Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

Det här handlar ju inte direkt om floppen dock, eller hur? Jag tycker alla dina möjliga tvåparshänder samt set försvinner på turn när du slår om. Menar du verkligen att du slår om med dom här? Jag förstår inte det spelet så du får gärna förklara det.

 

Okej, vid lite närmare eftertanke så kommer jag nog inte göra det särskilt frekvent just givet turnkortet som föll. Det jag ville komma till, var att påpeka att tvåparen inte på nåt sätt är ur min HD när jag bara synar floppen, men du har rätt i att just esset skulle göra mig mindre benägen att slå om händer som KJ/JT här faktiskt, och även till viss del AT (även om jag faktiskt SKULLE kunna slå om just den), varför bluffen ganska så säkert är sämre än jag ville ha den till tidigare. Dessutom finns INTE set med i HD'n varken på floppen eller turn, helt enkelt eftersom jag alltid skulle spelat upp alla möjliga set-händer preflop, vilket borde göra bluffen ännu lite sämre, iaf mot spelare som känner till det.

 

Rent generellt, när jag sa att jag kan ta synen på floppen med ett tvåpar, och spela upp på en blank turn, så är det en linje jag tar ibland just i ohöjda potter på den här typen av brädor. Anledningen är att vi då får ut tillräckligt med bluffvärde ur handen när SB skjuter två tunnor med damen eller FD:t eller nån slags kombo och att vi inte bygger en jättepott direkt när det inte höjts pre. Det gör dessutom spelet en hel del svårare för SB's eventuella draghänder, drag han kommer kunna trebetta på floppen om vi slår om redan där, och givet vårt preflopspel kommer att kunna få av oss bäst hand rätt ofta eftersom vi med få händer vi inte slår upp med pre där kommer vara villiga att spela stackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ang. 66-handen som floppade fyrtalet är nog min normala linje med både 88 och 66 där att betta ut direkt på floppen, men jag vill ha flera linjer att ta och särskilt mot spelare som har lite koll på hur man oftast spelar.

 

I just den här handen är jag faktiskt inne på att leda turn, med ett ~ halvpottsbet eller lite lägre. Tanken med det skulle vara dels att den där kungen oftare än inte borde skrämma honom, med händer som TT/JJ/QQ, och när vi är tre kvar i potten på ett parat bord tror jag han väldigt sällan kommer fortsätta betta de händerna själv, färgdraget till trots. Däremot tror jag ett leadbet kan få honom att tro att vi utnyttjar kungen med ett färgdrag vi bara synade floppen med och att vi på så sätt kan få in lite mer pengar i potten och kanske t.o.m få honom att syna av river om den blankar och vi bara är två kvar dit. Har han kungarna är det förstås julafton och har han essen tror jag ibland han kommer pusha turn, givet det jag beskrev ovan. Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar tanken att leda turn, dels pga att reppa färgdraget då, men dels för att det verkligen känns mycket bättre att leda river sen. c/c flop och turn och sedan "panikbetta" river som har diskuterats känns inte alls bra, då får man nog bara action av jättestål. Så weaklead på turn känns bra, och om han släpper TT-QQ där är han ju bara jättevek. Han kan nog pusha AA, tom AK kanske?

 

Sen måste jag bara av ren nyfikenhet fråga hur det har gått sen dagboksstarten? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God fortsättning osv!!!

 

Tack! Dito.

 

Jag gillar tanken att leda turn, dels pga att reppa färgdraget då, men dels för att det verkligen känns mycket bättre att leda river sen. c/c flop och turn och sedan "panikbetta" river som har diskuterats känns inte alls bra, då får man nog bara action av jättestål. Så weaklead på turn känns bra, och om han släpper TT-QQ där är han ju bara jättevek. Han kan nog pusha AA, tom AK kanske?

 

Som jag skrev är han inte på AK där, det är jag ganska säker på. Men i övrigt var det lite sådär jag resonerade också. Får väl se vad de andra kommenterar.

