Gå till innehåll

NLT - SH, vika bottenset på turn?

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här kommer en hand som utspelade sig på Everest Poker för en stund sen. Bordet är ordentligt slaskigt, men FI verkar rätt så duktig.

Inledande spel 659627176.

snaiper sitter vid 0 med $10,34.

vughtzuid sitter vid 1 med $179,44.

fulminato sitter vid 2 med $90,50.

Marius2910 sitter vid 3 med $86,68.

Bogust sitter vid 4 med $117,70.

sukhumvit sitter vid 5 med $93,06.

Dealern sitter vid 2.

Marius2910 lägger en blind på $,50.

Bogust lägger en blind på $1.

(Bogust ges 2r 2h.)

Före floppen:

sukhumvit foldar.

snaiper foldar.

vughtzuid höjer med $2,50.

fulminato foldar.

Marius2910 synar med $3.

Bogust synar med $2,50. --- Synar en höjning mot en storstack med 22. Han verkar rätt så tight, så det är inte omöjligt att han har AK/AQ eller TT-AA.

Floppen kommer upp

9r 2k 6k. --- Riktigt fin flopp. Betar ut ungefär 60% av potten för att få omslag av fi. Är ganska säker på att han slår om med ett högt par eftersom brädan är ganska dragig.

Marius2910 checkar

Bogust satsar $6.

vughtzuid synar med $6. --- Inget omslag, fick även med mig lill stacken. Känns som att han kan sitta på AK eller nåt sånt.

Marius2910 synar med $6.

Turnkortet kommer upp Qs.

Marius2910 checkar

Bogust satsar $25.

vughtzuid höjer med $78,50. --- Betar pott och får nu ett omslag mot mig!

Vad kan han sitta på? Av dom händerna jag trodde på preflop är det ju bara QQ som jag förlorar mot nu. Fast känns som att han borde ha slagit om med QQ på floppen så jag vet fan inte om det är det han har. Ytterligare alternativ är ju AA och KK som också kan spelas så här eller ev. et set med 99 som han slowade på floppen.

Så vad tror ni, kan man ta synen/push här eller ska man ge han credit för 99 el. QQ?

Postad

Blixtställ! Jag skulle iaf tolka det som att han sätter dig på set på flop och synar floppen för att få ett kort att representera setet med på turn. har han slowat 99 så är det bara gilla läget. Att han skulle ha QQ tycker jag inte du ska oroa dig för..

Postad
Blixtställ! Jag skulle iaf tolka det som att han sätter dig på set på flop och synar floppen för att få ett kort att representera setet med på turn. har han slowat 99 så är det bara gilla läget. Att han skulle ha QQ tycker jag inte du ska oroa dig för..

Herregud...

Postad
Blixtställ! Jag skulle iaf tolka det som att han sätter dig på set på flop och synar floppen för att få ett kort att representera setet med på turn.

Avd. "Så får man fiskarna att lägga ett set" eller? ;)

Postad

Absolut avd hur man får en fisk att folda set! Nä, ok, det var väl inget bra inlägg av mig då enligt era kommentarer, soooorrrryyyy! ;)

Dock vore det ju kul med en lite utförligare motivering än herregud, säg nåt om handen mer än "enkel syn" och "finns många händer du slår"....

Postad

Visst, man kan ju tolka det så, absolut. Men känns ändå lite för fancy för 0.5/1 tycker jag :)

Alla verkar ju rörande överens om att rätta valet var att pusha och så gjorde jag också. Dock så visade fi upp just QQ och de var ju mindre kul :/ Men känns iaf bra att jag verkar ha gjort rätt :) Mitt bet på floppen var inte för mesigt då?

Postad
Dock vore det ju kul med en lite utförligare motivering än herregud, säg nåt om handen mer än "enkel syn" och "finns många händer du slår"....

För att göra det enkelt: med 100BB-stackar på den här typen av brädor, på den här nivån, och mot det spel som varit, så är det mer eller mindre menlöst att ens tänka tanken på att släppa ett set. Ens enda tanke bör typ vara hur man bäst får in pengarna. Ibland är man översettad, då betalar man av.

Kan lova dig att det finns spelare på NL100 som spelar AA, KK och AQ på samma sätt han spelade sina QQ.

Postad

No offence !!

Men det här inlägget borde få något pris för årets roligaste :lol::lol:

QoS instifta en vandringspokal eller nåt.

Postad

För att göra det enkelt: med 100BB-stackar på den här typen av brädor, på den här nivån, och mot det spel som varit, så är det mer eller mindre menlöst att ens tänka tanken på att släppa ett set. Ens enda tanke bör typ vara hur man bäst får in pengarna. Ibland är man översettad, då betalar man av.

Kan lova dig att det finns spelare på NL100 som spelar AA, KK och AQ på samma sätt han spelade sina QQ.

Håller med. Har inte heller påstått (om det var min kommentar du syftade på?) att han inte skulle ha AA eller KK AQ, var väl snarare det jag menade att han skulle ha. Att han inte skulle oroa sig för QQ på turn var dock kanske lite :oops: Ok, nu har ni ngt mer att lololololola åt..... :D

Postad
Håller med. Har inte heller påstått (om det var min kommentar du syftade på?) att han inte skulle ha AA eller KK AQ, var väl snarare det jag menade att han skulle ha.

Jag syftade inte på nånting direkt. Du bad någon som skrivit att det var en enkel push att utveckla lite, jag var en av dem som gjorde det, och då utvecklade jag.

Ok, nu har ni ngt mer att lololololola åt..... :D

Äh, det är väl lugnt att att du försöker tänka ett steg längre, men för den här nivån känns det lite overkill, det var mest det som var lite roligt. Och att det ju i princip är omöjligt att folda ett set där, som sagt. Mot en väldigt bra spelare på en hög nivå kanske man kan folda här, men mycket sällan / aldrig på NL100. Nåja, hoppas du inte tog illa upp.

Postad
Absolut avd hur man får en fisk att folda set! Nä, ok, det var väl inget bra inlägg av mig då enligt era kommentarer, soooorrrryyyy! ;)

Representera överset? Hahaha! Det var länge sedan jag skrattade så gott åt ett inlägg på internet. Tack för ett gott skratt! ;)

Angående motivering så ÄR det enkel syn, FÖR ATT det finns så många händer man slår.

Postad

Representera överset? Hahaha! Det var länge sedan jag skrattade så gott åt ett inlägg på internet. Tack för ett gott skratt! ;)

Angående motivering så ÄR det enkel syn, FÖR ATT det finns så många händer man slår.

Men fan vad less jag blir! Skrev jag inte i ett senare inlägg att jag "reviderat" min åsikt? Men tack för att du tyckte det var kul och ditt inlägg tillförde ju verkligen mycket i övrigt :lol: ! Jag ska definitvt försöka vara schysst och uppskatta det (eventuellt) roliga i dina kommande inlägg framöver.. ;)

Postad

hahaha fan vad schysst att du bjuder på dig själv sådär