Gå till innehåll

Allt om bonusar!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mongokongo & QoS: Precis som LFX påpekar så har detta absolut ingenting med varorna att göra. Det har med falsk marknadsföring att göra, att lura folk att sätta in medelstora(stora för vissa) summor pengar eller att som i detta fall uppmana sina "trogna" spelare om att slaviskt jaga dessa VIP poäng som var rätt mycket för att få nån lusen t-shirt eller nån annanskit. OM det nu är som du säger Mongokongo att de nyss bytt logotyp eller ändrat sina varor på sådant sätt så det skulle medföra förseningar så är man ju ganska dum, naiv och rent av idiotisk om man går ut o erbjuder dessa varor eller giveaways. Enligt min åsikt så skall dessa varorna finnas på lager(till hands i fysisk form) innan man går ut o säger att dessa får du efter att du samlat in poäng i 10 dagar....jag har väntat över en månad nu :evil: och fick just veta att jag skall behövavänta minst 3 veckor till på kortleken!!!!!!!!!! SKANDAL...

 

Det är ren och skär falsk marknadsföring och på gränsen till bedrägeri, enligt lagboken alltså, och även här som LFX säger så visar detta på oseriöst företagande och ger ett mycket dåligt intryck och gör definitivt att jag inte skulle våga ha några större summor hos dem!

 

Så givetvis skiter jag i t-shirten har som sagt redan en diskhanduk att torka disken med.....och kortlek har jag i massvis, men vad DE inte har är mina pengar i framtiden eller mitt förtroende! det är allt...

 

Q&S: tycker även att PF.nu har agerat rätt tafatt att ni inte pratat, tryckt på sostlind att sköta detta bättre då ni har vart inkörsporten till detta "giveaway" erbjudande, som enligt mig är mer ett "lura de mest trogna o aktiva kunderna"-erbjudande. Så en litet slag på fingrarna även till PF.nu, I ÖVRIGT ÄR DET ETT VÄLDIGT BRA FORUM!!! :D

 

ps. Mongokongo jobbar du för 24h eller??

 

ps #2 Tycker även att Sostlind för det mesta gör ett mycket bra jobb och hjälper kunder som är Pf:are men kanske han har för mycket bollar i luften och då är det dumt att dra igång saker man inte kan genomföra på ett proffesionellt sätt. Är ju bara de själva som förlorar på det i längden, nånting positivt vänds snabbt till nått väldigt negativt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bikern, vi har som sagt kontinuerliga samtal med Stefan när det gäller give aways och bonuspriser till POKERFORUM.nu-are. Stefan är relativt aktiv här på forumet och vi kan väl avvakta ett svar från honom innan vi går på lynchnings-streak. :)

 

Just när det gäller t-shirtarna så vet jag att Stefan har skrivit att det var en felleverans och att det skulle tryckas om, självklart är det olyckligt men det känns inte som att POKERFORUM.nu eller Stefan kan göra något ytterligare för att snabba upp processen. :(

 

Sen håller jag med att svaret från marketing var inte särskillt lyckat, även om det är ett missförstånd kring det hela så är "Kortleken vet jag ingenting om, tyvärr" inte ett jättelyckat svar, naturligtvis hade det vara smidigt att hänvisa till Stefan.

 

Som sagt, när det varit strul med 24hPoker tidigare har Stefan tagit tag i det hela och styrt upp på ett bra sätt och jag skulle bli mycket förvånad om det skulle bli annorlunda denna gång, men ge honom åtminstone en chans att få svara innan det blir lynchning.

 

Sen skriver ju Stefan (avskräckt av reaktionen på t-shirtarna skulle jag tror); "Fler grejer på gång men nu sätter jag då inte ut nåt utan att fysiskt se grejerna först.", hajar ni inte att han frukar för sitt liv när han hetsas av alla POKERFORUM.nu-are? ;)

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q&S: tycker även att PF.nu har agerat rätt tafatt att ni inte pratat, tryckt på sostlind att sköta detta bättre då ni har vart inkörsporten till detta "giveaway" erbjudande, som enligt mig är mer ett "lura de mest trogna o aktiva kunderna"-erbjudande. Så en litet slag på fingrarna även till PF.nu, I ÖVRIGT ÄR DET ETT VÄLDIGT BRA FORUM!!! :D

 

Bikern, all vår korrespondens med 24hpoker går inte via forumet... De har fått veta att de lever både en och två gånger ska du veta :)

