Gå till innehåll

NLT - Oväntad push på turn mot floppad triss med A kicker


Verdi

Recommended Posts

Det här är en liten jobbig hand. Hade definitivt inte väntat mig nåt liknande.

 

Dr Strangelove 10475000-96614 Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : FishEater22 has $164.48

Seat 2 : YESSONE has $564.78

Seat 3 : bowverdi has $241

Seat 4 : MULLY170674 has $130.45

Seat 5 : lawman06 has $244.91

Seat 6 : BAIXINHO has $199.75

bowverdi is the dealer.

MULLY170674 posted small blind.

lawman06 posted big blind.

Game [96614] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : bowverdi has Ah 9d

BAIXINHO folded.

FishEater22 folded.

YESSONE called $2

lawman06 : lets play some pots pp

bowverdi called $2

 

Ett halvtaskigt ess på knappen. Borde kanske höja men jag väljer att limpa...

 

MULLY170674 called $1

BAIXINHO : yes yes

lawman06 raised $10.33

BAIXINHO : need some cards too

YESSONE called $10.33

bowverdi called $10.33

 

Här kanske jag gör ett misstag och synar höjningen. Gör det enbart för att jag ändå har en hyfsad hand och har position. Kanske kan jag beta bort fi om han missar.

 

MULLY170674 called $10.33

Dealing flop.

Board cards [9s 3h 9h]

MULLY170674 checked.

lawman06 checked.

YESSONE checked.

bowverdi bet $30

 

Jackpot. Inte nog med att klonkar trissen med top kicker. Jag är sist ut också och det får min bet att se ut som ett stöldförsök.

 

MULLY170674 folded.

lawman06 called $30 and raised $30

YESSONE folded.

bowverdi called $30

 

En minraise tillbaka. Har han verkligen 33? 98s, T9s och liknande är ju också tänkbart tillsammans med AA-TT. Finns otroligt många händer som jag slår. Men slår jag om igen så finns ju risken att han fattar att jag har en nia. Jag låter honom behålla initiativet och litar på att han betar ut på turn och blir committed så att jag kan sätta honom all in.

 

Dealing turn.

Board cards [9s 3h 9h Qs]

lawman06 bet $172.58 and is All-in

bowverdi call/fold?

 

Det där med att sätta honom all in var ju ett mindre problem. QQ? Q9? 33? Eller nåt annat? Färgdrag? Grejen är ju att han fattar att jag är stark eftersom jag synade hans check/raise. Är hans all in desperat eller gör han det bara med en färdig kåk som vill ha betalt av en nia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han färdig kåk där så e d jääääävligt weird play å pusha ur position sådär, ez call om du frågar mej.

 

weird att han skulle raisa 33 lr q9 på bb så oxå, luktar desperat bluff, AA som e rädd för färgdrag, eller att han själv möjligen har drag, i värsta fall JTs för steg å färgdrag

 

klart han kan ha nåt som 89 lr T9 oxå men dom har du ju beat så ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte din första limp preflop, höj eller lägg där. Sen gillar jag inte att du synar raisen. Du får visserligen bra odds och har position men är dominerad 9 gånger av 10.

 

Ok att bara syna hans c/r på floppen, färgdrag är inte lika sannolikt som överpar, och du inducerar mer action på senare gator genom att bara syna. På turn är det ju blixtsyn, han spelar knappast nötterna såhär, och om han gör det är det syn ändå, eftersom han kan ha en massa andra händer. Du synar ju flopp för att få in mer pengar i potten på turn, knappast för pottkontroll, och nu infrias förväntningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att se han skulle spelat Q9 i en höjning samt att han hellre skulle värdebetat den istället för allin. QQ skulle han nog också värdebeta istället för ett ställ. 33 är som en enda rimliga handen han kan spela så här. Men även här har jag svårt att se att han skulle ställa. Tror han har en nia eller ett par över nio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...