 

Sen måste jag bara av ren nyfikenhet fråga hur det har gått sen dagboksstarten? :)

 

Som jag skrev tidigare, tänkte jag lämna resultaten utanför, även om jag vet att folk på forumet verkar gilla resultatdelen i dagböckerna väldigt mycket. Anledningen är främst att jag själv vill bortse från resultaten helt på kort sikt (vecko- och månadsvis) och helt enkelt spela tills jag tror jag har rulle att gå upp för (lite det hela spelandet för mig går ut på just nu). Hoppas du inte tar illa upp. Kan väl rent kort säga att jag iaf är ganska övertygad om nu att jag kommer kunna slå NL200 och utan den utdragningsmängd jag råkat ut för de senaste dagarna (mina fyra sista toppset har t.ex fått in alla pengar med på floppen och blivit utköpt ifrån :)) tror jag att jag kommer kunna vara uppe på NL400 inom inte allt för avlägsen framtid, givet att jag får tiden att spela så mycket jag önskar. Börjar iaf få väldigt bra koll på folks svagheter på nivån tycker jag.

 

:blank:

 

Tiltar för tillfället SVÅRT. Av utdragningar, dåliga bluffar eller allmänt taskigt spelade händer så är det ändå de rena FELEN jag tiltar på allra mest tror jag.

 

Dig this:

Spelade en hand nyss där jag spelade mot en plussande, men helt sjukt överdumaggro (~7 AGR) fiskjävel i position på mig. Bestämde mig ett tag innan att om jag är i en HU-pott med honom och träffar nåt, ska jag ge honom alla chanser i världen att spela sitt dumaggro spel. Floppar iaf toppar med KQ på en Q9x-bräda, checkar till honom, han bettar ~pott, jag synar. Turn kommer K, checkar till honom, han bettar pott, jag synar. River kommer typ 6 tror jag, för brädan KQ965 eller liknande, och jag checkar till honom igen, och nu ÖVERBETTAR han potten typ x1.6! (Vi är typ 140BB djupa från start, tror jag). Hade inte riktigt räknat med det och börjar plötsligt få för mig att det kanske är jag som trappat mig själv, snarare än att jag har trappat honom. Bestämmer mig iaf för att jag förstås måste syna, givet hur jag spelat handen, men ska bara kolla hans Won$SD för säkerhets skull, klickar popup-statsen - och ser att den är på nästan 80%! What. The. Fuck?! Får plötsligt jätteäcklig känsla i magen och blir mer och mer övertygad om att han utnyttjat min rope-a-dope med en jättehård träff, och hinner inte ta beslut innan jag till slut timar ut och han visar stolt upp AJo. Och jag tiltar förstås. Men det är ändå INGENTING mot hur jag tiltar när jag ska kolla hans stats igen sen, bara för att se att jag kollade statsen för W$SD på fisken som satt brevid! Aggrotomten hade en normal W$SD på 50. Nån som säljer rep?

 

Nåja, är plus nåt eller några inköp för sessionen iaf, tror jag, och ska nog ta en nattsession också. Ska se om jag kan hamna vid samma bord som fisken igen, och plocka degen av honom då istället.

 

:blank:

 

För de som undrar hur fan man kan klicka fel på stats, så är PA Hud och nya Full Tilt-layouten okompatibla för tillfället, så jag har fått göra en provisorlösning på popup-statsen, som jag inte riktigt har vant mig vid ännu. Josh - fixa PA Hud för nya Full Tilt-borden, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev tidigare, tänkte jag lämna resultaten utanför, även om jag vet att folk på forumet verkar gilla resultatdelen i dagböckerna väldigt mycket. Anledningen är främst att jag själv vill bortse från resultaten helt på kort sikt (vecko- och månadsvis) och helt enkelt spela tills jag tror jag har rulle att gå upp för (lite det hela spelandet för mig går ut på just nu). Hoppas du inte tar illa upp. Kan väl rent kort säga att jag iaf är ganska övertygad om nu att jag kommer kunna slå NL200 och utan den utdragningsmängd jag råkat ut för de senaste dagarna (mina fyra sista toppset har t.ex fått in alla pengar med på floppen och blivit utköpt ifrån :)) tror jag att jag kommer kunna vara uppe på NL400 inom inte allt för avlägsen framtid, givet att jag får tiden att spela så mycket jag önskar. Börjar iaf få väldigt bra koll på folks svagheter på nivån tycker jag.

 

:blank:

 

Tiltar för tillfället SVÅRT. Av utdragningar, dåliga bluffar eller allmänt taskigt spelade händer så är det ändå de rena FELEN jag tiltar på allra mest tror jag.