 

Prio ett måste ju ändå vara att lägga krutet på att få siten att fungera. Nu gör den det (iaf myyyycket bättre än för ett par veckor sedan) och då går det att flytta fokus till det som är viktigast, nämligen oss kunder. sostlind har lovat att göra det värt väntan för de som stannar kvar och lirar. Det gjorde han i början av vår onlinepokerturneringskarriär och i början av Unibetsamarbetet också. Båda gångerna blev alla nöjda och glada i efterhand, så jag ser ingen anledning till att sluta spela där ännu. Speciellt inte pga att det tar några veckor att få en sketen T-shirt. Har du testat att köpa prylar i Empires VIP-butik eller för Pokerstars FPP? Det tar ju inte direkt två dar att få de grejerna, men det gör ju knappast siterna sämre att spela på. Det är ju ungefär som att bli förbannad på Statoilmackarna för att de säljer äcklig korv. Det är ju liksom inte korven som är grejen med Statoil...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, självklart jobbar jag inte där! Är dock en frekvent spelare som avskyr när folk klagar på struntsaker. Men jag fattar vad du menar.

 

24h kanske borde anställa lite mer folk som kan ta hand om kundvården på ett bättre sätt än vad man har gjort den senaste tiden. Jag tror dock att 24h har haft för lite folk för att sköta all ny trafik som kommit de senaste månaderna.

 

Du får väl trösta dig med att det inte kan bli sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nusseman: "Det är ju liksom inte korven som är grejen med Statoil..." - om du bara visste hur mycket statoil tjänar på deras korvar så skulle du snabbt ta tillbaka det där, om jag inte minns helt fel så står snabbmats försäljningen(korv, kaffe, bullar m.m) för nästan 40% av vinsten!!

 

Jaja, men tycker fortfarande den viktiga kritiken försvinner och bagatelliseras, känns nästan som att ni tycker det är mitt fel(typiskt svenskar) för att jag påpekar dåliga marknadsförings jippon!! :evil:

 

Sedan skulle jag inte direkt kalla det lynchning bara för att jag ger en åsikt på problemet, jag ger ju både bra och dålig kritik. tycker inte PF.nu bör ha en inställning som går ut på att bra(positiv) kritik hörsammas och instäms medan negativ(dålig) kritik om 24h tystas ned(inte sagt att det är gjort, men nära på)

 

Jippot var klantigt anordnat punkt slut. Jag vet att stefan och jag säkert lärt sig nånting av detta, man kan ju hoppas iallafall!

 

De som tycker 24h har skött sig utmärkt i detta fall, vill jag bara gratulera 24h för att de har sådana kunder! :D

 

Så nu orkar jag inte kommentera detta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bikern, oj det var verkligen inte meningen att du skulle uppfatta det som en bagatallisering din kritik, utan mer jag tycker det är rimligt att ge Stefan en chans att svara på åtminstone din initala postning med mailet.

 

Tycker att din kritik mot att vi från forumet sidan inte gjort något och att vi försöker tysta dig känns lite orättvis, vi snackar aktivt med t ex 24h och uppmuntrar en öppna attityd på forumet.

 

Vi kan inte gå in aktivt och kommentera alla händelse överallt på forumet, utan gör som gott vi bara kan och hinner, dom flesta av oss har även "vanliga" liv även om vi hänger här ohälsosamt mycket. :)

 

Jag håller som sagt med dig till 100% att det varit obra kring det hela, men samtidigt så har vi varit i liknande situationer förrut och Stefan brukar styra upp så att det blir bra och jag hoppas att du också tycker det är rimligt att han åtminstone får chansen att svara på din fråga initala postning.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tycker att din kritik mot att vi från forumet sidan inte gjort något och att vi försöker tysta dig känns lite orättvis, vi snackar aktivt med t ex 24h och uppmuntrar en öppna attityd på forumet. "

 

QoS: okey så allvarligt var det inte MEN jag sa inte heller att ni inte gjorde någonting, och sa inte heller att ni försökt tysta ned det hela, jag sa bara att DET inte vore en hållning ni bör ha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nusseman: "Det är ju liksom inte korven som är grejen med Statoil..." - om du bara visste hur mycket statoil tjänar på deras korvar så skulle du snabbt ta tillbaka det där, om jag inte minns helt fel så står snabbmats försäljningen(korv, kaffe, bullar m.m) för nästan 40% av vinsten!!

