Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På tal om rubriken förresten

 

Saxat från Catharina Grünbaums språkspalt i DN angående ordet böckling

En böckling är alltså en liten bock. Man får anta att det är den påtagliga lukten som fått människor att benämna den rökta fisken efter kreaturet.

 

Du luktar bock heltok. Haha, du luktar bock.

 

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1637&a=626203

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fått en hel del pm av folk som gillar mina filmer vilket värmer. kanske skjuter mig själv i foten när jag lär en hel generation exploatera mig och äta min fisk. men tror jag får tillräckligt mycket tillbaka av all feedback för att det ska vara EV+ för mig.

 

alla som gillar mina filmer kan ju bjuda mig på öl. så slipper jag iaf gå törstig när fisken tagit slut =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle lägga av med filmerna om jag vore du, speciellt nu när du försöker klättra lite i stakes. alternativt bara skicka till utvalda grabbar istället för att lägga upp dem för public display.

Låter bra så länge jag får se dom :) Annars tror jag effekten på ens vinster är ytterst små om ens mätbara för att man lägger ut filmer i sin dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra så länge jag får se dom :) Annars tror jag effekten på ens vinster är ytterst små om ens mätbara för att man lägger ut filmer i sin dagbok.

 

GP säger ju att han fått svårt att få action på sitt gamla nick tack vare sina filmer.

 

läste en killes blog om han session mot stoxpoker där han använde faktumet att stox antagligen filmade mot honom.

 

sedan så vill man ju inte heller avslöja var fisken man hittat.

 

så finns väl lite nackdelar med att göra filmerna. men också fördelar iom att man dels tvingas motivera sig, dels får läckor upptäckta och dels får massa vettiga synpunkter. bra terapi också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GP säger ju att han fått svårt att få action på sitt gamla nick tack vare sina filmer.

Hans filmer når ut till en mycket bredare publik samtidigt som spelarbasen på hans nivåer är betydligt mindre än NL400/NL600.

Det är mycket möjligt att folk vid tillfällen kan ha nyttan av att ha sett dina filmer om de spelar mot dig, men jag tror de positiva bitarna överväger alla negativa effekter.

 

Du behöver ju inte heller spela in filmer på din "hemma-site" utan kanske under annat nick på nån annan site? Så Slipper du oroa dig över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...