Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ville bara säga tack för dina videos du lagt in här! Dom blev en vändning för mitt spelande. Fick bekräftelse från dina filmer på att jag har rätt tänk vid bordet vilket gjorde susen för självförtroendet.

Hoppas du snart lägger in fler videos, ingen läsning via forum, tidningar eller böcker kan utveckla mitt spel så mkt som dina filmer.

Dom kom precis i rätt tidpunkt då jag höll på att flytta upp till 100,200nl där jag nu plussar på för fullt =) Tack som fan :-D

 

Trevligt att de uppskattas. Efter min datorkrasch har jag inte fixat camtasia. Någon som har mig på msn eller likande får gärna skicka den när ni ser mig online.

 

Blir tyvärr nog inte så mycket filmer. Har lite andra projekt på g som kommer ta all min pokertid i februari.

 

Bangkok imon.. Ska bli gött att komma hem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en bra ogonkram ar aldrig fel. Den stramar upp huden under ogonen och far dig att se yngre och friskare ut.

 

aja, slaskade iaf dyraste ögonkrämen från biotherm. ny som fan verkade den. vetefan om jag ser någon skillnad, men upplever mig lite piggare iaf. kanske placebo som gör en mindre trött.

 

Ett riktigt bra schampoo ar det aldrig fel att investera i heller. Inte ett sant javla 2-in-1 med balsam och shit, utan ga in till en frisor och sag att du vill ha ett bra schampoo for din hartyp. Det betyder att du far betala en dryg hundring och uppat i Sverige, men det ar saaaa mycket drygare att det i slutandan blir samma pris per tvatt.

 

ja kukar vilken skillnad. köpte något nytt och dyrt från loreal som min frisör rekommenderade åt mig. och jävlar vilken skillnad det var. nu är ju mitt hår mjukt, typ som en kattunge. grymt stor skillnad mot oakwoods schampo jag körde på innan. rekommenderar alla att köpa ett riktigt schampo.

 

Och sen ar det skont att kora en ansiktsmask och harinpackning da och da, men lat dom gora det at dig pa green leaf istallet. Dom verkar duktiga dar.

 

ansiktsmask vågar jag göra. gjorde ju svinont sist. kanske om du lurar med mig så ställer jag upp.

 

funderar på att skriva en "så blir du metrosexuell - en snabbguide för pokerspelare" och gå igenom vilka produkter som jag anser gjorde någon skillnad.

 

iaf dessa nya produkter har jag addat till min numera korpulenta nässässär(hur stavar man det?)

img1363sx6.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som härjat på Ko Lipe med omnejd.

 

Hur är mobiltäckningen där? Elektricitet?

 

//Mikael

 

Koh Lipe var en riktigt fin liten ö på 4 kvadratkilometer m turkost vatten o korallsand. Bra dykning o snorkling. Min mobil funkade finfint, hade Happy. Alla resorts hade egen generator, många hade den på dygnet runt, bl a där jag bodde. Stället hette Varin Resort, låg på Pattaya Beach. Internet på rummet kan du inte hitta nånstans. På de få internetcafeen som fanns kostade det 180 baht/timme, o var dessutom jävligt långsamt. Ett cafe hade snabbt internet, låg nästan längst västerut på Pattaya Beach, före de 2 stora restaurangerna.

 

Se till att ta med cash, finns ingen ATM på ön.

 

Åk dit om du inte redan är där (var lite sen här märkte jag)!

 

/Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koh Lipe var en riktigt fin liten ö på 4 kvadratkilometer m turkost vatten o korallsand. Bra dykning o snorkling. Min mobil funkade finfint, hade Happy. Alla resorts hade egen generator, många hade den på dygnet runt, bl a där jag bodde. Stället hette Varin Resort, låg på Pattaya Beach. Internet på rummet kan du inte hitta nånstans. På de få internetcafeen som fanns kostade det 180 baht/timme, o var dessutom jävligt långsamt. Ett cafe hade snabbt internet, låg nästan längst västerut på Pattaya Beach, före de 2 stora restaurangerna.

 

Se till att ta med cash, finns ingen ATM på ön.

 

Åk dit om du inte redan är där (var lite sen här märkte jag)!

 

/Axel

 

Tackar! Har inte hunnit dit ännu, sticker om ett par dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har jag missat nu?

 

Ne jag satt på två av dina bord på everest förut och under dem dryga 20 minutrarna så spelade du nog fan 2 händer tror jag :-P Men sen efter jag skrev det inlägget så tittade jag i PT och där hade du 35 i VP$IP :mrgreen: Semiblind man är när man lirar :D

 

Vad tycker du annars om everest? Lirar bara NL200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne jag satt på två av dina bord på everest förut och under dem dryga 20 minutrarna så spelade du nog fan 2 händer tror jag :-P Men sen efter jag skrev det inlägget så tittade jag i PT och där hade du 35 i VP$IP :mrgreen: Semiblind man är när man lirar :D

 

Vad tycker du annars om everest? Lirar bara NL200?

