Gå till innehåll

NLT - Rätt spelad JJ?


Memory

Recommended Posts

Genom att c/r på flopp representerar du en bättre hand än den du har. Du tvingar ju honom att kasta allt som du slår här. Det är ju en helt torr bräda så det finns inga möjligheter att han spelar vidare med tex ett färgdrag.

 

Kort och gott, får du syn nu, då är du kokt i bajs.

 

Det ända vettiga här, enligt mig, är att du checksynar flopp. Sen på turn får du fundera på att kasta om han betar tungt igen. Inte så många som sular iväg ett till tungt bet tomma eller med ngn annan konstig hand som du faktiskt skulle slå (det skulle ju vara vansinne att beta igen med en hand du slår!)

 

Antingen bluffar han, och då kan du möjligen fånga hans bluff, eller så bluffar han inte, och då är du superslagen.

 

Håller inte alls med. 99 och TT borde och oftast betar på trun igen om lågt kort kommer. Potten är stor och en bluff bet på turn är i de flesta ögon väldigt lockande och faktisgt vinnstgivande. För vad sätter dom honom på för hand om han bara syna preflop och sen flopp me 8 hög?? dom ser inga vettiga händer förutom AA lr kanske KK och det e liksom två händer han borde höjt preflop igen, så en bet på turn e att föredra om nån checksynat i detta läget.

Att vara glad i detta läget och slow spela JJ e ett typexempel på tomtespel, men insändaren är tydligen inte tomte och höjer och vinner potten.

 

Lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Fick du heiko att lägga QQ på ofarlig flop efter att ha stoppat in 1/3 av stacken med gigantiska pott-odds.

 

 

Det vara många här som ville att hero skulle check-folda turn. Detsamma borde gälla för QQ.

 

 

Den som vinner i detta läget med JJ vs QQ är oftast den mest aggressive spelaren. Både kan tro att motparten sitter på överpar.

 

Jag håller med det sista du sa, därför röstar jag på aggro spel

 

Inte på everest. Där kan man ev folda JJ, men QQ går man normalt sett ingenstans med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw så ser ni ett liknande exempel på varför syn med JJ i detta läget suger. Här har ni 99 som betar preflop, betar flop och allin på turn. Enligt eran strategi skulle ni folda med JJ på trun vilket är både korrekt och fel. Men fel för att ni försätter er i den sitts då ni varken vet om ni e slagna lr leder. JJ är inte bra nog att slowspela och försätta sig i den sitts.

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=37463

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ archtila

 

No offense, men snälla ge dig nu. Att spela JJ långsamt oop i en preflop-3-bettad pott är inte frågan om att slowspela den. Inse det. Jag vet att jag borde hålla käften eftersom jag inte kommer orka debattera det, men du är verkligen fel ute i väldigt mycket av det du skriver. Du ignorerar t.ex helt ganska viktiga koncept i NLT som omslags-HD:ar, bluff-frekvenser och balanseringsfel, och jag kan garantera dig att vi kommer förlora i värde i längden på att spela den här typen av händer som du så vilt och högt proklamerar för att vi borde spela dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej alla tycker vi olika så vi låter det vara där.

 

Ignorance is not an opinion.

 

Om ni inte vill ha en givande diskusion så finns de inget mer at säga.

 

Det som leder till givande diskussion är redan sagt. Om du sedan väljer att fullständigt ignorera/inte förstå den diskussionen, ja finns det inget mer att säga.

 

Hoppas insändaren dissar mitt tankesätt och sen väljer det spelet som ger högst EV.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderingar över checksyna flop, checkfolda turn oförbättrat. Vadå, synar vi flop för att träffa triss...? Inte läge att bestämma sig tidigare i handen om man leder eller ligger under?

Nope, Det gör vi inte men i reraisade potter är det inte så troligt att tighta spelare på denna nivå kommer skjuta två gator med en sämre hand än JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just på 0.25-0.50 så tycker jag det känns vekt att rakt av bestämma sig att check-folda turn oförbättrat då många blåbär fortsätter betta på turn med halvtaskiga händer.

Den här kommentaren får man rätt ofta om man spelar på dessa nivåer. Som ni förstår gillar jag den inte.

Om man har en read på någon som TAG på den här nivån så är det allt som oftast ruggig ABC-poker vi talar om. En 9-10 BB-preflopreraise betyder skolboksenligt QQ-AA. Därför tycker jag det lutar åt läggning redan på flopp eller fräck bluff a la Hero. Men där finns nog implicita odds för att kolla om det kommer en J på turn.

I längden visar man nog upp katastrofala siffror med den här typen av bluffar eftersom folk gärna synar all in med QQ (på den här nivån på Everest).

Här får man skratta hela vägen till bankomaten och märka upp Heiko som übertajt. Det ska jag göra (tack)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ archtila

 

No offense, men snälla ge dig nu. Att spela JJ långsamt oop i en preflop-3-bettad pott är inte frågan om att slowspela den. Inse det. Jag vet att jag borde hålla käften eftersom jag inte kommer orka debattera det, men du är verkligen fel ute i väldigt mycket av det du skriver. Du ignorerar t.ex helt ganska viktiga koncept i NLT som omslags-HD:ar, bluff-frekvenser och balanseringsfel, och jag kan garantera dig att vi kommer förlora i värde i längden på att spela den här typen av händer som du så vilt och högt proklamerar för att vi borde spela dem.

 

Har debaterat detta med en vinnande $5-$10 NL spelare så jag vet att jag inte har fel. Att det finns flera spel är självklart men att checksyna i detta fall tycker jag e ett av de svagaste spelen. Du behöver inte rabla upp massa olika saker som du inte sjävl vet va de är. Som en vis man en gång sa: Ingen ide att vara precis när man inte vet va man snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ archtila

 

No offense, men snälla ge dig nu. Att spela JJ långsamt oop i en preflop-3-bettad pott är inte frågan om att slowspela den. Inse det. Jag vet att jag borde hålla käften eftersom jag inte kommer orka debattera det, men du är verkligen fel ute i väldigt mycket av det du skriver. Du ignorerar t.ex helt ganska viktiga koncept i NLT som omslags-HD:ar, bluff-frekvenser och balanseringsfel, och jag kan garantera dig att vi kommer förlora i värde i längden på att spela den här typen av händer som du så vilt och högt proklamerar för att vi borde spela dem.

 

Byw vadå ge mig, tror seröst det finns päron på dessa siter som inte kan ett piss om poker och bara sitter och ber folk lägga av och skärpa sig och att dom har fel. Om du nu vet hur varför din strategi är bättre så förklara, jag vill gärna lära mig, men finns inget mer korkat och omoget som att säga att nån har helt fel sen inte förklara varför. då kan du lika gärna hålla käft och inte skriva något alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...