Gå till innehåll

NL - SH, cashgame, borde jag ha foldat min triss tidigare?


Pokemonn

Recommended Posts

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eller så har de typ överpar och tvåpar. Du kan ju inte bara hitta worst case senario och gå efter det.

 

I och med att potten ligger på 3BB från början och folk uppenbarligen är väldigt sugna på att peta in en 300BB till så borde man iaf tänka tanken att worst case scenario kanske är verklighet.

 

men herregud roland, tror du själv på vad du säger? det är ett 10$ bord för sjutton!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har de typ överpar och tvåpar. Du kan ju inte bara hitta worst case senario och gå efter det.

 

I och med att potten ligger på 3BB från början och folk uppenbarligen är väldigt sugna på att peta in en 300BB till så borde man iaf tänka tanken att worst case scenario kanske är verklighet.

 

men herregud roland, tror du själv på vad du säger? det är ett 10$ bord för sjutton!

 

Så triss mot stege inträffar mer sällan på ett 10NL bord menar du?

Skulle vilja påstå att det är precis tvärtom eftersom det är exakt här de spelar mupphänder som 85 och 53.

 

För övrigt vet jag inte om det finns något bra läge att folda detta heller.

Det är först när 85 reraisar till 43BB, du synar och 444 killen går all-in som man mer eller mindre vet om att man är uppe mot en stege och då är det försent.

 

Mannc är väl inte så svårt att sätta på en triss och då har den andra stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så triss mot stege inträffar mer sällan på ett 10NL bord menar du?Skulle vilja påstå att det är precis tvärtom eftersom det är exakt här de spelar mupphänder som 85 och 53.

Du är inne lite på rätt spår här, fast tyvärr är ju din slutsats fel. Det stämmer att de ofta spelare mupphänder som 85 och 53. Men det i sin tur innebär att de spelar mupphänder som 76/74/64 osv också. Och tror du allvarigt att någon som NL10 klarar av att släppa ett tvåpar här?

 

För övrigt handlar det om 230BB, inte 300.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så triss mot stege inträffar mer sällan på ett 10NL bord menar du?

Skulle vilja påstå att det är precis tvärtom eftersom det är exakt här de spelar mupphänder som 85 och 53.

 

Självklart är det större chans att en mupp spelar 85/53. Men de spelar ju självfallet även fler skräphänder än just de som träffar stege, nämligen 88+,76,64,74, och de är inte sena med att dega in med dem heller. T.o.m. topp-par betraktar de som nöten, och sådana teknikaliteter som kicker, stackdjup eller antal motståndare är inte termer som återfinns i deras vokabulär.

 

Ju sämre folk är desto mer betalar de av med dåliga händer, inte mindre...

 

EDIT: Gyre hann före...

 

EDIT 2: 88+ är ingen skräphand, men ni fattar nog vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting hänger ju på hur man tolkar det här:

Som jag ser det så sitter han med stege eller åtminstone triss i princip varje gång här. Och även om topptriss är en oerhört stark hand så är det trots allt bara 3:e nöten i en väldigt liten pott.med väldigt djupa stackar.

Ju mer jag tänker på handen desto mer känns det som en fold. Fjuttraise följt av gigantisk reraise är så gott som alltid nöten på de här borden.

 

MUSTAPIC bets $.10.

PatLeeman21 calls for $.10.

HERO raises $.70.

 

--Fjuttraise? Nä, de ska inte få dra till stege gratis i alla fall.--

 

mannc raises $.70.

 

--Raise? Nice, nu ska jag ta hans stack!--

 

MUSTAPIC raises $4.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...