Gå till innehåll

När flickan är emellan


borne

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spela inte turneringar när det är risk att hon dyker upp.

 

Om du yrkesspelar, få henne att fatta att du arbetar och att hon får finna sig i att inte störa då.

 

Är det verkligen så svårt att räkna ut sånt här själv? Det känns lite som att fråga nåt i stil med, "Ibland blir jag hungrig men har ingen mat hemma. Hur brukar ni lösa det?"

 

Word! Men Även Sokrates brottades med den frågan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå henne med baksidan av handen i ansiktet när hon stör...

 

Lägg ner med idiotinläggen. Svara seriöst eller åtminstone skojigt.

 

Herregud.. jag delar givetvis ut en varning först.. jag är ingen grobian.

 

Om jag uppmanar någon att upphöra med sin störande och enerverande verksamhet och denne inte åtlyder detta så tycker jag att man i sin egen lägenhet är i sin fulla rätt att bestraffa personen ifråga.

De allra flesta skulle väl inte tveka att bära hand på sin lillebror tex om han strök omkring var en pain in the ass... men nu gäller det ju en tjej och då är det plötsligt sånt jävla tabu. Se mitt statement som ett slag för jämställdheten.

 

Ps. Jag är singel Ds.

 

Yo la esperanza eso usted recibe así mucho pegando eso su los dientes smulas roto y eso usted kissar sangre en un semana!!!!!!!!

 

?Primero entonces quizá usted asiendo eso la lucha no es así violentamente?

 

TÖNT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bor iofs jag tillsammans med min flickvän men självklart blir poker ibland ett problem ändå.

 

Det jag gör är att när jag inte spelar så umgås jag så mkt med henne som möjligt. Hitta på en massa saker och så.

 

Sen har jag gjort väldigt klart för henne att poker kommer ta upp en relativt stor del av min tid och att det bara är för henne att acceptera det helt enkelt. Jag hindrar ju liksom inte henne för att hålla på med sina intressen och då måste det självklart vara ömsesidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att försöka få din partner att bli intresserad av spelet.

 

Min kille började spela poker för ca 2år sedan. I början tyckte jag att det var ¨sådär" och mest rädd för att han skulle spela bort sina pengar.... dessutom kunde jag inte särskilt mkt om texas holdem.

 

Titt som tätt visade han mig olika händer i både cashgames, turneringar och via repris i Pokeroffice.

 

Han fick mig så småning om att bli intresserad av spelet, och att det inte bara handlade om tur.

 

Jag fick lov till att spela Freerolls på hans konton och även "leka" lite med hans bankrulle på låg nivå. I början satt han med, sedan spelade jag själv (snacka om stort förtroende). Sedan analyserade vi spelet i Pokeroffice och jag lärarde mig ABC poker.

 

Till slut tyckte han att jag skulle sätta in egna pengar på ett konto, och samtidigt ta en bonus. Detta lät ju bra tyckte jag.

 

Och nu 2 år senare, spelar jag med (dock inte på samma nivå som han). Vi har även skaffat oss en dator till, så nu slipper vi slåss om datortiden.

 

Om detta inte fungerar får du planera din tid bättre, eller försöka uppmuntra henne till ett eget intresse.

 

-L ycka till

;) ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och sätt upp tider om du så gärna vill spela. Kommer ni inte överens, såtänk över om det poker eller tjej du vill har. Kanske inte rätt tjej?

 

Bli präst och koppla upp dig i kyrkan. Skruva upp högtalarna på max, Jesus vllket god akustik det kommer bli när man lirar. Blir man utdragen, lägger man sig raklång på kyrkorgeln och tittar upp på de bolmande rören.

Whinen i bikten får man aldrig nog av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpp det där nu!

 

WTF! Det är inte så jäkla kul att bli kallad tönt när man faktiskt är en tönt... river upp så jävla många sår.

 

Coola killar som du Myssion kanske inte bryr sig men ni kan heller inte sätta er in i töntens situation. Visa lite empati för fanken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt!

 

Flytta ihop med tanten! Då ser man varandra så mycket att man (oftast) får spela i fred....

 

Doooh provat detta funkar inte på min iallafall. Nu tycker hon att de är sååååååååå mysigt att sitta brevid varandra i soffan plus att hon tagit med sig en liten hund som hela tiden ska sitta på när tangentbordet och trycka. Plus att man hela hela hela tiden får höra.. sluta spela bort dina pengar lägg dem i huskassan i stället, eller lägg de på mig som du ääääääälskar. osv osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min flickvän älskar poker..hon brukar studera mina hand history på morgonen innan hon går till jobbet..med rosa söt överstrykningspenna markerar hon när de tillfällen hon tycker jag inte varit tillräckligt aggressiv..med blå svaga starthänder som jag borde slängt preflopp (ofta med en pil ut till sidan med notisen.."read baserat?"..med röd penna markerar hon grövre fel och tilt tendenser..etc etc.. vackert med frukost lektyr lagom till när man vaknar vid 11-hugget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min flickvän älskar poker..hon brukar studera mina hand history på morgonen innan hon går till jobbet..med rosa söt överstrykningspenna markerar hon när de tillfällen hon tycker jag inte varit tillräckligt aggressiv..med blå svaga starthänder som jag borde slängt preflopp (ofta med en pil ut till sidan med notisen.."read baserat?"..med röd penna markerar hon grövre fel och tilt tendenser..etc etc.. vackert med frukost lektyr lagom till när man vaknar vid 11-hugget

 

gl hf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...