Gå till innehåll

Hur stor bankrulle har du?


Richthofen

Recommended Posts

$57 000 får jag det till

 

Är bekvämast på nl $400 shorthanded, men spelar också $600 nl och lite $1000 nl.

 

Har även ca $44k på banken, men det är på sparingskontot och med mina bankrullekrav lär jag aldrig behöva sätta tillbaka dom till pokerkontot :)

Du behagar skämta? Har du verkligen vunnit ihop så mycket? :-o

 

Ta det lungt, han skämta bara.

Det går ju inte vinna så mycket på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
Starkt jobbat att kunna hålla sig med Porsche och Stureplansliv med en dålig knegarlön...

 

18k efter skatt är inte en dålig knegarlön. Men ditt inlägg kanske bara var förtäckt skryt där den underliggande meningen var att du tjänar mycket mer än så? Jag respekterar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, fastnat i 80-talet? :mrgreen:

 

Eller jaha, du menar att det är bra och positivt?! :roll:;-)

 

:mrgreen:

 

 

Det är kul o vinkla saker så det provocerar! Därmed inte sagt att jag ljög.

 

Jag kan ju fylla på med saker så ni mår lite bättre i tråden ;-)

 

Jag bor i andra hand svart... i en liten etta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

 

Det är kul o vinkla saker så det provocerar! Därmed inte sagt att jag ljög.

 

Jag kan ju fylla på med saker så ni mår lite bättre i tråden ;-)

 

Jag bor i andra hand svart... i en liten etta.

 

Jag menade egentligen inget illa, bara att vi alla värderar saker olika. En Porsche och drinkar på Stureplan är helt oväsentliga saker för mig medan det verkar vara nån sorts mått på framgång/rikedom för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

 

Starkt jobbat att kunna hålla sig med Porsche och Stureplansliv med en dålig knegarlön...

 

Är 18k efter skatt en dålig lön? Jag har ett jobb som kräver 3,5 års högskole-/universitetsutbildning och jag tjänar 10k efter skatt i månaden. Jag jobbar visserligen bara 75%, men heltid skulle ge drygt 13k efter skatt.

 

EDIT: Jag har inte heller nyss börjat på detta jobb, jag har jobbat i 9 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade egentligen inget illa, bara att vi alla värderar saker olika. En Porsche och drinkar på Stureplan är helt oväsentliga saker för mig medan det verkar vara nån sorts mått på framgång/rikedom för dig.

 

 

 

Nej, det är det inte.

 

Däremot gillar jag upplevelser. Jag kör aldrig min bil i sthlm då jag inte ser någon glädje i att sitta i bilköer eller ha utsikt av skyltfönster. Jag åker tunnelbana till jobbet och gillar kollektivtrafiken (en av få).

 

Jag jobbar på stureplan därav att jag dricker nån bärs/drink där då och då.

 

I morgon ska jag fiska havsöring i skärgården... 07.30 bär det av. Inte direkt någon stureplansaktivitet eller tid man bör vara uppe för att hålla bratstilen. ;-):lol:

 

Men jag håller med dig.. visst väljer man var man vill lägga pengarna. I sthlm lägger många 8000</mån bara på att ha tak över huvudet. Jag vill inte lägga 40% av lönen på boendet... men alla är vi olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är det inte.

 

Däremot gillar jag upplevelser. Jag kör aldrig min bil i sthlm då jag inte ser någon glädje i att sitta i bilköer eller ha utsikt av skyltfönster. Jag åker tunnelbana till jobbet och gillar kollektivtrafiken (en av få).

 

Jag jobbar på stureplan därav att jag dricker nån bärs/drink där då och då.

 

I morgon ska jag fiska havsöring i skärgården... 07.30 bär det av. Inte direkt någon stureplansaktivitet eller tid man bör vara uppe för att hålla bratstilen. ;-):lol:

 

Men jag håller med dig.. visst väljer man var man vill lägga pengarna. I sthlm lägger många 8000</mån bara på att ha tak över huvudet. Jag vill inte lägga 40% av lönen på boendet... men alla är vi olika.

 

Fick just ett kvitto på hur lätt det är att dömma folk utan att egentligen veta något om dem. Den uppfattning jag bildade mig om dig av Porsche och drinkar på Stureplan verkar vara helt fel! :lol: Sorry!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just ett kvitto på hur lätt det är att dömma folk utan att egentligen veta något om dem. Den uppfattning jag bildade mig om dig av Porsche och drinkar på Stureplan verkar vara helt fel! :lol: Sorry!

 

 

 

Jag sa ju att det är kul att provocera så då får jag leva med en hel del! ;-):-)

 

Jag är faktiskt likadan... när jag ser en porsche med nån ung spoling i så kommer ju tankarna direkt. Fantastiskt trångsynt och fördömmande snubbe! :mrgreen:

 

 

 

Back to topic!!!

 

Sitter och klurar på pokertracker så jag kan få hjälp att bygga bankrullen. Sitter med på tok för lite inköp, 15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18k efter skatt är inte en dålig knegarlön. Men ditt inlägg kanske bara var förtäckt skryt där den underliggande meningen var att du tjänar mycket mer än så? Jag respekterar det.

 

Bor du i Sthlm är det ju ganska standard på alla normala jobb... en "vanlig" snickare får ju tex ut mer än så...

 

Nja.... har studiebidrag för halvtidsstudier = 1400/mån... kör Audi A3 anno -05 med minsta motorn och är aldrig på Stureplan... jag är en loser jämfört med den gode John och tror heller inget annat... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

 

 

 

Är 18k efter skatt en dålig lön? Jag har ett jobb som kräver 3,5 års högskole-/universitetsutbildning och jag tjänar 10k efter skatt i månaden. Jag jobbar visserligen bara 75%, men heltid skulle ge drygt 13k efter skatt.

 

EDIT: Jag har inte heller nyss börjat på detta jobb, jag har jobbat i 9 år.

 

WHY?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...