Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

Motståndaren måste ju ha en 5a i hand 2. Hans preflopspel kan ju kännas aningen märkligt men med beskrivningen du har på honom så tror jag mycket väl han kan ta floppar i dessa lägen med händer som 56s etc. Jag synar säkerligen endå men så kan jag inte folda händer heller:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

A2-handen: Ganska jobbigt läge imo. Har du nåt hum om vad han limpat för händer i sen position tidigare? Jag kan bara inte låta bli att tycka att detta spel känns sååå 5c7c / 7c9c snarare än set / tvåpar. Samtidigt bör ju även händer som 6c7c förstås ingå i hans range. Äsch, wtf, gamb000l.

 

Jag tyckte i efterhand det kändes så sjukt mycket som drag, steg- eller färgdraget. Jag spelade en annan pott på ett annat bord samtidigt och fick inte tid nog att fundera, och foldade alltså. När jag sen tittade tillbaka svor jag för mig själv. Jag tror nämligen det är en ganska bra syn att göra, särskilt eftersom man aldrig kommer sakna outs om han är före.

 

AQ-handen: Som spelat skulle iaf jag syna. Din linje ser ganska svag ut och hans push är ju bara otroligt weird. Vad reppar han liksom? JJ? Om ni nu har lite history är det ju isf skitkonstigt spelat. Känns som AK...

 

Motståndaren måste ju ha en 5a i hand 2. Hans preflopspel kan ju kännas aningen märkligt men med beskrivningen du har på honom så tror jag mycket väl han kan ta floppar i dessa lägen med händer som 56s etc. Jag synar säkerligen endå men så kan jag inte folda händer heller:)

 

Tycker 54 passar in ganska bra på en sån spelare faktiskt, och jag gillar verkligen hans CR på river, eftersom min hand är så transparent där. Men samtidigt vet jag att jag måste ta synen ibland för att inte hans CR-bluffar på river ska bli för framgångsrika och jag tyckte det här var en bra gång att göra det, mtp min flopcheck och svaga turnspel. Jag resonerade som så, att han måste tro att jag inte är överförälskad i min hand, men att jag tycker den är tillräckligt bra för att värdebetta och att han därför oftare kommer att försöka få mig av den. Mot en tomte skulle jag nog foldat den, då deras CR-bluff-frekvens på river brukar vara alldeles för låg. Tog iaf synen och MHIG mot hans TT. Men som sagt, gillar hans spel. Han är den enda jag tyckt varit rätt jobbig att möta på NL200 än så länge.

 

:blank:

 

Veckans pengaregn: passivitet. Alltså, SINNES vad överaggro många av grindertomtarna är på Full Tilt. De vill så GÄRNA stoppa in hela stacken jättetomma när man bara checksynar. Jag kommer ha en AGR på typ 0.75 om det här ska fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är vinnande och 35/18/1.7 över ~500 händer. Det är andra gången jag har BB vid bordet och jag har ingen riktig koll över fi's spel i stort, förutom statsen. Min image är nog ingen särskilt, mtp hur kort jag suttit där. Tror linjen upp till river är ganska standard, men sen då?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $213.35

CO: $33.80

Button: $206.70

SB: $209.75

Hero: $212.75

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with K:heart: A:spade:

UTG raises to $7, 3 folds, Hero calls.

 

Flop: A:heart: Q:spade: 8:spade: ($15, 2 players)

Hero checks, UTG bets $9, Hero calls.

 

Turn: 9:heart: ($33, 2 players)

Hero checks, UTG bets $21, Hero calls.

 

River: 3:diamond: ($75, 2 players)

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har precis börjat spela poker. Gör man så här? (Alltså, borde fan finnas STRAFF för tomtar som mig).

 

"Jag är först in, jag slår upp".

"Jag slår om, jag har position."

"Ja, men den här gången har jag nåt jag gillar ganska mycket. Har du?"

"Ja men visst, jag har NÖTTER!"

"Okej, tack, då foldar jag"

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $184.80

UTG+1: $301.20

CO: $234.25

Button: $118.15

SB: $303.15

Hero: $200

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with A:club: A:spade:

4 folds, SB raises to $6, Hero raises to $18, SB raises to $35, Hero raises to $106, SB folds.

 

Uncalled bets: $71 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför slår du inte om pre i AK handen?

