Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

Bara för att du citerar Sklansky och har en penis som avatar så behöver du inte låta så jävla tiltad.

 

don't throw stones when you're sitting in a glasehouse!

 

Bra första avsnitt av HSP s03! Ser fram emot Ivey, och hoppas att Gold gular hela sin WSOP vinst, eller de han fick behålla av den iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

MAn slutar aldrig att förvånas av alla PF.nu tomtar som VET vad som är bra och dåligt spel i High Stakes poker...

 

Skulle tro att de flesta är rätt överens om att bla Negreanu lösa syner är jäkligt dåliga.

Tror inte heller särskilt många är imponerade av Phil Hellmuths spel. Oklart hur man kan komma på iden att syna en all-in med tredjeparet mot Barry Greensteins 222 tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju framförallt att hans semibluff har noll kredibilitet efter att ha checkat floppen. Har svårt att tänka mig att Doyle lägger speciellt många händer där, ska han göra semibluffen måste han göra det på floppen.

 

Bra att du vet hur man ska spela mot Doyle. Checkraisa varje gång du har stål eftersom han uppenbarligen är oförmögen att lägga en hand då enligt din gedigna analys...

 

HS4 för dig kanske...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du vet hur man ska spela mot Doyle. Checkraisa varje gång du har stål eftersom han uppenbarligen är oförmögen att lägga en hand då enligt din gedigna analys...

 

HS4 för dig kanske...?

 

När sa jag att jag vet hur man ska spela mot Doyle? Jag antog utifrån hur jag tänker, vilket jag antar är ungefär hur många andra tänker. Jag menar, vilken hand reppar Gold där? AQ/TT är de enda färdiga händerna, men de lär ju knappast vara en alltför stor del av hans HD där, speciellt med tanke på alla semibluffar som kan finnas på den brädan.

 

Sedan är det jävligt stor skillnad på att checka bakom på floppen och höja turn jämfört med att check-raisa floppen, eller? Nu kan jag iofs ha kommit ihåg handen fel, men har inte Gold position på Doyle? Om det inte är så, ursäkta mig, för då har jag utgått från helt felaktiga grunder.

 

Sedan kanske det är dags att sluta dra överdrivna och felaktiva slutsatser utifrån (alternativt att inte förstå) det jag skriver. Är ju bara pinsamt att du förvränger det jag skrev. Och när vi ändå är igång kanske vi kan dra parallellen mellan Arne Hegefors och fotboll på hög nivå, varför får man inte kommentera utan att platsa där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...