 

40% av vinsten räcker nog inte. Jag skulle gissa att det är närmre det dubbla. Men nu är det inte det som är grejen. Utan bensin skulle inte Statoil sälja en enda korv.

 

Men skit i korvarna nu, innan det blir alldeles för OT :)

 

Sen vill jag återigen påpeka att det jag skriver om vad jag tycker om 24h som site gör jag i egenskap av privatperson. Jag har varit väldigt tydlig med vad jag tycker om 24h låååångt innan vi började med våra turneringar där och lååångt innan vi hade någon form av samarbete med dem. Sen tycker inte jag att PF.nu är överdrivet positiva till 24h. Kolla på lfx inlägg i den här tråden till exempel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har hänt

 

Mon Feb 21 i Deposit €200.00 for the first deposit bonus, code

"depkylf" 30% in 30 days

 

Tue Feb 22 i Deposit €200.00 for the reload bonus, code "Newclient40"

40% in 10 days

 

Gnetar ihop lite över 1000 vip och får ut reload bonusen efter 10dagar. Och slutar nu och spela för nu har jag gått och väl täckt in båda bonusarna tycker jag 800 vip krävdes för den som var högst. (se sostlid längre ner)

 

Och nu efter 30 dagar hade jag hoppas att få min singup bonus men icke skiver och frågar om den är på väg.

 

Får till svar att jag redan fått den.

 

Skriver tillbaka och säger att det var reload bonusen jag fått men att jag vill få min signup bonus.

 

Svar det kommer du inte få. :( pga att jag inte tjänat tillräckligt med poäng efter jag fick reload bonusen utbetald. (vilken var bonus # 2)

 

så här svarde sostlid angånde denna bonus tidigare i denna tråd

 

"sostlind

 

Sedan: 08 Mar 2004

Inlägg: 133

 

Skrivet: 2005-02-19 17:09:15 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

pluntzky skrev:

Kanske är dags att passa på att signa 24h nu när det är reload, men kan man stacka sign up och reloaden? Om jag måste cleara hela balletten på 10 dar blir det nog lite mastigt även för mig tror jag.

 

 

Du samlar så att säga dubbeltmen bara en kod per insättning.

 

/s"

 

 

Vet att pf.nu lyckats hjälp den lille mannen förut så jag hoppas på det bästa.

 

Eller är ja "lurad" på mina 60 eur ?

 

Mvh

Sanuen

 

edit

 

en till post från sostlind

 

sostlind

 

 

 

Sedan: 08 Mar 2004

Inlägg: 133

 

Skrivet: 2005-02-20 15:50:35 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Gyre skrev:

Jag håller på att cleara min sign-up fortfarnade, har 700 VIP's kvar på den. Om jag kör reloaden nu, måste jag cleara mina 700 på sign-uppen först för att kunna ta reloaden? Alltså 1700 VIP's på 10 dagar? Eller är det så att om jag stoppar in pengar för reloaden nu, att den går föra signuppen?

 

 

nä du får räkna dubbelt.

/s

 

 

även fått ett till svar nu på ett mail där jag nämde pf.nu där ber dom mig vänta till i kväll och se om jag fått bonusen då, så jag får väl se vad som händer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Har inte varit inne på ett tag. Varit i Wien och lirat EPT (åkte ut ur stora efter halva fältet var borta) och kom på en 12e plats i €500. Tog tillbaka lite i ett av det vildaste cashlir jag varit med om. Kul med TV och så i poker.

 

Sen har det varit nadra resor och oerhört mycket att göra. Som det ska alltså :-).

 

Jag håller med om att det suger när vi inte håller vad vi lovar. Leveranstiden på t-shirts är riktigt tråkig. Kortlekarna har tagit förödande lång tid att få men skickas från Fournier (som köpt KEM) i Spanien idag. Pins tar vi inte in. Kändes lite off. Pennorna valde jag en exklusivare variant på som man får isf för pins. T-shirts bör alla ha fått men jag kan mycket väl tänka mig att vi missat en hel del. Maila marketing@24hpoker.com och påminn (inte om kortlekar som ingen fått än).

 

På personlasidan är det akut brist på alla områden och vi rekryterar för fulla muggar. Vi hade brandövning häromdan och var en mer när vi gick upp till kontoret än när vi gick ner. Man skulle tro att vi var kaniner så som vi förökar oss.

 

Vi håller nu på att skapa ett lite tuffare koncept på fler giveaways där vi fokuserar mer på attityd än på logotype. Mer om det i maj. Nu beställer vi pryttlarna. Och det är ju till er vi gör det.