 

Jag slår inte alltid om AK ur mörkarna, särskilt inte när det är UTG som raisat. Säg att jag gör det 60-70%, och lite mer sällan om ingen annan synat, så att jag är säker på att få spela den HU. I just den här handen gjorde jag det inte för att jag trodde att jag fortfarande hade en ganska tight image vid bordet (bara suttit ett varv) och därmed skulle riskera att bara få action av bättre händer, och för att jag inte hade nån koll på hur UTG spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har precis börjat spela poker. Gör man så här? (Alltså, borde fan finnas STRAFF för tomtar som mig).

 

"Jag är först in, jag slår upp".

"Jag slår om, jag har position."

"Ja, men den här gången har jag nåt jag gillar ganska mycket. Har du?"

"Ja men visst, jag har NÖTTER!"

"Okej, tack, då foldar jag"

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $184.80

UTG+1: $301.20

CO: $234.25

Button: $118.15

SB: $303.15

Hero: $200

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with A:club: A:spade:

4 folds, SB raises to $6, Hero raises to $18, SB raises to $35, Hero raises to $106, SB folds.

 

Uncalled bets: $71 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $70

 

Hatar 5-betten där med 100bb och position. Kan hålla med om att det ser fiskigt

ut, men tror det är mycket bättre att bara syna 4-betten och inte ge han en chans att slinka med TT/JJ, då han förmodligen inte ser 5-betten som fiskig utan snarare som jättestark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar 5-betten där med 100bb och position. Kan hålla med om att det ser fiskigt

ut, men tror det är mycket bättre att bara syna 4-betten och inte ge han en chans att slinka med TT/JJ, då han förmodligen inte ser 5-betten som fiskig utan snarare som jättestark.

 

Hehe, det är ju det hela posten går ut på, att jag spelar som världens äckligaste fisk. Trodde det framgick ganska bra om man läste det jag skrev? Jag lovar dig att jag hatar 5-betten mer än dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag hade SVURIT för mig själv att aldrig ta med nåt sånt här, men jag får väl deleta skiten sen. Iallafall: jag HATAR poker idag, och jag HATAR Full Tilt rakt ut. Och mest av allt, HATAR jag fiskfittor.

 

:blank:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $177.35

CO: $190.30

Button: $436

Hero: $301.40

BB: $205.20

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with 9:heart: 9:spade:

UTG calls, 2 folds, Hero raises to $10, BB folds, UTG calls.

 

Flop: 8:spade: 9:club: 7:diamond: ($22, 2 players)

Hero bets $15, UTG calls.

 

Turn: 5:heart: ($52, 2 players)

Hero bets $38, UTG raises all-in $152.35, Hero calls.

 

River: K:diamond: ($356.7, 1 player + 1 all-in - Main pot: $356.7)

 

Results:

Final pot: $356.7

Hero showed :9h::9s:

UTG showed :Ad::6h:

 

:blank:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $111.20

UTG+1: $39.40

CO: $893.90

Button: $0

Hero: $199

BB: $203.25

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:heart: J:diamond:

UTG calls, UTG+1 calls, CO folds, Hero calls, BB checks.

 

Flop: 6:club: A:club: Q:spade: ($8, 5 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 bets $8, Hero raises to $32, 2 folds, UTG+1 raises all-in $37.4, Hero calls.

 

Turn: 3:heart: ($82.8, 2 players + 1 all-in - Main pot: $82.8)

 

River: 5:spade: ($82.8, 2 players + 1 all-in - Main pot: $82.8)

 

Results:

Final pot: $82.8

Hero showed :Ah::Jd:

UTG+1 showed :5c::Ad:

 

:blank:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $38

UTG+1: $247.40

Hero: $233

Button: $323.95

SB: $652.40

BB: $199

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:spade: A:diamond:

UTG raises to $6, UTG+1 calls, Hero raises to $27, 4 folds, UTG+1 raises to $54, Hero calls.

 

Flop: 2:club: 8:diamond: 5:club: ($117, 2 players)

UTG+1 bets $74, Hero raises all-in $185, UTG+1 calls.

 

Turn: 6:spade: ($487, 1 player + 1 all-in - Main pot: $487)

 

River: K:heart: ($487, 1 player + 1 all-in - Main pot: $487)

 

Results:

Final pot: $487

UTG+1 showed :Kd::Ks:

Hero showed :As::Ad:

 

(forts)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $190.20

UTG+1: $223.50

Hero: $200

Button: $237.60

SB: $166.45

BB: $109.75

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with 5:spade: 7:spade:

UTG calls, UTG+1 folds, Hero calls, Button calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: J:diamond: 5:diamond: 7:club: ($10, 5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $8, Hero raises to $34, 3 folds, UTG raises to $118, Hero raises all-in $198, UTG calls all-in $78.2.

