Gå till innehåll

4.000 st SNG's på en månad?  

196 medlemmar har röstat

1. 1. 4.000 st SNG's på en månad?

Recommended Posts

Postad

Tänkte sätta upp en utmaning för Januari månad och kollar lite intresse. Utmaningen går helt enkelt ut på att jag ska klara av att spela 4.000st SNG turbos på bara en månad! Jag har totalt under min pokerkarriär spelat ca 3.000st. Skulle jag spela varje dag i Januari så blir det 130st/dag.

Jag kommer att lira $6.5 turbosar på PokerStars under nicket clintbygget.

Ge mig 2.0 i odds så ger jag action upp till $1k.

Postad
Kommer du aldrig att palla.

Det tror inte jag heller. Därför jag vill sätta lite pengar på spel för att ge mig motivation! Tar emot bets från $5 upp till $2k. All action mottages!

Postad

Hur många bord spelar du simultant? Hur många bord KAN man spela simultant på Stars? Jag menar, hur ofta startas det en ny SNG på den nivån? Kanske är hela tiden, jag har ingen aning...

Ska bli kul att följa iaf, lycka till!

Postad
Hade jag inte gått i skolan hade jag lätt klarat av det i alla fall. 150-200 SNGs per dag är inte allt för svårt att klara av. Jag tror du kan fixa 4k på en månad iaf. :]

Tycker att 200 på ett dygn låter rätt tufft, men ok, det går väl. Men 31 dagar på raken? Nu är det ju "bara" 130 per dag i snitt thefman behöver spela, men 31 dagar på raken e fan för mastigt.

Postad
Har du jobb eller skola vid sidan av, under perioden du tänkt försöka? Hur har du tänkt redovisa ditt spelande så man kan lita på det?

Man kan ju alltid kolla upp honom på sharkscope.

Postad
Är det inte en ganska fjantig nivå att spela på?

Är det inte en ganska fjantig fråga?

Varför skulle det vara fjantigt att köra på den nivån?

Jo, det var en fjantig fråga. Men om man har rulle för att betta en jäkla massa pengar på det viset bör man ju ha rulle för att spela på en ngt högre nivå. Menade egentligen bara så.

Postad
Hade jag inte gått i skolan hade jag lätt klarat av det i alla fall. 150-200 SNGs per dag är inte allt för svårt att klara av. Jag tror du kan fixa 4k på en månad iaf. :]

Tycker att 200 på ett dygn låter rätt tufft, men ok, det går väl. Men 31 dagar på raken? Nu är det ju "bara" 130 per dag i snitt thefman behöver spela, men 31 dagar på raken e fan för mastigt.

Kör man set med 16-28st samtidigt är det np.

Postad

Förstår dock inte meningen med detta. Det lär ju knappast vara det optimala sättet att vinna pengar på. Man vill ju fan upp från 6.5$ SnGs så fort som möjligt då det finns fisk ända upp till 50+5$ på Stars som betalar av bra och man gör sig sjukt mycket mer pengar på lite högre nivåer.

Så jag avråder dig från att göra detta även ifall du säkert skulle kunna klara av det även om det vore på håret. :)

Postad

Har själv som mest lirat 111st på en dag, men då började jag inte förren 16:00 och nio bordar bara. Då du 20 bordar och förmodligen har mer tid ska det väl kunna gå. Hyfsat segt känns det som du borde bli men jag skull tok köra några dagar för att kunna softa ner lite andra dagar.

Fan jag vill spela 4000 SnG, bara bananförsäljnyngen skulle ge $4800 sedan om man siktar högt på en tre procentig ROI inbringar det $4300 till.

Undrar om sambon tar ungarna och djuren en månad 8-)

Postad

Ok det här är grejen: Jag började från $0 i rullen för ett par månader sedan och är nu uppe i $3k. Så egentligen har man ju verkligen inte råd med ett $1k bet men jag måste göra det om jag får action och chans på $2k. Sen är det praktiskt att lira $6.5 av flera anledningar. Jag snittar 5% ROI stabilt på dessa när jag 20-tablar, och de startas upp hela tiden så man har action dygnet runt.

Sen vet jag inte hur ni har räknat ut rakebacken. $6.5 betyder avgift på $0.5. 4kx0.5=2k.

För att kontrollera att jag uppfyller kravet på 4k SNG's så kommer man kunna raila stars och sharkscope när som helst.

Postad
Kör minst $16 om du ska spela så många !

Ska testa att lira $16 lite denna månad så får vi se hur det går att multitabla dessa. Dock brukar jag förr eller senare alltid backa n'r jag går upp i nivå om man kollar sharkscope. Själv tycker jag att jag har världens otur kring bubblan ju högre upp man kommer men det låter inte troligt. Fördelen på högre nivåer är ju helt klart synfrekvensen.

Postad
Hur många bord spelar du simultant? Hur många bord KAN man spela simultant på Stars? Jag menar, hur ofta startas det en ny SNG på den nivån? Kanske är hela tiden, jag har ingen aning...

Ska bli kul att följa iaf, lycka till!

Det finns ialla fall ingen spärr upp till 30 bord. Jag brukar lira 25 bord ungefär men det pallar man inte många sessioner om dagen kan jag säga dig =)