Gå till innehåll

NL - SH, cashgame, borde jag ha foldat min triss tidigare?


Pokemonn

Recommended Posts

Limpa inte in, ställ när MUSTAPIC höjer.

 

 

Grattis till ett riktigt dåligt spel. Peta in över 200BB i limpad pott med 3:e nöten...

Att folk sitter med 85 och 53 på de här borden en stor % av tiden vare sig det är limpad pott eller kraftigt höjt preflop (tex 10-30BB) kan man räkna med.

 

Var glad för att du kom billigt undan i en svår situation.

 

Med lite vettiga motståndare är jag helt klart beredd att hålla med dig, då deras HD börjar bli lite läskig. Men detta är NL$10, folk är beredda att stoppa in med typ Q7 här... Man är ju uppemot 75/25 (vs storstacken) mot en tomtig HD här.

 

Det är precis tvärtom. Dåliga spelare sitter extremt ofta med 530ff och 85 i det här läget.

 

På NL50 och 100 är det nästan en given all-in eftersom folk sitter med lägre triss, 2 par eller överpar nästan 100% av tiden, I synnerhet om det är höjt en 5-6 BB preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Random NL$10-spelare är räääättså löspassiv. De har en vidare limp-HD än andra spelare, inte tajtare...

 

Tycker du att de där två spelar passivt???

 

Skulle vilja påstå att chansen att 3 st limpar med pocketpar på NL10 är lika med noll.

 

Triss mot triss är väldigt ovanligt på NL10 just därför att folk spelar pp annorlunda än på högre bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Random NL$10-spelare är räääättså löspassiv. De har en vidare limp-HD än andra spelare, inte tajtare...

 

Tycker du att de där två spelar passivt???

 

Nej, de spelar aggressivt. Det gör även passiva spelare när de har träffat bra. Hur de spelar den här handen säger inget om hur de spelar andra händer, pre eller postflop. Anyway:

 

1. Om de är löspassiva, som är min misstanke, så kan deras HD här bestå av färdig stege, set, tvåpar och eventuellt överpar. Den HD:n leder vi mot.

 

2. Om de är lösaggro, som är din misstanke, så kan deras HD här bestå av färdig stege, set, tvåpar, överpar, par med stegdrag, topp-par och en liten andelite luft. Den HD:n leder vi också mot.

 

Men du menar alltså att de är så pass aggro pre att man bör räkna bort 44,66,77+ och alla tvåparskombinationer ur deras HD, samtidigt som de är så pass passiva post att de bara spelar så här med 85/53? Du sätter dem alltså på typ 53 och 85 och räknar bort set, tvåpar och överpar, har jag förstått dig rätt då? Good read isåfall. Oavsett: den HD:n leder vi ju också mot, FYI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja påstå att chansen att 3 st limpar med pocketpar på NL10 är lika med noll.

 

Triss mot triss är väldigt ovanligt på NL10 just därför att folk spelar pp annorlunda än på högre bord.

 

Din tes är att ju lägre nivå, desto aggressivare spelar folk PP preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Random NL$10-spelare är räääättså löspassiv. De har en vidare limp-HD än andra spelare, inte tajtare...

 

Tycker du att de där två spelar passivt???

 

Nej, de spelar aggressivt. Det gör även passiva spelare när de har träffat bra. Hur de spelar den här handen säger inget om hur de spelar andra händer, pre eller postflop. Anyway:

 

1. Om de är löspassiva, som är min misstanke, så kan deras HD här bestå av färdig stege, set, tvåpar och eventuellt överpar. Den HD:n leder vi mot.

 

2. Om de är lösaggro, som är din misstanke, så kan deras HD här bestå av färdig stege, set, tvåpar, överpar, par med stegdrag, topp-par och en liten andelite luft. Den HD:n leder vi också mot.

 

Men du menar alltså att de är så pass aggro pre att man bör räkna bort 44,66,77+ och alla tvåparskombinationer ur deras HD, samtidigt som de är så pass passiva post att de bara spelar så här med 85/53? Du sätter dem alltså på typ 53 och 85 och räknar bort set, tvåpar och överpar, har jag förstått dig rätt då? Good read isåfall. Oavsett: den HD:n leder vi ju också mot, FYI.

 

Det är inte hd som vi leder mot som är den viktiga.

Den Hd:n som är den viktiga är den där de är beredda att peta in 200BB i en pott som är 0,5$, förlåt 0,3$ ligger den på innan folk börjar vifta på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte hd som vi leder mot som är den viktiga.

Den Hd:n som är den viktiga är den där de är beredda att peta in 200BB i en pott som är 0,5$

 

Och vilken HD är det?

 

Det börjar väl på på TPNK och TPTK skulle jag tro...

 

Den här handen är inte särskilt intressant eftersom beslutet är väldigt lätt. Sedan att vissa tomtar överanalyserar dessa händer på NL10 är ju bara kul underhållning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte hd som vi leder mot som är den viktiga.

Den Hd:n som är den viktiga är den där de är beredda att peta in 200BB i en pott som är 0,5$

 

Och vilken HD är det?

 

Det börjar väl på på TPNK och TPTK skulle jag tro...

 

Den här handen är inte särskilt intressant eftersom beslutet är väldigt lätt. Sedan att vissa tomtar överanalyserar dessa händer på NL10 är ju bara kul underhållning...

 

Om man tycker att en all-in på 228BB med 3:nöten är solklart i en pott som ligger på 3BB så är man rätt pantad i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte hd som vi leder mot som är den viktiga.

Den Hd:n som är den viktiga är den där de är beredda att peta in 200BB i en pott som är 0,5$

 

Och vilken HD är det?

 

Jag har ingen sådan övernaturlig förmåga att känna till det, men gissningsvis förkommer 85 och 53 betydligt oftare än någon annan hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen sådan övernaturlig förmåga att känna till det, men gissningsvis förkommer 85 och 53 betydligt oftare än någon annan hand.

 

Men supertilt...

 

mad0233.gif

 

 

 

 

Hur står det till med läsförståelsen??

 

Jag säger ju att vi leder mot den HD:n.

 

Hur det går ihop får du själv lista ut.

 

Släng in bara en jätteliten andel tvåpar och något set så leder vi självfallet ännu mer.

 

Och var vänlig skriv inte att folk är pantade, i synnerhet inte när det är du själv (som vanligt) som är ute på sykkelsemester...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen förstår jag inte var du får 3xbb ifrån... När det är dags att ta beslutet ligger det bra mycket mer än så i potten. För övrigt spelar det ju mindre roll hur mycket som är i potten, då vi, även om vi sätter fi på den mirakulöst märkliga HD som endast består av 85/53, eftersom vi har störst equity. Det är med andra ord EV+ att dega in även om det ligger 0xbb i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och var vänlig skriv inte att folk är pantade, i synnerhet inte när det är du själv (som vanligt) som är ute på sykkelsemester...

 

Tyckte det var macroman som tog ner diskussionen till en lagom nivå...

Hur står det till med läsförståelsen igentligen?

 

Jag skrev bara att du var en tomte inte att du var pantad i huvudet...

 

Några liknande poster till så kanske du blir befordrad till fisk om du är snäll... :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...