 

Dig this:

Spelade en hand nyss där jag spelade mot en plussande, men helt sjukt överdumaggro (~7 AGR) fiskjävel i position på mig. Bestämde mig ett tag innan att om jag är i en HU-pott med honom och träffar nåt, ska jag ge honom alla chanser i världen att spela sitt dumaggro spel. Floppar iaf toppar med KQ på en Q9x-bräda, checkar till honom, han bettar ~pott, jag synar. Turn kommer K, checkar till honom, han bettar pott, jag synar. River kommer typ 6 tror jag, för brädan KQ965 eller liknande, och jag checkar till honom igen, och nu ÖVERBETTAR han potten typ x1.6! (Vi är typ 140BB djupa från start, tror jag). Hade inte riktigt räknat med det och börjar plötsligt få för mig att det kanske är jag som trappat mig själv, snarare än att jag har trappat honom. Bestämmer mig iaf för att jag förstås måste syna, givet hur jag spelat handen, men ska bara kolla hans Won$SD för säkerhets skull, klickar popup-statsen - och ser att den är på nästan 80%! What. The. Fuck?! Får plötsligt jätteäcklig känsla i magen och blir mer och mer övertygad om att han utnyttjat min rope-a-dope med en jättehård träff, och hinner inte ta beslut innan jag till slut timar ut och han visar stolt upp AJo. Och jag tiltar förstås. Men det är ändå INGENTING mot hur jag tiltar när jag ska kolla hans stats igen sen, bara för att se att jag kollade statsen för W$SD på fisken som satt brevid! Aggrotomten hade en normal W$SD på 50. Nån som säljer rep?

 

Nåja, är plus nåt eller några inköp för sessionen iaf, tror jag, och ska nog ta en nattsession också. Ska se om jag kan hamna vid samma bord som fisken igen, och plocka degen av honom då istället.

 

Nej nej, jag tar inte illa upp, vet ju att du har haft den policyn. Var bara lite nyfiken. :) Dessutom var det ungefär ett liknande svar jag önskade. Kul att det går bra för dig, lycka till i fortsättningen.

 

Alltså, sånna "fel" är så sjukt tiltande. Men kunde inte låta bli att skratta, bra skrivet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de som undrar hur fan man kan klicka fel på stats, så är PA Hud och nya Full Tilt-layouten okompatibla för tillfället, så jag har fått göra en provisorlösning på popup-statsen, som jag inte riktigt har vant mig vid ännu. Josh - fixa PA Hud för nya Full Tilt-borden, tack!

Det är på gång (och tror tom att det finns i en beta?). Tills dess: använd den gamla layouten på FT.

 

Edit: Finns inte i betan just nu i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blablabla blankturn spelauipp blank blablak.

 

Du svara fortfarande inet på min fråga?

 

I gueessss, jag läser nog omji uimonrrbn., God natt. blabla.

 

Men lola mig. Har jag inte svarat på din fråga nu, så fattar jag inte din fråga. Ställ den igen, så ska jag göra allt jag kan för att ge ett enkelt och rakt svar.

 

Kör gamla FTP-layouten så funkar det med statsen. Ser ju inte klokt ut som du har det nu antar jag.

 

Det är på gång (och tror tom att det finns i en beta?). Tills dess: använd den gamla layouten på FT.

 

Edit: Finns inte i betan just nu i alla fall.

 

Jag kör senaste betan, och det finns inte där, nej. Grejen med den gamla layouten är att jag verkligen starkt ogillar den, och det är ju inte jättesvårt att leta sig fram till kordinaterna för att lägga ut statsen så att de funkar på den nya (vilket jag alltså har gjort). Det jag inte har haft är just popup-statsen dock, till jag läste nånstans på forumet igår om en "workaround", där man använder sig av namnet på spelaren, och placerar det där popup-statsen kommer upp. Funkar bra, bara att jag måste lära mig att spelaren till vänster har sina popup-stats OVANFÖR, inte nedanför. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lola mig. Har jag inte svarat på din fråga nu, så fattar jag inte din fråga. Ställ den igen, så ska jag göra allt jag kan för att ge ett enkelt och rakt svar.

 

 

 

Nu kommer jag inte ens ihåg att jag skrivit det där inlägget så då kan du ju förstå statusen på mig vid det tillfället, och även nu.

 

Men frågan kommer ändå en gång till.

