Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Jag tror Mike Caro's "Threshold of Misery" kan appliceras både på stora förluster och stora vinster och leder i båda fallen till att man tappar koncentrationen.

 

Här är i övrigt en intressant artikel som belyser bland annat Threshold of Misery-konceptet samt lite om bankroll managament MrDawwe-style utan stop loss. :D

http://www.pokerplayernewspaper.com/viewarticle.php?id=1649&sort=topic

 

Varför man ska fortsätta spela oavsett hur det går:

 

The most illogical thing about stop loss is that it often has the opposite effect of what's intended. You see, if you're a professional poker player or even a serious one, you need to think of poker like you would a job. You get paid to make the right decisions and, even though there are lots of fluctuations, you still get paid by the hour. If you're a winning player in a profitable game, the more hours you play, the more money you earn. So, if you're in a good game, you're earning a given amount an hour, on average. If you take yourself out of that game because you're losing a predetermined amount of dollars, you're cutting off your hourly funds, you're shutting down your profit flow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Mike Caro's "Threshold of Misery" kan appliceras både på stora förluster och stora vinster och leder i båda fallen till att man tappar koncentrationen.

 

Här är i övrigt en intressant artikel som belyser bland annat Threshold of Misery-konceptet samt lite om bankroll managament MrDawwe-style utan stop loss. :D

http://www.pokerplayernewspaper.com/viewarticle.php?id=1649&sort=topic

 

Varför man ska fortsätta spela oavsett hur det går:

 

 

Tar ju inte Tilt med i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar ju inte Tilt med i beräkningen.

 

Jo, "threshold of misery" är ju faktiskt tilt. När man börjar skita i hur det går eftersom man mår så jävla illa redan. Han skriver att man ska försöka tänka bort den. Tror personligen att det inte är nåt som alla kan göra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, "threshold of misery" är ju faktiskt tilt. När man börjar skita i hur det går eftersom man mår så jävla illa redan. Han skriver att man ska försöka tänka bort den. Tror personligen att det inte är nåt som alla kan göra dock.

 

 

Aha okej.

 

Tror nog alla tiltar lite smått efter massa beats så. Tror det är rätt bra med en paus ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag är intresserad av är huruvida killen som utmanade dig på HU kontakta dig angående utmaningen eller om den nämnde bara va tiltad/förvirrad och säkert känner sig enormt skamsen just nu?

 

Har inte fått nåt PM eller något. Han lämnade visst WO, men inga pengar fck jag :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du satt på party nu! Hoppas det går bra!

Vill juh grinda med dig nån dag! :) Du får komma hit eller nåt!

 

Det gick verkligen åt helvete igår tyvärr. -$11500. :(

Ja vi får ta tag i det nån dag, kanske i veckan..

Sitter hemma hos bror min nu som jag precis har börjat lära poker. Imorn ska jag till Finspång för turneringssöndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick verkligen åt helvete igår tyvärr. -$11500. :(

Ja vi får ta tag i det nån dag, kanske i veckan..

Sitter hemma hos bror min nu som jag precis har börjat lära poker. Imorn ska jag till Finspång för turneringssöndag.

 

 

Aj satan vilket minus! Du måste ha psyke för 20 pers :)

Min laptop är på reparation så jag har bara min stationära! Det sura är juh att jag börjar jobba 15:00 - 00:00 måndag till torsdag och du är väl inte vaken innan det!? ;)

Vilka ska till finspång och hos vem är det grind?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hoppar nästan lika mkt i nivå som jag... min vecka:

 

måndag: 5-10 grind, + 2,4k

tisdag: 10-20 och 25-50, + ca 38k :shock:

onsdag: 25-50, - 20k

torsdag: 25-50 och 10-20, -12k

fredag: 5-10, -0,8k

lördag: 5-10, +3,1k

söndag: blir slappande på NL 400

 

har hållit på så här ett par veckor nu... sick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hoppar nästan lika mkt i nivå som jag... min vecka:

 

måndag: 5-10 grind, + 2,4k

tisdag: 10-20 och 25-50, + ca 38k :shock:

onsdag: 25-50, - 20k

torsdag: 25-50 och 10-20, -12k

fredag: 5-10, -0,8k

lördag: 5-10, +3,1k

söndag: blir slappande på NL 400

 

har hållit på så här ett par veckor nu... sick

 

va i helvete. starta upp din dagbok igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj satan vilket minus! Du måste ha psyke för 20 pers :)

Min laptop är på reparation så jag har bara min stationära! Det sura är juh att jag börjar jobba 15:00 - 00:00 måndag till torsdag och du är väl inte vaken innan det!? ;)

Vilka ska till finspång och hos vem är det grind?

