Gå till innehåll

Ang Stureplan - från Kens aftonbladet tråd


berrabb

Recommended Posts

Ehh... Att hänga på pf och skryta om hur många BB man har på sitt konto eller annat trams är ju för fan ännu värre än att hänga på Stureplan med en champagnebutelj i handen och innehållet framför sig på golvet.

 

Usch och fy för skryt. Fast hade jag kunnat hade jag också åkt limousine hela dagarna.

 

Pengar är bra, det gör livet lättare. Tror inte det hänger ihop med hur man har kommit över sina pengar. Ungdomar (15-23) som snabbt får mycket pengar, om det så är via pokerspel eller för att man ligger fint för pappa, blir oftast dryga muppar och tappar fotfästet. Då och då presenterar sig praktexemplaren själv här på forumet och drygheten samt deras känsla av oövervinnerlighet lyser igenom i 9 fall av 10.

 

De kommer ändå att vakna om några år när de är panka eller helt plötsligt inser att de inte kan leva ”large” i resten av sina liv trots att de minsann spelade in $100k under ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När han förlorar är det alltid ren otur.
Jag skulle också bli förbannad om jag förlorade trots att jag såg hålkorten. :)

 

Iofs är väll du alltid förbannad eller förväxlar jag det med bitter? ;)

 

Varför förstöra en kul mening genom att räddhågset sätta in en smiley på slutet?

 

För att nya personer på forumet ska förstå farlig Hjort är och att han har noll känsla för ironi.

 

Hjorts favoritserie är enligt hans presentation "Buffy the vampire slayer". Det inger onekligen respekt. Sen har jag hört att han är tjock också. Man får passa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjorts favoritserie är enligt hans presentation "Buffy the vampire slayer". Det inger onekligen respekt. Sen har jag hört att han är tjock också. Man får passa sig.

 

Hjort är inte tjockare än jag och jag är fan inte tjock. Lite klädsamt fyllig kanske...

 

Klädsamt fyllig + Buffy-fantast = lite ligga = bitter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att nya personer på forumet ska förstå farlig Hjort är och att han har noll känsla för ironi.

 

Hjorts favoritserie är enligt hans presentation "Buffy the vampire slayer". Det inger onekligen respekt. Sen har jag hört att han är tjock också. Man får passa sig.

 

Nästa gång du ser Hjort sitta och vässa träpinnar i Lundagård så kommer du inte tycka det är lika roligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lätt spruta dompa om en dompa kosta en SB.

 

Stureplan är tråkigt om man inte har pengar, får man ångest av att köpa en drink så har man inte roligare än på sunkdisko. Grejen med stureplan är att man får vara så dryg som man är och det måste bara vara fett nice :)

 

Och återigen får jag för mig att Stureplan är ett ställe som världen kan klara sig utan.

Fattigt liv - och jag skiter i hur många BB eller SB vederbörande har på sitt konto - om man tycker att det är "fett nice" att vara dryg.

Gör om, gör rätt. Spruta "dompa" och vara dryg, vilka ambitioner liksom..

 

Ja, jag menar, hur fan mår folk? Man kan ju liksom tjacka en bira för 30 spänn på Sviten och spruta den på folk och samtidigt vara dryg som fan, billigare, bättre och trevligare, och framförallt så är det mindre -EV eftersom det bara kostar en fraktion av en bigblind!

 

 

Oj vad folk är negativa!

Har aldrig sprutat champagne och kommer väl antagligen inte få för mig att göra det heller. I sverige är det dock väldigt fult att skryta över hur rik och lycklig man är och OM man nu har lyckats bygga sig en fet förmögenhet genom att ta andras pokerpengar så tror jag att stureplan är ett av få ställen i sverige där man faktiskt kan bränna massa pengar på ett skrytigt sätt utan att folk tycker illa om en.

 

Mår man dåligt av att se pengar hällas ut så är man antaligen inte på stureplan och man slipper lida av att se det hända.

 

Jag står fast vid att det vore "fett nice" att nån fredag kom till mig med 10000kr och sa: "bränn dessa pengar ikväll eller dö..."

 

Jag skulle ha jätteskoj.

 

(OBS, när jag säger att det vore roligt att vara dryg så menar jag inte att vara otrevlig mot nån. Skulle jag gå så extremt långt att jag hällde ut champagne skulle jag samma kväll inte låta någon av mina vänner betala någon av sina drinkar och jag skulle fortfarande inte heller vara dryg mot ex bartenders )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tiltad nu asså... varför börjar alla klanka ner på stureplan så innerligt helt plötsligt? Klart det finns massa muppar som är dryga och nyrika eller har fått pengar av pappa eller whatever. Och det är lite gay med att det oftast är svårt att komma in plus att priserna är höga och mykcet folk gillar att visa upp sig. Ja ni vet hur det är på stureplan. MEN, jag vettefan om folk brukar spruta champagne på varandra eller om folk är så jävla dryga mot varandra så att man inte kan ha roligt där, jag menar man brukar ju oftast inte prata med dom man inte känner eller? Fattar inte riktigt varför det är så sjukt äckligt med stureplan man kan väl ha lika kul där som på nåt annat hak det är väl helt upp till en själv villka man hänger med och om man gör kvällen rolig, sen att det är lite dyrare än vanligt det är en annan femma.