 

Varför vill vi någonsin spela upp tvåpar på den här turnen? Eftersom du skrev att du mycket väl kan göra det så är jag intresserad av varför eftersom jag aldrig gör det. Det kanske är jättefel av mig att inte göra det så jag vill veta hur vi tänker här när vi gör det. Däremot vill jag inte ha ett till svar om hur du kan spela tvåpar på flopp, för det har jag redan fått två stycken.

 

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weaklead på turn låter som mycket bättre förslag än den dåliga linjen jag valde, kan man hyra in psatiw som coach? ;)

 

Lol. Låter dock lockande om det hade varit allvarligt menat, eftersom då t.o.m jag eventuellt skulle kunna hitta plusset. ;)

 

Varför vill vi någonsin spela upp tvåpar på den här turnen? Eftersom du skrev att du mycket väl kan göra det så är jag intresserad av varför eftersom jag aldrig gör det. Det kanske är jättefel av mig att inte göra det så jag vill veta hur vi tänker här när vi gör det.

 

"Nu ska fittan få betala för sitt jävla dumbettande". Vad sägs om den? ;)

 

Tja, för att vara allvarlig, så slår jag om för värde förstås. Jag kommer ju aldrig att ge honom direkt cred för en dam bara för att han skjuter två gånger där, och när vi har visat svaghet på floppen på ett jävligt dragit bord förväntar jag mig av många lite sämre spelare att kunna få betalt av en del sämre färdiga händer och dessutom låta FD-händer få betala för att se river. Anledningen att jag skulle göra det på en blank turn med en hand som var tvåparad redan på floppen är ungefär densamma, och i kombination med att jag i en ohöjd pott vill hålla storleken på den nere och jag inte vill ge honom chansen att trebetta mig ut ur den med ett bra drag redan på floppen. Då väntar jag hellre till turn, så han får betta av sig lite mer och hans equity samtidigt har sjunkit ordentligt. När jag dock ALDRIG skulle göra det ens på turn, är om fi är tillräckligt tricky/aggro att han kan 3-betta mig med ett drag på turn, men det tror jag få spelare gör, givet att jag mycket väl kan sitta på nötterna.

 

Så, kort recap (för ditt förmodade zombie-stadie idag): jag slår ibland om på turn med tvåpar för värde.

 

Välkommen tillbaka till den inte-så-härliga nyktra världen btw. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, visst trebettar man light till viss del för att få action de gånger man faktiskt har en hand?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $324.95

Hero: $206.25

SB: $424.25

BB: $200

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with A:spade: A:diamond:

UTG raises to $7, Hero raises to $24, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: 7:diamond: 7:spade: 3:heart: ($51, 2 players)

UTG checks, Hero bets $32, UTG raises to $64, Hero calls.

 

Turn: 9:club: ($179, 2 players)

UTG bets $100, Hero raises all-in $118.25, UTG calls.

 

River: 4:club: ($415.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $415.5)

 

 

Results:

Final pot: $415.5

UTG showed :Kh::7h:

Hero showed :As::Ad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en artikel i Artikel-forumet om värdebettande för ett par dagar sen, och tänkte jag skulle sno temat.

 

Så, värdebet eller inte?

 

1.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $205.65

Hero: $232.20

Button: $335.50

SB: $205

BB: $188.60

 

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with A:diamond: A:spade:

UTG folds, Hero raises to $7, Button folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: 6:spade: 5:spade: K:diamond: ($21, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $16, SB folds, BB calls.

 

Turn: 7:club: ($53, 2 players)

BB checks, Hero bets $38, BB calls.

 

River: 9:heart: ($129, 2 players)

BB bets $42, Hero ?

 

2.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $211.55

CO: $155.50

Button: $195

SB: $258.10

BB: $144.20

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with K:spade: K:club:

Hero raises to $7, 2 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: 9:spade: 5:spade: J:club: ($21, 3 players)

SB bets $15, BB folds, Hero calls.

 

Turn: 9:diamond: ($51, 2 players)

SB bets $35, Hero calls.

 

River: 7:heart: ($121, 2 players)

SB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Svårt läge. Han kan ha så väldigt många olika händer men beten ser ju onekligen ut som ett stoppbet. Tvåpar eller triss känns ju inte helt otroligt men han kan givetvis ha ett lägre överpocket. Stegen kan så klart också finnas med t.ex. 78. Hade nog skippat värdebeten iaf. Han måste ju vara rejält fiskig för att syna en raise med bara en kung här.