 

Nu ska jag försöka bläddra tillbaka till bikerns inlägg och se vad det handlade om. Har inte haft tid att läsa allt.

 

Ha det så länge.

/stefan ostlind

Marketing Director 24hPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bara vilja få ett par saker förtydligade.

 

1. Om jag behver 1000 VIPs för att cleara min bonus är det OK att använda dess som inköp i SnG inna bonusen är clearad eller behöver jag har kvar alla 1000 VIPs?

 

2. Betalas bonusen i samband med att man når 1000 VIPs (om det är det som krävs) eller efter att tidsperioden för att cleara bonusen är slut?

 

efter att perioden är slut.

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongokongo & QoS: Precis som LFX påpekar så har detta absolut ingenting med varorna att göra. Det har med falsk marknadsföring att göra, att lura folk att sätta in medelstora(stora för vissa) summor pengar eller att som i detta fall uppmana sina "trogna" spelare om att slaviskt jaga dessa VIP poäng som var rätt mycket för att få nån lusen t-shirt eller nån annanskit. OM det nu är som du säger Mongokongo att de nyss bytt logotyp eller ändrat sina varor på sådant sätt så det skulle medföra förseningar så är man ju ganska dum, naiv och rent av idiotisk om man går ut o erbjuder dessa varor eller giveaways. Enligt min åsikt så skall dessa varorna finnas på lager(till hands i fysisk form) innan man går ut o säger att dessa får du efter att du samlat in poäng i 10 dagar....jag har väntat över en månad nu :evil: och fick just veta att jag skall behövavänta minst 3 veckor till på kortleken!!!!!!!!!! SKANDAL...

 

Det är ren och skär falsk marknadsföring och på gränsen till bedrägeri, enligt lagboken alltså, och även här som LFX säger så visar detta på oseriöst företagande och ger ett mycket dåligt intryck och gör definitivt att jag inte skulle våga ha några större summor hos dem!

 

Så givetvis skiter jag i t-shirten har som sagt redan en diskhanduk att torka disken med.....och kortlek har jag i massvis, men vad DE inte har är mina pengar i framtiden eller mitt förtroende! det är allt...

 

Q&S: tycker även att PF.nu har agerat rätt tafatt att ni inte pratat, tryckt på sostlind att sköta detta bättre då ni har vart inkörsporten till detta "giveaway" erbjudande, som enligt mig är mer ett "lura de mest trogna o aktiva kunderna"-erbjudande. Så en litet slag på fingrarna även till PF.nu, I ÖVRIGT ÄR DET ETT VÄLDIGT BRA FORUM!!! :D

 

ps. Mongokongo jobbar du för 24h eller??

 

ps #2 Tycker även att Sostlind för det mesta gör ett mycket bra jobb och hjälper kunder som är Pf:are men kanske han har för mycket bollar i luften och då är det dumt att dra igång saker man inte kan genomföra på ett proffesionellt sätt. Är ju bara de själva som förlorar på det i längden, nånting positivt vänds snabbt till nått väldigt negativt!!

 

Nu får du ge dig!

 

Jag svarade att t-shirten var feltryckt och vi fick beställa igen sen att den hade gått iväg med posten igår och therese berättar att den kommer inom några dagara. För att kompensera för detta missöde delar vi ut lite gratis kortlekar istället. Pinsen som vi valde bort därför att de inte höll tillräckligt hög kvalitet byttejag ut mot pennor som var 10ggr så dyra.

 

Hur hanterar du saker och ting som går på tok? Hur lång tid tar det att få en kortlek eller keps av tex PS? Om det är min iver att försöka dela med mig av saker jag tror ni uppskattar lite för tidigt som gör att hellre väljer ett av våra skins (som vi f.ö sköter både support och betalningar för) så tror jag att jag inte orkar hålla på att försöka göra dig tillfreds längre. Men jag kommer fortsätta försöka i alla fall.

 

mvh stefan

 

* Aggro edit :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag avbryter er i någon diskussion, men jag undrar om det är någon reload-bonus på G snart?

 

/Maiden

 

Nix inte i överskådlig framtid. Jag har för vana att vara nästan överdrivet "snål" med dem för att inte folk ska sitta och vänta på det. Undantaget gjordes tidigare här på pf då jag erbjöd en 40% reload. Den är dock utgången nyligen.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...