 

Jag förstår att många inte gillar den typen av stämning och folk kanske, fine alla har olika smak. Men idioter finns på alla ställen. Tycker ni man ska gå och hänga på ett äckligt söderhak på en lördagkväll med en massa råpackade gubbar och gummor om man är i 20 årsåldern och vill kröka och festa lite med folk i ens egen ålder?

 

Klart stureplan är lite speciellt och det finns massor med tomtar som folk hatar för att dom visar upp sig för mkt och är dryga som fan mot en om man inte är lika mkt "stureplans-kändis" som dom. Men som sagt det finns väl tomtar på alla typer av ställen? Varför måste man racka ner så mkt och säga att alla som går dit är idioter. Om ni går ut en gång på "sture" som någon sa så lär ni få se en del dryga äckliga människor men ni lär märka att dom flesta ändå är rätt normala, tar nåra drinkar och festar med sina polare och försöker spana in lite fräsha killar/tjejer.

 

mvh Linda Rosing alias Ramz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjorts favoritserie är enligt hans presentation "Buffy the vampire slayer". Det inger onekligen respekt. Sen har jag hört att han är tjock också. Man får passa sig.

 

Hjort är inte tjockare än jag och jag är fan inte tjock. Lite klädsamt fyllig kanske...

 

Klädsamt fyllig + Buffy-fantast = lite ligga = bitter

Detta stämmer in bättre på mig:

Klädsamt fyllig + hatar Buffy + mycket ligga (mest beroende på fast förh.) = Glad som fan! :D

 

Lite bitter är jag nog iofs. Mest för andras skull. Alla klarar inte av att hantera systemet som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter en word på fröken Rosing :D

 

Det finns dock både bra och dåliga ställen på Stureplan. After Work på Hotellet är ju faktiskt en höjdare. Det enda som egentligen är surt på Stureplan är kösystemen (kanske värst på compagniet)... Priserna skiljer ju inte så farligt.

 

Största skillnaden är väl nattkrogarna runt Stureplan inte är lika avslappnade som andra ställen.

 

Som exempel var vi ute typ 10 pers på White Room för ett par veckor sedan. Vi hade fått ett bord förbokat och de sa att vi inte behövde känna några krav på att köpa Champagne etc.

Bra tänkte vi, för vi är mest öldrickare, framförallt belgisk öl, GT eller att tjejerna ville dricka vin och drinkar.

 

Allt var väl ok, fram till man skulle beställa. Fanns ju fasen bara Heiniken öl och för att behålla bordet sa servitrisen att vi var tvugna beställa champagne. Jaja, whatever jag tar väl en jäkla skumpa då tänkte jag trots att jag inte är så förtjust i det. De kostade ju 2 lax på Kharma innan de slog igen. Men Yeah right, på White Room skulle de ha 27 000 kr för en 3 L Cristal.

 

Behöver jag säga att vi tog våra jäkla bira och sa "men skärp dig" till servitrisen. Finns inte på kartan att vi skulle köpa en jäkla skumpa för 27 lax. De finns folk som gör det, och de får väl göra vad de vill med sina pengar. Själv tycker jag det är sinnessjukt att köpa en skumpa för 27 000, men jag bryr mig inte om de som gör det.

 

Nåväl, fräscha brudar fanns det iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa ställen brukar ha som "standard" att man måste köpa en flaska för att få ha ett bord typ, eftersom bordne oftast inte räcker till alla som vill ha ett. Jag tror dom tjänar ganska mkt extra på att "tvinga" folk att köpa saker dom inte vill ha för att få ha ett bord. Servitrisen ni hade visste nog inte att någon hade sagt att det var lugnt (vilket det egentligen alltid är, dom kommer inte kasta bort er). Är nog bara ett försäljningsknep och eftersom så många är rädda för att inte passa in i den där falska "jag är lika rik som alla ni andra här som fejkar att ni är rika" så köper dom oftast dricka för mer än dom egentligen vill.

 

Men skumpa för 27lax har du väl råd med Matte, du är väl börshaj? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa ställen brukar ha som "standard" att man måste köpa en flaska för att få ha ett bord typ, eftersom bordne oftast inte räcker till alla som vill ha ett. Jag tror dom tjänar ganska mkt extra på att "tvinga" folk att köpa saker dom inte vill ha för att få ha ett bord. Servitrisen ni hade visste nog inte att någon hade sagt att det var lugnt (vilket det egentligen alltid är, dom kommer inte kasta bort er). Är nog bara ett försäljningsknep och eftersom så många är rädda för att inte passa in i den där falska "jag är lika rik som alla ni andra här som fejkar att ni är rika" så köper dom oftast dricka för mer än dom egentligen vill.