Uncalled bets: $1.8 returned to Hero.

 

Turn: K:diamond: ($402.4, 0 player + 2 all-in - Main pot: $402.4)

 

River: 4:club: ($402.4, 0 player + 2 all-in - Main pot: $402.4)

 

Results:

Final pot: $402.4

UTG showed :Kc::Kh:

Hero showed :5s::7s:

 

:blank:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $69.60

Hero: $200

Button: $161.75

SB: $220.60

BB: $189

 

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with 8:diamond: 8:heart:

UTG calls, Hero raises to $10, 3 folds, UTG calls.

 

Flop: 8:club: 9:heart: Q:heart: ($23, 2 players)

UTG checks, Hero bets $16, UTG raises to $32, Hero raises all-in $190, UTG calls all-in $27.6.

Uncalled bets: $130.4 returned to Hero.

 

Turn: J:diamond: ($142.2, 0 player + 2 all-in - Main pot: $142.2)

 

River: 3:club: ($142.2, 0 player + 2 all-in - Main pot: $142.2)

 

Results:

Final pot: $142.2

UTG showed :Qs::Td:

Hero showed :8d::8h:

 

:blank:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $516.25

UTG+1: $69

Hero: $217.30

Button: $499.85

SB: $758.35

BB: $241.30

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:club: A:spade:

UTG folds, UTG+1 calls, Hero raises to $10, Button folds, SB calls, BB calls, UTG+1 calls.

 

Flop: 2:diamond: 7:heart: A:diamond: ($40, 4 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $26, 2 folds, UTG+1 raises all-in $59, Hero calls.

 

Turn: 4:spade: ($158, 1 player + 1 all-in - Main pot: $158)

 

River: 9:diamond: ($158, 1 player + 1 all-in - Main pot: $158)

 

Results:

Final pot: $158

UTG+1 showed :Qd::Td:

Hero showed :Ac::As:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår inte alltid om AK ur mörkarna, särskilt inte när det är UTG som raisat. Säg att jag gör det 60-70%, och lite mer sällan om ingen annan synat, så att jag är säker på att få spela den HU. I just den här handen gjorde jag det inte för att jag trodde att jag fortfarande hade en ganska tight image vid bordet (bara suttit ett varv) och därmed skulle riskera att bara få action av bättre händer, och för att jag inte hade nån koll på hur UTG spelade.

Ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överset saknas med

 

Tog ett random ur mängden.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $236

UTG+1: $278.95

CO: $80

Button: $213.80

Hero: $198

BB: $28.65

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 9:club: 9:diamond:

UTG raises to $7, 3 folds, Hero calls, BB folds.

 

Flop: 9:spade: K:club: 3:diamond: ($16, 2 players)

Hero checks, UTG bets $12, Hero calls.

 

Turn: 7:heart: ($40, 2 players)

Hero bets $24, UTG raises to $60, Hero raises all-in $179, UTG calls.

 

River: J:heart: ($398, 1 player + 1 all-in - Main pot: $398)

 

Results:

Final pot: $398

Hero showed :9c::9d:

UTG showed :Kh::Kd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar alltid ha bra koll på dina motståndare i de händer du postar, hur många bord brukar du spela samtidigt?

 

Allra högst fyra, men nästan uteslutande tre. Spelar direkt märkbart mycket sämre om jag har fler och tycker dessutom spelet blir mycket tråkigare.

 

Edit: Brukar dessutom alltid starta med bara två, och köra på två i kanske 3-4 varv innan jag öppnar ett tredje. På de varven koncentrerar jag mig rätt hårt på hur de som sitter vid de två borden spelar, med särskilt attention på dem till vänster om mig, och efter det brukar jag ha en hyffsad bild av dem och borddynamiken i stort, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta spammet men det är faktiskt en tröst att se nån annan med samma oflyt. Det är bara att bryta ihop å komma igen ;)

 

Tja, det är ju inget unikt direkt, eller osannolikt. Bara att rida ut. Det jag faktiskt tiltar mest på är att det alltid är en tendens att vara de allra fittigaste spelarna vid bordet som köper ut och alla de fittigaste jävlarna alltid är shortstacks eller äckliga poliser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allra högst fyra, men nästan uteslutande tre. Spelar direkt märkbart mycket sämre om jag har fler och tycker dessutom spelet blir mycket tråkigare.

