Gå till innehåll

Buggrapporter på NYA forumet!


QoS

Recommended Posts

Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska:

 

a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm :-)

 

b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något

 

c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla

 

d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm

 

e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout

 

a-d är det som är prioriterat i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den första januari 1970 tycks ha varit en stor och viktig dag i forumets historia. 6792 av forumets medlemmar besökte forumet den dagen, men har inte setts till alls sedan dess.

 

Lustigt också att Ekenstar, Jezaja, eyedol, MannenMedH, tetris, mfl aldrig har besökt forumet. Jag måste ha drömt...

 

http://www.pokerforum.nu/forum/memberlist.php?do=getall&page=227&pp=30&order=asc&sort=lastvisit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första januari 1970 tycks ha varit en stor och viktig dag i forumets historia. 6792 av forumets medlemmar besökte forumet den dagen, men har inte setts till alls sedan dess.

 

Lustigt också att Ekenstar, Jezaja, eyedol, MannenMedH, tetris, mfl aldrig har besökt forumet. Jag måste ha drömt...

 

http://www.pokerforum.nu/forum/memberlist.php?do=getall&page=227&pp=30&order=asc&sort=lastvisit

 

Det är faktiskt inte så konstigt, jag har iaf ställt in att jag inte ska visas i besökslistor eller visa att jag är inloggad. Då blir det förmodligen på det viset där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte att logga in den "vanliga" vägen genom att skriva in användranamn/lösen på startsidan. Jag var tvungen att logga in genom att besvara ett inlägg och logga in den vägen. Det har funkat för mig att logga in vanligt innan men sen igår har det inte gått...

 

Samma här. Loggade in genom att svara på det här. Eeeh... fattar inte riktig det här med ikonerna. Nåväl, det kopplar nog så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rapporterar man buggar?

Har jättesvårt att logga in. Kommer bara in genom att klicka på "besvara" för att skriva nåt i en tråd. Då kommer ju en inloggningsruta upp, den enda jag kommer in igenom! Inte bra!

 

Och förresten, går det att se någonstans om det tillkommit inlägg i en tråd man själv skrivit i, som det gick i det gamla forumet? Det var fett bra! Det blir ju lite svårt att förlja en diskussion man är inblandad i om man inte hittar tråden på ett smidigt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort, Max Cady och Andrew_W, funkar det om ni loggar in på Poker.se och sen klickar på "forum" för att komma hit?

 

Vilken browser och OS kör ni med?

 

Om ni har fler browsers installerade; blir det samma fel på samtliga browsers?

 

Har försökt återskapa detta med XP och FF2 samt IE6, but no go... sjukt klurig bugg! :(

 

Help me, help you... :P

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som har en orange rand som går över "sökningen tog x sekunder" på sökresultatsidan med blå inställning? Har det både i FF2.0 och IE6. Såg det inte på en kompis FF1.5.

 

Jag ser också den randen. Tycker personligen också att det skulle se bättre ut och mer stilrent om den texten samt övriga rubriker i orange ändras till vit.

 

EDIT: Inte så bra ide insåg jag eftersom vit skulle förväxlas med länkar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker ladda upp ny avatar så blir den sjukt liten, ser att det står något om att max är 60 x 60 pixlar, men stämmer detta verkligen? Denna bild är 60x60 och i stort sett alla avatarer på forumet är ju större än den.

Något skumt är det iaf, någon som har en förklaring?

 

Tror det gick att ladda upp större avatarer tidigare så de som gjorde det innan storleken sänktes till 60x60 har kvar sina. Vill minnas att QoS nämnde att de stora avatarerna kommer att skalas ner senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad som hänt, men jag ka inte gå in och läsa en sträng och sedan välja att prenumerera på den. De "poppar" inte upp i mina prenumerationer, fungerade för ca 1 vecka sedan för mig.

Måste man skriva i en sträng för att per automatik få med den i prenumerationer?.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...