 

Men skumpa för 27lax har du väl råd med Matte, du är väl börshaj? :P

 

Ramz, vad är det dyraste du köpt på krogen? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i helvete överhuvudtaget köpa snordyra grejor när man kan köpa fernet?????

 

Dessutom ett bra sätt att sortera brudar.

 

Brud som gillar fernet = intressant, bara att dra med hem.

 

Brud som ogillar fernet = ointressant fjompa. Går bort.

 

Behöver jag säga att min sambo är en av få kvinnliga fernetälskare jag vet? :-D

 

OT flödar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramz: Det handlar inte om att ha råd, det handlar om EV ;)

 

Men ärligt så hade jag nog inte köpt skumpa för 27 lax även om jag hade 10 millar över på banken. Ja det ska vara om man signat en stor jätteaffär och ska bjuda nån kund... men då får ju företaget betala :D

 

Jag köper alltid skumpa på team hink kortet, representationskontot du vet. Säg inget till molle.

 

Det där Fernet, är det den där orange/bruna skiten man brukar shotta som är skitstarkt och äckligt som fan? Kommer ihåg nåt sånt men tror det hette sefonnier (staving?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte börja skriva en sak där början var "På den gamla goda tiden, när Laroy och SpyBar precis öppnade och man praktiskt taget bodde där nere typ all sin lediga tid...", men insåg hur jävla äckligt gammal och död jag hade låtit, så jag skiter i det. Och även om det inte är nån "hjärtefråga" för mig (eftersom jag skiter ganska mycket i vad folk har för förutfattade meningar) så står jag helt bakom allt vad Ramz skrev och tycker folk i största allmänhet bara borde kunna chilla lite med att TYCKA så jävla mycket om fuckaz stylee of livin'!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte börja skriva en sak där början var "På den gamla goda tiden, när Laroy och SpyBar precis öppnade och man praktiskt taget bodde där nere typ all sin lediga tid...", men insåg hur jävla äckligt gammal och död jag hade låtit, så jag skiter i det. Och även om det inte är nån "hjärtefråga" för mig (eftersom jag skiter ganska mycket i vad folk har för förutfattade meningar) så står jag helt bakom allt vad Ramz skrev och tycker folk i största allmänhet bara borde kunna chilla lite med att TYCKA så jävla mycket om fuckaz stylee of livin'!

 

Det skriver du i och för sig bara för att du är så trött på att alla påpekar hur patetiskt och miserabelt ditt liv är, även om du såklart är medveten om att det är sant. Men om folk inte skulle tycka något så kanske du skulle klara av att ljuga för dig själv, om än för kortare stunder, att ditt liv faktiskt är bra och har något värde och då kanske du skulle må om inte bra så okej för en kortare stund...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tiltad nu asså... varför börjar alla klanka ner på stureplan så innerligt helt plötsligt? Klart det finns massa muppar som är dryga och nyrika eller har fått pengar av pappa eller whatever. Och det är lite gay med att det oftast är svårt att komma in plus att priserna är höga och mykcet folk gillar att visa upp sig. Ja ni vet hur det är på stureplan. MEN, jag vettefan om folk brukar spruta champagne på varandra eller om folk är så jävla dryga mot varandra så att man inte kan ha roligt där, jag menar man brukar ju oftast inte prata med dom man inte känner eller? Fattar inte riktigt varför det är så sjukt äckligt med stureplan man kan väl ha lika kul där som på nåt annat hak det är väl helt upp till en själv villka man hänger med och om man gör kvällen rolig, sen att det är lite dyrare än vanligt det är en annan femma.

 

Jag förstår att många inte gillar den typen av stämning och folk kanske, fine alla har olika smak. Men idioter finns på alla ställen. Tycker ni man ska gå och hänga på ett äckligt söderhak på en lördagkväll med en massa råpackade gubbar och gummor om man är i 20 årsåldern och vill kröka och festa lite med folk i ens egen ålder?

 

Klart stureplan är lite speciellt och det finns massor med tomtar som folk hatar för att dom visar upp sig för mkt och är dryga som fan mot en om man inte är lika mkt "stureplans-kändis" som dom. Men som sagt det finns väl tomtar på alla typer av ställen? Varför måste man racka ner så mkt och säga att alla som går dit är idioter. Om ni går ut en gång på "sture" som någon sa så lär ni få se en del dryga äckliga människor men ni lär märka att dom flesta ändå är rätt normala, tar nåra drinkar och festar med sina polare och försöker spana in lite fräsha killar/tjejer.

 

mvh Linda Rosing alias Ramz

 

Är det inte lite motsägelsefullt att tilta på att folk har förutfattade meningar om stureplan för att sedan jämföra det med "äckliga söderhak"? Jag har varit ute både på söder och stureplan (javet, wow!) och haft kul på båda ställena. Folk borde vara lite mer avslappnade åt båda hållen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...