 

2. Där betar jag. Tror han har en knekt han inte kan släppa betydligt oftare än slöspelad kåk. Hero bets $65 eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. värdebettandet är jag lite inne på att man kan värdebetta hand 1 också (hand 2 är solklar, tycker jag). Jag tror att han, särskilt med den betstorleken på river, grymt sällan kommer sitta på en åtta där. Alla starka händer tror jag han hade spelat upp senast på turn dessutom, så jag tror det är bustat FD eller en Kx ganska mycket hela tiden. Sen ska han förvisso vara dålig för att syna, men det har jag lärt mig att de är. ;)

 

:blank:

 

[brag]Hur ska man inte lyckas klonka förstaplats i sin första liveturre någonsin? (= [/brag]

 

Hahaha. Hur man nu kan skryta med att man är så tomtig att man frivilligt spelar turneringspoker. ;) (Men för all del: grattis!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt måste hata mig.

 

Jag och fi har en del history ihop, och förtroendet oss emellan är LÅGT. Han är typ 31/10 och rätt duktig att spela postflop, och i kombination med att jag slagit upp väldigt mycket händer de sista varven väljer jag att bara syna pre. Men ärligt - vad VILL Full Tilt med att ge mig en sån där flopp emot honom? Horsajt. (Sen är man ju jävligt glad att han skulle spela den tricky och att turn och river var vad de var).

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $221.25

UTG+1: $204.65

CO: $209.50

Button: $128.55

Hero: $229.80

BB: $227.45

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:diamond: K:diamond:

UTG folds, UTG+1 raises to $7, 2 folds, Hero calls, BB folds.

 

Flop: K:heart: A:club: 8:club: ($16, 2 players)

Hero bets $11.5, UTG+1 calls.

 

Turn: 5:club: ($39, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets $22, Hero calls.

 

River: 9:club: ($83, 2 players)

Hero checks, UTG+1 checks.

 

Results:

Final pot: $83

UTG+1 showed :8d::8s:

Hero mucks :Ad::Kd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fi som i handen ovan. Han är jobbig, trixig och aggro, och har en hel del moves i sig. Han är 31/10, som sagt, och har alltså en rätt vid HD här.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $208.90

CO: $205.70

Button: $82.25

SB: $169.45

Hero: $213.15

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 2:club: A:club:

UTG folds, CO calls, Button folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: 6:spade: 8:club: K:club: ($6, 3 players)

SB bets $2, Hero raises to $9, CO raises to $78, SB folds, Hero ?

 

Results:

Final pot: $26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till hand mot samma fi. Mitt spel ser nog rätt tomtigt ut, men anledningen till att jag checkar floppen och weakbettar turn är att jag tror fi börjar tilta lite och då han normalt är rätt move-benägen vill jag få honom att go bezerk på turn här. När han sen först checkar och bara synar turn och blixtcheckar river känns han plötsligt som att han ger upp potten, och jag värdebettar i den nedre regionen, för att han ska kunna hitta hjältesynen med nån sunkig parhand, och jag blir rätt förvånad när han efter en korts betänketid pushar.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $165.45

Hero: $204.15

CO: $172

Button: $236.20

SB: $217.40

BB: $40

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with A:diamond: Q:diamond:

UTG raises to $4, Hero raises to $15, 2 folds, SB calls, 2 folds.

 

Flop: 4:club: J:heart: Q:spade: ($36, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: 5:club: ($36, 2 players)

SB checks, Hero bets $18, SB calls.

 

River: 5:heart: ($72, 2 players)

SB checks, Hero bets $47, SB raises all-in $184.4, Hero ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A2-handen: Ganska jobbigt läge imo. Har du nåt hum om vad han limpat för händer i sen position tidigare? Jag kan bara inte låta bli att tycka att detta spel känns sååå 5c7c / 7c9c snarare än set / tvåpar. Samtidigt bör ju även händer som 6c7c förstås ingå i hans range. Äsch, wtf, gamb000l.

 

AQ-handen: Som spelat skulle iaf jag syna. Din linje ser ganska svag ut och hans push är ju bara otroligt weird. Vad reppar han liksom? JJ? Om ni nu har lite history är det ju isf skitkonstigt spelat. Känns som AK...

 

 

Hahaha. Hur man nu kan skryta med att man är så tomtig att man frivilligt spelar turneringspoker. ;) (Men för all del: grattis!)

Tilta mig inte! Nån gång ibland måste ju jag också få leka lite WSOP? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...