 

vetefan vad jag tycker. är ju en del firrar där. men lite väl blandat spel och orkar inte med GT+ så är ju lite småjobbigt att hålla koll på vem som spelar hur. på thailändsk dagtid är det ju ett gäng snubbar hnedka, philbrasil, snb, laurent och ett tjog andra man ser hela tiden som visserligen inte är så bra, men de utarmar ju fiskbestånden rätt rejält. kör där ett tag till, utvärderar det lite fortfarande. är fortfarande back på klienten efter min inledande NL400 och NL200 10inköp back innan. :(

 

angående att vara tight. har dig på 16 i VPIP och -12PTBB/100händer i min databas..... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vetefan vad jag tycker. är ju en del firrar där. men lite väl blandat spel och orkar inte med GT+ så är ju lite småjobbigt att hålla koll på vem som spelar hur. på thailändsk dagtid är det ju ett gäng snubbar hnedka, philbrasil, snb, laurent och ett tjog andra man ser hela tiden som visserligen inte är så bra, men de utarmar ju fiskbestånden rätt rejält. kör där ett tag till, utvärderar det lite fortfarande. är fortfarande back på klienten efter min inledande NL400 och NL200 10inköp back innan. :(

 

angående att vara tight. har dig på 16 i VPIP och -12PTBB/100händer i min databas..... :P

 

hnedka är typ den enda jag har semirespekt för som jag lirat mycket mot, och han är ändå väldigt vek och inte speciellt bra. Och det är inte en del firrar utan en jävla massa firrar :mrgreen: Angående stats behöver man typ inte det eftersom alla är veka åsnor med 35/10/1 typ :-P

 

Fan jag som tyckte att jag var relativt lös på dina bord :twisted:

 

Förövrigt så får du gärna lämna everest och spara värdet åt mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

d3fault är ju gammal starsregular, han är hyfsad. panettiere är småjobbig också. timvd18 är lite irriterande också.

 

men jo. en hel del fisk. +1000 idag är ju alltid trevligt. min månad har gått segt.

 

4dagar av min seriösa månad har gått. 12k händer änsålänge. +1000. 2gymbesök. en bra bit kvar till 100k händer, +20k, -5kg men ligger iaf on the track för att klara det.

 

har även läst 200sidor mathematics of poker. börjar bli lite småjobbig att läsa efter 150sidor.

 

kanske unnar mig en rejäl fylla imon. behöver fan det om jag ska palla månaden ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du uteslutande på everestpoker nu eller?

Några nya filmer på G?

Är det något program som saknas eller serverutrymme? Kan nog kanske hjälpa på denna fronten.

 

Blir det någon pokergrind i Japan och i sådantfall när?

 

 

gl med målen!

någon får gärna pma en viss quicksharinglänk med ett visst inspelningsprogram så kanske jag kan orka göra en film. japan är oklart. funderar på pokerkontor2.0 efter bangkok. sedan är det songkran i mitten på april och så eventuellt japan i maj. men mycket kan ändras tills dess. kör mest everest men även stars. tycker stars känns tightare och tightare, men så kommer fisken som bara ställer rakt in i en. everest har jag ännu inte fattat hur man äger, blir bara badbeatad där.

 

Grejen är ju att man måste ha 2 grader uppförsbacke för att det ska vara ngt skryta med...

pallar du det?

 

Heltok. Du har inga bra tips på ställen man kan leta lägenheter med tillgång till bra internet i phuket? Jag och en polare tänkte dra ner i höst och plugga distans och spela poker. Du kan väl höra av dig via PM om du har lust och tid!

 

http://www.houseinphuket.com

 

 

övrigt kan jag säga att thailand är ett litet land. man ser ju folk man träffat här och där överallt.

 

 

angående min poker. ligger lite efter, kanske 27k händer i feb. spelet har gått åt skogen. typ såhär är de bokförda dagarna

-910

1381

-1380

752

184

 

börjar lessna på att bli översettad. aja, även jag ska väl ha missklonk någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pallar du det?

 

 

:-D inte 40 min om man ska köra styrka efter...men tycker det ger mer köra 20-25min med 2-3grader lutning än 40 slätt.

Inte för jag gör det nu men gjorde 3-4ggr i veckan i 3 år och räckte bra för att hålla figur/konditionen + man får lite benmuskler på köpet och slipper köra styrka där.

Ska själv ta tag i den biten igen nu...blir förjävla slapp va på resande fot :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D inte 40 min om man ska köra styrka efter...men tycker det ger mer köra 20-25min med 2-3grader lutning än 40 slätt.

Inte för jag gör det nu men gjorde 3-4ggr i veckan i 3 år och räckte bra för att hålla figur/konditionen + man får lite benmuskler på köpet och slipper köra styrka där.

Ska själv ta tag i den biten igen nu...blir förjävla slapp va på resande fot :-)

 

tog 10min på 10an med 3 i lutning idag i samband med gympasset. vetefan om jag trivs med det. känns som man missar fettförbränningen med långa pass och missar hormonerna med HIIT-pass. lite mellantinget där man inte får något av det goda. men jo, det var ju jobbigare iaf. upplys mig om varför lite tilt är så bra!

 

har äntligen hittat plusset på everest. +1k idag. tog 15k händer att gå break even på siten efter mitt första nerswingade. nu känns allt väl. ska totalkrossa siten, köra 8bord dygnet runt så all haj svälter ut och tvingas byta till andra siter. everest är mitt revir nu! =)

 

kört en del nl400 också. tyckte det var rätt stor skillnad. aggro som fan, mycket pot-donkade och sånt man inte riktigt orkar kontra när man får torra kort. vad säger ni andra nl400-spelare om everest? några spelare man ska passa sig för? är everest bättre än ongame? är ongame så mycket bättre att det motiverar deras skabbklient?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...