Hjort Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 För att vårt samhälle inte värderar kvinnodominerande yrken så högt.Alternativt väljer kvinnor i högre utsträckning jobb som inte är lika efterfrågade. Korrelation och allt sånt där kan vara lite knepigt ibland. Om någon förresten hittar ett gäng kvinnor som är villiga att utföra samma jobb till lägre lön så är jag definitivt intresserad av lite häftigt arbitrage. Genom att lömskt ljuga för mina kunder och säga att jag har manliga anställda kommer jag kunna konkurrera genom kraftiga underpriser och ta över hela marknaden i sektorn. Muahaha. Win-win för alla. Utom männen som blir utkonkurrerade förstås. Men fuck de förtryckarsvinen. Citera
hampulito Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 $24,3k men väljer att casha ut $2,3k för nöjen för att sedan kliva upp till NL200 Din jävla tok förstår du hur mycket pengar du har förlorat på att inte kliva upp tidigare? Citera
lost Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Din jävla tok förtsår du hur mycket pengar du har förlorat på att inte kliva upp tidigare? Whats the rush? Jag är 18 år (snart 19) och pluggar till civ.ingenjör. Varför skall jag springa upp i nivå när jag inte ens vet om jag är vinnande på NL200 och uppåt? Plussar mest på rakeaback och bonusar.. Citera
baloobas Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 $24,3k men väljer att casha ut $2,3k för nöjen för att sedan kliva upp till NL200 Plocka ut allt utom $2,3k istället. Sätt in igen om det behövs. Det finns ränta i riktiga världen. Citera
lost Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Plocka ut allt utom $2,3k istället. Sätt in igen om det behövs. Det finns ränta i riktiga världen. Det finns också skatt i riktiga världen. Citera
hampulito Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Är du vinnande på nl100 så är du vinnande på nl200. Allt annat vore en dunder skräll. Jag lirar nl200, har bara 9k$ br och jag lever på det. Kanske lite riskabelt men den kommer växa fort förutspår jag. Citera
freddola Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Är du vinnande på nl100 så är du vinnande på nl200. Allt annat vore en dunder skräll. Jag lirar nl200, har bara 9k$ br och jag lever på det. Kanske lite riskabelt men den kommer växa fort förutspår jag. Fast o andra sidan blir svängningarna större pengamässigt o är jobbigare för psyket. Inte direkt optimalt när man pluggar samtidigt. Eller att man kanske känner att 3 000 rätt säkra $ varje månad nöjjer jag mig med nu. Trots allt 20 000 skattat o klart rätt bra om man är rätt ung o kanske bor hemma. Själv har ja ca 150 inköp på nl100, dock ligger en 70-80 av dom i en mc. Citera
Waggho Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Själv har ja ca 150 inköp på nl100, dock ligger en 70-80 av dom i en mc. Har du stoppat in dem i bränsletanken? Citera
freddola Postad 9 April , 2007 Rapport Postad 9 April , 2007 Har du stoppat in dem i bränsletanken? haha, kanske var lite otydlig. 70-80 inköp är investerade i en mc. Citera
baloobas Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Det finns också skatt i riktiga världen. Och eftersom du sparar dom på neteller kommer dom bli skattefria? Citera
Verdi Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Fast o andra sidan blir svängningarna större pengamässigt o är jobbigare för psyket.Inte direkt optimalt när man pluggar samtidigt. Eller att man kanske känner att 3 000 rätt säkra $ varje månad nöjjer jag mig med nu. Trots allt 20 000 skattat o klart rätt bra om man är rätt ung o kanske bor hemma. Själv har ja ca 150 inköp på nl100, dock ligger en 70-80 av dom i en mc. $3k skattat och klart är "rätt bra" även om man är medelålders med villa och familj. Finns VÄÄÄLDIGT många som inte ens gör $3k FÖRE skatt. Vad tjänar t ex dina föräldrar om du uttrycker dig sådär? 100k/månaden? Citera
Nidson Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Alternativt väljer kvinnor i högre utsträckning jobb som inte är lika efterfrågade. Korrelation och allt sånt där kan vara lite knepigt ibland. Menar du att t.ex. ett yrke som sjuksköterska inte är efterfrågat? I flera ställen av landet råder det brist på denna yrkeskategori, men de får ändå inte lönen höjd med mer än än någon hundralapp i månaden. Citera
mgps Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Menar du att t.ex. ett yrke som sjuksköterska inte är efterfrågat? I flera ställen av landet råder det brist på denna yrkeskategori, men de får ändå inte lönen höjd med mer än än någon hundralapp i månaden. statligt ju Citera
Nidson Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 statligt ju Är det inte ett jobb då? Citera
mgps Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Är det inte ett jobb då? jo men för statliga jobb gäller ju inte att betalning sker efter efterfrågan lika mycket. Citera
Nidson Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 jo men för statliga jobb gäller ju inte att betalning sker efter efterfrågan lika mycket. Precis. Och därför håller inte Hjorts resonemang. Citera
mgps Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Precis. Och därför håller inte Hjorts resonemang. jo, ingen regel utan undantag. Citera
Banankaka Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Har 25 buy-ins for nivan jag spelar pa inne pa, ytterligare 150 som jag kan fora in om det skulle behovas, ar overrolled for min niva men jag bryr mig inte, allt utover det tar jag ut och lever for Citera
bossbaver Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 årets bump? damm i miss rishtoften... Citera
Kontextus Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 årets bump? damm i miss rishtoften... Learn how to spell baby. Citera
Mandalore Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Sätter in 5000$ på en sida där jag får 40-45% Rakeback som blir min Bankrulle A kommer köra i dollar. och ytterligare 1500$ på en annan sida som jag får 45% rakeback som blir min Bankrulle B och här kommer jag spela i euro lite lägre nivå. Ska grinda lungt o sansat då jag nu har fast jobb o så räknar o tjäna mest på rakebacken faktiskt. kommer lira på 5000$ Bankrulle A .25/.50 - .50/1 $ = 50 inköp 1500$ Bankrulle B .25/.50 Euro = 30 inköp Går det riktigt bra så kanske man trappar ner till 50-75% på jobbet om 6-12månader Vad tycker ni? Citera
Juniori Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Ja som nån sa här tidigare så är det skillnad från spelare till spelare, ifall du är en aggresiv spelar behöver du en större BR än en som är tight på grund av svägningarna. Chris Ferguson har skrivit att man inte skall lägga mera än 5% av sin totala bankrulle på spel på en gång som motsvarar 20inköp. Sen beror det ju på ifall du lirar live eller över internät, ifall du lirar live kan du bara spela ett bord och då tycker jag själv att än 30inköp räcker ifall du är tight, sen ifall du är mera aggresiv så behöver du mera. Citera
Bubblan Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 En dålig dag kan jag utan problem förlora 8 inköp på nl100, spelar jag lika dåligt dagen efter är jag således gul. Isf har du ju brutit mot reglerna andra dagen. DÅ har du säg 700 dollar kvar och borde inte lira NL100 utan NL50. Citera
Recommended Posts