Gå till innehåll

Hur stor bankrulle har du?


Richthofen

Recommended Posts

För att vårt samhälle inte värderar kvinnodominerande yrken så högt.
Alternativt väljer kvinnor i högre utsträckning jobb som inte är lika efterfrågade. Korrelation och allt sånt där kan vara lite knepigt ibland.

 

Om någon förresten hittar ett gäng kvinnor som är villiga att utföra samma jobb till lägre lön så är jag definitivt intresserad av lite häftigt arbitrage. Genom att lömskt ljuga för mina kunder och säga att jag har manliga anställda kommer jag kunna konkurrera genom kraftiga underpriser och ta över hela marknaden i sektorn. Muahaha.

 

Win-win för alla. Utom männen som blir utkonkurrerade förstås. Men fuck de förtryckarsvinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Din jävla tok förtsår du hur mycket pengar du har förlorat på att inte kliva upp tidigare?

 

Whats the rush? Jag är 18 år (snart 19) och pluggar till civ.ingenjör. Varför skall jag springa upp i nivå när jag inte ens vet om jag är vinnande på NL200 och uppåt? Plussar mest på rakeaback och bonusar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du vinnande på nl100 så är du vinnande på nl200. Allt annat vore en dunder skräll. Jag lirar nl200, har bara 9k$ br och jag lever på det. Kanske lite riskabelt men den kommer växa fort förutspår jag.

 

Fast o andra sidan blir svängningarna större pengamässigt o är jobbigare för psyket.

Inte direkt optimalt när man pluggar samtidigt.

 

Eller att man kanske känner att 3 000 rätt säkra $ varje månad nöjjer jag mig med nu.

Trots allt 20 000 skattat o klart rätt bra om man är rätt ung o kanske bor hemma.

 

Själv har ja ca 150 inköp på nl100, dock ligger en 70-80 av dom i en mc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast o andra sidan blir svängningarna större pengamässigt o är jobbigare för psyket.

Inte direkt optimalt när man pluggar samtidigt.

 

Eller att man kanske känner att 3 000 rätt säkra $ varje månad nöjjer jag mig med nu.

Trots allt 20 000 skattat o klart rätt bra om man är rätt ung o kanske bor hemma.

 

Själv har ja ca 150 inköp på nl100, dock ligger en 70-80 av dom i en mc.

 

$3k skattat och klart är "rätt bra" även om man är medelålders med villa och familj. Finns VÄÄÄLDIGT många som inte ens gör $3k FÖRE skatt.

 

Vad tjänar t ex dina föräldrar om du uttrycker dig sådär? 100k/månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt väljer kvinnor i högre utsträckning jobb som inte är lika efterfrågade. Korrelation och allt sånt där kan vara lite knepigt ibland.

Menar du att t.ex. ett yrke som sjuksköterska inte är efterfrågat? I flera ställen av landet råder det brist på denna yrkeskategori, men de får ändå inte lönen höjd med mer än än någon hundralapp i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Sätter in 5000$ på en sida där jag får 40-45% Rakeback som blir min Bankrulle A kommer köra i dollar.

och ytterligare 1500$ på en annan sida som jag får 45% rakeback som blir min Bankrulle B och här kommer jag spela i euro lite lägre nivå.

Ska grinda lungt o sansat då jag nu har fast jobb o så :) räknar o tjäna mest på rakebacken faktiskt.

 

kommer lira på

 

5000$ Bankrulle A .25/.50 - .50/1 $ = 50 inköp

1500$ Bankrulle B .25/.50 Euro = 30 inköp

 

Går det riktigt bra så kanske man trappar ner till 50-75% på jobbet om 6-12månader

Vad tycker ni? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som nån sa här tidigare så är det skillnad från spelare till spelare, ifall du är en aggresiv spelar behöver du en större BR än en som är tight på grund av svägningarna.

 

Chris Ferguson har skrivit att man inte skall lägga mera än 5% av sin totala bankrulle på spel på en gång som motsvarar 20inköp.

 

Sen beror det ju på ifall du lirar live eller över internät, ifall du lirar live kan du bara spela ett bord och då tycker jag själv att än 30inköp räcker ifall du är tight, sen ifall du är mera aggresiv så behöver du mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...