Bombapott Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Bara en liten reflektion.... Gillar inte MAN SKA ALDRIG i pokerannalyser... Tex:man ska aldrig limpa med KK... man ska aldrig slowspela AA... Naturligtvis kan man det mesta i poker även om det finns alternativ som Oftast är bäst.... Ni som läser detta forum fattar nog detta ville bara "skriva av" mig detta då jag hör det ofta... Bombapott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 håller med dig! eftersom poker är situationsbaserat så finns det heller inget rätt/fel utan bara vissa spel som är bättre-sämre i förhållande till EV och odds...sen anpassar man givetvis spelet till motståndet och 1000 andra grejjer till men de behöver ja inte gå in på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 MAN SKA ALDRIG limp UTG 72o FR 10/20 NL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Själv stör jag mig betydligt mer på "jo, men du fattar inte hur det är på min nivå, där MÅSTE man spela såhär", "Jo, men man måste VARIERA sig" och "Jo, men jag SKULLE raisa normalt, den där minraisen var ett missclick". Av nåt underligt sammanträffande brukar de argumenten dels alltid förekomma i bad-beatliknande poster och som svar på just "Man ska aldrig"-liknande resonemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kraxe Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Men det finns såklart gradskillnader. En del actions är ju mycket mer nära "man ska aldrig", än vad andra actions är. Och om man undviker dessa actions kan man räkna med att vinna mer ITLR. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 eller..man ska aldrig calla all-in med 22 på brädan 44443 . krävs endel för att sätta splitten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 MAN SKA ALDRIG TILTA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Man ska aldrig säga aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Man ska aldrig lägga nötterna!? Alternativt: Man ska aldrig lägga alla nötterna i en påse.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Man ska aldrig folda när nån går all in på rivern på brädan JJJJA. Har för mig jag läste det här för ett bra tag sen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 precis.. och inte heller på aaaaak kkkka qqqqa ttttta 99999a 8888a 7777a 6666a 5555a 4444a 3333a 2222a brädor heller undrar om trådskaparen känner sig sönder-ironiserad nu? lol, sorry trådskaparen, tror dom flesta egentligen håller med dig, men känner att tråden känns lite "onödig" på nåt sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Man ska aldrig folda när nån går all in på rivern på brädan JJJJA. Har för mig jag läste det här för ett bra tag sen Beror på. Man ska aldrig lägga nötterna!? Beror på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bombapott Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2006 Ja ni har rätt...finns vissa extremfall... man ska aldrig.... Men tänkte mer på STANDARD tips som speciellt fixed lirare gillar..typ "mall.spel" Grupp 1 händer och sånt..men visst IBLAND ska man ALDRIG!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Kan vi inte leka Jag har aldrig istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Kan vi inte leka Jag har aldrig istället? jag har aldrig tiltat Har tänkte jag skriva något vettigt att tillföra debatten, men misslyckades fatalt då jag glömde vad jag ville komma fram till Återkommer när/om jag kommer på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ost Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Folda aldrig heller inför ett bet på fyrfärgsbrädan JKQAT. Jag har sett folk göra just det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 14 November , 2006 Rapport Share Postad 14 November , 2006 Folda aldrig heller inför ett bet på fyrfärgsbrädan JKQAT. Jag har sett folk göra just det. man ska aldrig klaga på folk som foldar inför ett bet på fyrfärgsbrädan JKQAT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Man ska aldrig folda när nån går all in på rivern på brädan JJJJA. Har för mig jag läste det här för ett bra tag sen Ponera att det ligger två BB i potten... ni battlar om blindsen och Fi trycker all in för 100BB, då kan det minsann ALDRIG vara rätt att syna ... om det är högre än NL400 vill säga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
all_ur_horses Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Man ska aldrig skapa en tråd om man inte kan konstruera korrekta meningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Man ska aldrig folda när nån går all in på rivern på brädan JJJJA. Har för mig jag läste det här för ett bra tag sen Ponera att det ligger två BB i potten... ni battlar om blindsen och Fi trycker all in för 100BB, då kan det minsann ALDRIG vara rätt att syna ... om det är högre än NL400 vill säga vaddårå? pga raken eller vaddårå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bombapott Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2006 Man ska aldrig skapa en tråd om man inte kan konstruera korrekta meningar. Sorry visste inte om det skas inte upprepas... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lallaren Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Folda aldrig heller inför ett bet på fyrfärgsbrädan JKQAT. Jag har sett folk göra just det. Jag har gjort det. Tryckte i fold to any bet-knappen från BB med nån skräphand och då var det någon som betade rivern och jag hann inte klicka ur. Klart ett misstag från min sida, men väldigt långt ifrån den mest kostsamma missen jag har gjort. Och långt ifrån den mest lönsamma riverbeten jag har sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 precis.. och inte heller på aaaaak kkkka qqqqa ttttta 99999a 8888a 7777a 6666a 5555a 4444a 3333a 2222a brädor heller undrar om trådskaparen känner sig sönder-ironiserad nu? lol, sorry trådskaparen, tror dom flesta egentligen håller med dig, men känner att tråden känns lite "onödig" på nåt sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cluelessrookie Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Been there, done that... Det är smällar man får ta när man multitablar. Cluelessrookie Folda aldrig heller inför ett bet på fyrfärgsbrädan JKQAT. Jag har sett folk göra just det. Jag har gjort det. Tryckte i fold to any bet-knappen från BB med nån skräphand och då var det någon som betade rivern och jag hann inte klicka ur. Klart ett misstag från min sida, men väldigt långt ifrån den mest kostsamma missen jag har gjort. Och långt ifrån den mest lönsamma riverbeten jag har sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
all_ur_horses Postad 5 December , 2006 Rapport Share Postad 5 December , 2006 Tack för att du bumpar en två veckor gammal tråd för att berätta det, cluelessrookie. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts