Gå till innehåll

Hur stor bankrulle har du?


Richthofen

Recommended Posts

jag kör bara online (läs: Rakeback pekar på att jag lirar online bara) jag tänkte mig köra 4bord som mest. jag kör ganska 50/50 jag bluffar inte i onödan (hellre folda än att ge sig på en dum bluff) men sen brukar jag gå med mellan kort som är connected/suited för att kolla floppen, svårt o förklara över ett forum. men jag är en vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bankrulle:Jag får en ny bankrulle insatt den 25 varje månad. Den är på ca 18'sek

 

Nivå: Dricker drinkar på stureplan och har en porsche.

 

 

:mrgreen:

 

 

Det är kul o vinkla saker så det provocerar! Därmed inte sagt att jag ljög.

 

Jag kan ju fylla på med saker så ni mår lite bättre i tråden ;-)

 

Jag bor i andra hand svart... i en liten etta.

 

 

Antar att du är wnbe killen i snabba cash :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
jag kör bara online (läs: Rakeback pekar på att jag lirar online bara) jag tänkte mig köra 4bord som mest. jag kör ganska 50/50 jag bluffar inte i onödan (hellre folda än att ge sig på en dum bluff) men sen brukar jag gå med mellan kort som är connected/suited för att kolla floppen, svårt o förklara över ett forum. men jag är en vinnande spelare.

 

Oj vad mycket otur du kommer ha och vad mycket rigg det kommer finnas och vad mycket du kommer hata poker.

 

:roll:

 

Edit: Fixade citatet/gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har jag två bilder som visar ganska bra hur stor bankrulle man borde ha på vissa nivåer.

 

OT: Det känns betryggande att veta att det räcker med 12$ bankrulle för att vara proffs på 1-2 cent limit :lol:

 

 

Topic: Jag har cirka 1900$ i BR fördelat på olika siter. Bankrullemässigt kör jag konservativt med nivåer på 1-2$, ibland 2-4$ limit och 0.10-0.25NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har jag två bilder som visar ganska bra hur stor bankrulle man borde ha på vissa nivåer. Det är väll kanske lite off topic men men nu har jag iallafall själv 930€ bankrulle + rakeback :mrgreen:

 

Bankrollmanagement.jpg

 

Och en bild som har SNG och MTT

 

Bankrollmanagement3.jpg

 

haha, finns det proffs på 0,01-0,02$/0,02-0,04/0,02-0,05 :-P

 

Coolaste någonsin om någon faktiskt fixade leva på dom nivåerna! =D

 

"Tja jag har nu lirat heltid i 3 år, började på NL2$ lirar idag NL5$.

Jag brukar lyxa till det ibland och gå på Ica SUPERMARKET, ja du hörde rätt! Ica maxi is in the past for me!!!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du är wnbe killen i snabba cash :-)

 

Jag köpte bilen när jag hade brud o sålde den som singel. :D

 

..o jag har inte läst snabba cash men jag kan gissa vad det handlar om.

 

 

Sen att mitt jobb flyttat till stureplan innebär inte att jag skiter i huvtröjjan när jag går till jobbet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I skrivande stund har jag 71 inköp på den siten jag spelar mest och planerar att gå upp i nivå nästa månad när jag fått in min rakeback och andra bonusar, då kommer rullen vara ännu lite större (peppar peppar, ta i trä). Började månaden med totalt 22 inköp och 11 avsatta för spel, hittills har det gått som smort. Har spelat uteslutande NL100.

 

Får jag en riktigt fin slutspurt ska jag bli ägare av en Volvo 142. Köra så långt söder ut, ända tills min motor tar slut. Sätta upp ett tält och där ska vi bo, jag och min Volvo 142. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar NL50 med 1500$ i min BR. Har nyss gått upp från NL25 och tänker inte gå upp högre förens jag klarar mitt BR-krav på minst 30 inköp dvs 3000$ innan det blir NL100. Har funderat på om jag eventuellt borde samla på mig några inköp extra då det är aggressivare spel högre upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar NL50 med 1500$ i min BR. Har nyss gått upp från NL25 och tänker inte gå upp högre förens jag klarar mitt BR-krav på minst 30 inköp dvs 3000$ innan det blir NL100. Har funderat på om jag eventuellt borde samla på mig några inköp extra då det är aggressivare spel högre upp.

 

Investera i PokerTracker och kolla var du är mindre aggressiv och anpassa ditt spel. NL100 bjuder inte direk på särskillt många avancerade bluffar eller tokaggressiva spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av principen 200 st average buy-in, eftersom jag håller till på allt från 5,5 MTT:s till 20,2 MTT:s så har jag en rulle på minst 2750$ och det funkar för mig..(just nu har jag 3750$ men jag plockar ut hela tiden så jag kan betala in grejer inför min jorden-runt-resa i höst). Jag har gått från i huvudsak LAG till att spela min turrar enligt (TAG --> LAG) vilket funkar MYCKET bättre för mig och jag är stadigt vinnande med en 161% ROI över hyfsat antal turrar, jag håller till på stars och FTP..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord (multitabl) avser tabellen?

 

Finns inte en chans i världen att 2000 räcker för 5/10- FL om man multitablar ex 6 bord.

 

//D

 

Att multitabla ger ju inte per definition större svängningar. Om din winrate går ner vid multitabling blir dock svängningarna större.

 

Jag hade nog inte heller velat spela $5-10 med $2000 i rulle, men generellt tycker jag bankrollkrav och sånt är överskattat så länge man inte livnär sig på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att multitabla ger ju inte per definition större svängningar. Om din winrate går ner vid multitabling blir dock svängningarna större.

 

Jag hade nog inte heller velat spela $5-10 med $2000 i rulle, men generellt tycker jag bankrollkrav och sånt är överskattat så länge man inte livnär sig på pokern.

 

mja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...