Önskar att jag också kunde trycka det var roligare med få bord, tycker det blir så himla segt :(

 

Får man fråga vad du har för PT-stats? Du skriver ofta att du har en lös image, men hur lös? Är min gissning på 30/21/3.2 nära sanningen?

 

Har varit borta ett par veckor från PF nu och ser att jag har missat många intressanta disskusioner i din dagbok, hoppas det kommer fler sådana! Och att du kan skutta upp i nivå snart så det kan bli lite mer intressanta händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du har för PT-stats? Du skriver ofta att du har en lös image, men hur lös? Är min gissning på 30/21/3.2 nära sanningen?

 

Nja, sanningen är att jag inte är sådär särskilt lös alls generellt. Jag har faktiskt inget riktigt "grundspel" på det viset, utan brukar försöka anpassa mig så gott det går till motståndet vid bordet. Vid vissa bord spelar jag t.o.m riktigt tight, om jag har några bakom mig som är riktiga poliser t.ex. Och vid andra bord, när jag har såll till höger om mig, spelar jag en hel äcklig massa händer.

 

Om jag ändå ska säga nånting generellt, så är jag väldigt mycket lösare från CO och knappen än jag är från UTG/UTG+1, och då menar jag VÄLDIGT mycket lösare. Jag spelar t.ex oftare T9o/76o/J7s/K9 från sen position än KJo/QTs etc, från tidig. Jag kanske t.o.m är FÖR tight i tidig pos. Dessutom är jag inte alls sådär aggro.

 

Har varit borta ett par veckor från PF nu och ser att jag har missat många intressanta disskusioner i din dagbok, hoppas det kommer fler sådana! Och att du kan skutta upp i nivå snart så det kan bli lite mer intressanta händer!

 

Mmm, ingen vill upp mer än jag, det kan jag lova. Trodde faktiskt efter ett tags spelande att jag skulle mer eller mindre kunna glida mig igenom NL200 på ett par veckor, med 2-3 timmars spel / dag i snitt, men efter sista dagarnas ständiga utköp är jag mer tveksam till hur fort det egentligen kommer att gå. Problemet är lite att jag i januari kommer ha rätt begränsat med tid att spela, eftersom jag har lite deadlines att hålla till slutet av januari och den andra killen som kan databaskärnan jag jobbar med, är pappaledig. Så det är rätt stor risk för långa, tunga arbetsveckor och därmed mindre poker. Jag ska dock göra så gott jag kan. Och jag tycker verkligen att jag förtjänar att rusha, och gör jag det kan det gå hur fort som helst. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lägga ner ett par dagar, ta nyårsbreak och supa ner mig lite.

 

Spelade kanske än 20 minuter idag, och en lite större pott (nedan), sen la jag av direkt. Jag har varit galet aggro pre vid bordet, då jag fått spelbara händer i CO/knappen exakt varje varv och även i andra positioner, och tagit många potter utan floppar. Så kommer en hand där CO limpar, och jag får för mig att han nu ska försöka trappa mig med ett monster (eftersom jag spelat upp på knappen exakt varje varv), och jag bestämmer mig för att spela handen sakta och hoppas på att floppa bra, eftersom den här snubben också är en av de där dumöveraggro snubbarna jag pratade om. Allt går också enligt planen tills river (han hade bettat EXAKT likadant med en annan river, helt sjuk jättekass överaggro-fiskfitthora).

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $364.25

UTG+1: $510.10

CO: $210.50

Hero: $208.20

SB: $334.40

BB: $208.35

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:diamond: Q:diamond:

2 folds, CO calls, Hero calls, SB folds, BB checks.

 

Flop: 5:club: A:spade: 7:club: ($7, 3 players)

BB checks, CO bets $7, Hero calls, BB folds.

 

Turn: J:spade: ($21, 2 players)

CO bets $21, Hero calls.

 

River: 4:diamond: ($63, 2 players)

CO bets $50, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $163

CO showed :4h::4c:

Hero mucks :Ad::Qd:

 

:blank:

 

Gott nytt år till allihopa! Förutom till Full Tilt, årets äckligaste, vidrigaste skitigaste kuksite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh, shit happens. Sup ner dig och kom tillbaks med nya tag nästa år.

 

Eventuellt kan du skicka ett mail till Full Tilt (eller ett PM till deras kontaktperson här på forumet) och be dem sätta på din boomswitch. Funkar inte alltid men det är värt besväret.

 

Gott nytt år dig på! Och alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...