring? Tror det gick att ladda upp större avatarer tidigare så de som gjorde det innan storleken sänktes till 60x60 har kvar sina. Vill minnas att QoS nämnde att de stora avatarerna kommer att skalas ner senare. Citera
Bluwajt Postad 1 Januari , 2007 Rapport Postad 1 Januari , 2007 Tror det gick att ladda upp större avatarer tidigare så de som gjorde det innan storleken sänktes till 60x60 har kvar sina. Vill minnas att QoS nämnde att de stora avatarerna kommer att skalas ner senare. Okej, blir till att leta efter en 60 x 60 avatar då. Citera
majorj Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Forumet känns ofta ganska segt. Vilket är synd eftersom jag är en otålig person. Är sidan väldigt "databas-tung"? Bandbreddsproblem? Eller är majorj:s dator uppfuckad? Citera
hajen Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag vet inte vad som hänt, men jag ka inte gå in och läsa en sträng och sedan välja att prenumerera på den. De "poppar" inte upp i mina prenumerationer, fungerade för ca 1 vecka sedan för mig. Måste man skriva i en sträng för att per automatik få med den i prenumerationer?. mvh Citera
Recommended Posts