 

Kom precis till Finspång och har hunnit åka ut både Partyturren och Starsturren, sitter hos Skuja och Schermanator är här.

Mitt psyke är inte på topp just nu. Backade även $10k igår på NL2000. Nu skiter jag i den nivån för ett tag iaf.. Som vanligt.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hoppar nästan lika mkt i nivå som jag... min vecka:

 

måndag: 5-10 grind, + 2,4k

tisdag: 10-20 och 25-50, + ca 38k :shock:

onsdag: 25-50, - 20k

torsdag: 25-50 och 10-20, -12k

fredag: 5-10, -0,8k

lördag: 5-10, +3,1k

söndag: blir slappande på NL 400

 

har hållit på så här ett par veckor nu... sick

 

Haha SNYGGT!

Antar att du har lite bättre tableselection och låter bli att spela när du är övertrött. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena MrDawwe.....

 

suttit å railat dig väldigt mkt de senaste å måste erkänna att det är inte många som har lika bra spelkänsla som du......

 

tänkte bara höra med dig om du spelade något mot johnny lodden i monte carlo ?

 

tror att du har minst lika bra spelkänsla som honom...

 

du är en man för högre stakes!!!

 

var allt jag ville ha sagt, förresten kan din barbrud någon svenska :-) ?

 

ha d gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ta inte för illa upp nu men det här var nog en av dom sämre spelade händer jag har sett :D

 

Trodde att jag kopierade ur chatten men det funkade inte :(

 

aja såhär var det iallafall:

 

5/10 blinds, du höjer preflop, en med position synar

flop 234 du har A5, du har alltså floppat stegen!!! du checkar, han oxå

turn 3 ni checkar igen

river 3

NU BETAR DU!!?? när ett ynka par i 2or räcker för att slå dig, visst stege är ju relativt säkert att slowplaya men du höjde innan floppen så varför betar du inte på floppen?

 

Aja han synar och muckar iallafall, A high? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena MrDawwe.....

 

suttit å railat dig väldigt mkt de senaste å måste erkänna att det är inte många som har lika bra spelkänsla som du......

 

tänkte bara höra med dig om du spelade något mot johnny lodden i monte carlo ?

 

tror att du har minst lika bra spelkänsla som honom...

 

du är en man för högre stakes!!!

 

var allt jag ville ha sagt, förresten kan din barbrud någon svenska :-) ?

 

ha d gött

 

Det tackar vi för! Jag har mina stunder ;) Nej mötte aldrig Lodden, han satt vid bordet bredvid, tror dock inte jag har hans skills (än) :roll:

 

Tjejen kan bara säga några ord på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ta inte för illa upp nu men det här var nog en av dom sämre spelade händer jag har sett :D

 

Trodde att jag kopierade ur chatten men det funkade inte :(

 

aja såhär var det iallafall:

 

5/10 blinds, du höjer preflop, en med position synar

flop 234 du har A5, du har alltså floppat stegen!!! du checkar, han oxå

turn 3 ni checkar igen

river 3

NU BETAR DU!!?? när ett ynka par i 2or räcker för att slå dig, visst stege är ju relativt säkert att slowplaya men du höjde innan floppen så varför betar du inte på floppen?

 

Aja han synar och muckar iallafall, A high? :S

 

Tycker faktiskt att jag spelade handen helt ok. Han i fråga som är ny på bordet (från Norrköping. undrar vem det var) höjer på CO har jag för mig och jag slår om från sb med A4o och floppar stegen. Det ligger då lite över 200 i potten och jag sitter med 300 kvar. Vill såklart få in allt. Kan såklart spela den bättre men hur får jag in degen på ett bättre sätt när han har A högt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...