Hypage Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag har tänkt rada upp lite för och nackdelar med poker, för att sedan kunna studera dom och göra en analys, så hjälp mig:) + Möjlighet att tjäna pengar Socialt(homegames) Roligt Utveckling av tänkandet - Risk att förlora pengar Spelberoende Spelmissbruk rada gärna upp lite fler saker som ni kommer på tackar Citera
Snusarn Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 vad är skillnaden på spelberoende och spelmissbruk? Citera
mgps Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag har tänkt rada upp lite för och nackdelar med poker, för att sedan kunna studera dom och göra en analys, så hjälp mig:) + Möjlighet att tjäna pengar Socialt(homegames) Roligt Utveckling av tänkandet - Risk att förlora pengar Spelberoende Spelmissbruk rada gärna upp lite fler saker som ni kommer på tackar -ingen människa klarar att bli 2-outad hur många gånger som helst. jobbigt psykiskt. Citera
Hypage Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 vad är skillnaden på spelberoende och spelmissbruk? Ett beroende är enligt mig när du tar varje tillfälle att spela poker men inte missbrukar det. Missbruk är helt enkelt när du missbrukar spelandet, ändrar din livsstil för att kunna spela poker, ljuger om ditt spelande, skuldsätter dig o s v! eller? Citera
Zyr Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 spelmissbruk är när man inte kan vinna på pokern? om man är vinnande är man bara beroende Citera
aglo Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 + Lättillgängligt. Man kan spela var och när som helst. - Om man spelar mycket blir man lätt väldigt insöad. Man kan t.ex. tappa kontakten med dom man känner som inte spelar poker. - Osocialt (online). Citera
lost Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 - lätt att tänka på badbeats + dåliga perioder då det går dåligt. Citera
hansolo Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 + Bästa spelet att tävla i, mer avancerat än schack, bridge och finns i sjön + Lätt att tjäna pengar eftersom det finns gott om fiskar + Bluffmomentet, de gör att spelet blir sjukt avancerat! + Tillgängligheten av spel på internet + Homegames, de blir inte bättre! -Bad beats -Tilt! Citera
kfluffie Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 - Deprimerande - Minskande av social kontakt - Får felaktiga prioriteringar - Tänker på Poker i helt "opokriga" sammanhang - Otrevlig chatt (online) - Skrytfaktor från alla (både vinnare, samt förlorare som tror de är vinnare, samt förlorare som ljuger) MVH //KF Citera
Isha Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 + Socialt(homegames) Poker är väl inte speciellt socialt? Man spelar mestadels på internet, imellanåt något live spel. Samma sak som att man skulle spela tex WoW och säga att det är socialt för att man lanar ibland.. Citera
Pokermicke Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 + Den där härligt giriga känslan när man sitter på bästa handen efter river och man får en eller flera stora höjningar innan man själv ska agera. Citera
Waggho Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Poker är väl inte speciellt socialt? Man spelar mestadels på internet, imellanåt något live spel. Samma sak som att man skulle spela tex WoW och säga att det är socialt för att man lanar ibland.. I skolan fick jag lära mig att det är dumt att säga "man" när man menar "jag". Citera
Isha Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 I skolan fick jag lära mig att det är dumt att säga "man" när man menar "jag". Har jag tyvärr aldrig fått lära mig. Menade att det spelas mer online än live generellt.. Citera
svartmossan Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 - poker är ett irrudecibelt komplext system -> att det finns en pokergud -> om det finns en pokergud är hans plan för mig förlust i det långa loppet Citera
svartmossan Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 + Socialt(homegames) Poker är väl inte speciellt socialt? Man spelar mestadels på internet, imellanåt något live spel. Samma sak som att man skulle spela tex WoW och säga att det är socialt för att man lanar ibland.. Vart tankar man ner lan-spel-läget till wow? Citera
Isha Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Vart tankar man ner lan-spel-läget till wow? Antar att du är ironisk efter som WoW är ett online spel. Menade att man är ett gäng som sitter och spelar WoW tillsammans om det låter bättre? För övrigt finns det WoW emulatorer så man kan skapa en privat värld på WoW, vilket man skulle kunna lana. Kanske inte så kul, men det går iallafall.. Citera
dr_kvist Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 - Man blir ständigt utsatt för bad-beat historier (och när man själv blivit utdragen på rivern av en-outaren på bubblan så vill ingen lyssna ) Citera
jello Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 - asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande + $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Citera
Jesper_6 Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 + Lättillgängligt. Man kan spela var och när som helst. - Osocialt (online). Utom i Usa da sa klart.... Citera
NeoSlayer Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 vad är skillnaden på spelberoende och spelmissbruk? En spelberoende person får abstinens om han inte spelar, kan inte sluta oavsett vinst eller förlust, medans en missbrukare skadar sig själv och även andra genom sitt spelande..oftast är en missbrukare även beroende men en person som är spelberoende behöver nödvändigtvis inte missbruka sitt spelande.. Citera
svartmossan Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 -asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande + $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Kan man skriva någonting som är närmare sanningen? Nej, jag tror inte det. Citera
kfluffie Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 -asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande + $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Kan man skriva någonting som är närmare sanningen? Nej, jag tror inte det. - asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ + Citera
sulla Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 -asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande + $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Kan man skriva någonting som är närmare sanningen? Nej, jag tror inte det. - asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ + Haha, skulle väl vara denna då... Citera
Jeppann Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 -asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande + $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Kan man skriva någonting som är närmare sanningen? Nej, jag tror inte det. - asocialt isolerande ensamt maniskt destruktivt deprimerande $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ + Haha Citera
Recommended Posts