Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Månadens...

Jätteklonk: Jag gifte mig. Trodde ni jag skulle skriva något annat?

 

Statistik: 42BB/100 över alla sajter. 2000 händer spelade. Kan det inte alltid vara så här?

 

Rush: €25 i cashback blev till €2143 på B2B. BB/100 på 54. Normalt.

 

Turneringsspel: Jag vann 11 T$ när jag ställde varje hand i en FPP-qualifier på Stars. Dessa har blivit $50 via lite 3-dollars SNGs. Jag vägrar sätta in mer pengar på Stars, jag trodde jag var back där genom tiderna, men enligt PokerStars-Martin här på forumet så är jag tydligen upp 10k lifetime på Stars. Fan trot. Sedan så har jag kvalat in till WCOOP 6-max PLO också.

 

Klonk: 789T, tvåpar med stegdrag och flushdrag på brädan A578 där jag checkraisar all-in på turnen med halvt inköp på B2B (det var ju allt jag hade på sajten!). River 8. Han hade färdig stege med återdrag till högre flush på turnen, och jag drog således mot 6 outs.

 

Shahin-rush: Jag tjatade på Shahin att han skulle dumpa sina 200-dollars HU SNGs en kväll och spela 1/2 HU på FTP istället. Shahin knorrade lite men satte sig pliktskyldigt...och vann sedan 15 inköp på tre timmar!

 

Prefloppush:

 

Dealt to Hero :Ad::Ac::Jd::Jh:

Button raises to $12

Hero raises to $36

Button raises to $108

Hero raises to $324

Button calls $196, and is all in

Hero shows :Ad::Ac::Jd::Jh:

Button shows :4c::9d::Ah::Qc:

 

Jag vann på tvåpar.

 

Frirulle:

Turn :7h::Tc::Js::6h:

Hero Bet (108.00)

BB Raise (432.00)

Hero All-In (131.90)

BB Payback (192.10)

 

River :7h::Tc::Js::6h::5h:

Hero shows: :Th::9h::Jh::8d: (a flush, jack high)

 

Det var några andra roliga saker jag skulle berätta om, men jag kommer inte på dem just nu. Oh well. Nästa månad kanske. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på samma bord som Shanin86 i $109 $15K Guaranteed på Stars.

Trodde du bara spelade högt? Vad gjorde du när du var sitting out precis just förresten?

 

Spelar ganska mkt 100-300 dollars turrar på stars, intressant o se hur många ja kan gejma utan ITM, är uppe på ett bra antal atm... (=

 

Nätet i Malmö är ganska instabilt, varit sitting out mer än sitting in hela turren. Så vet inte vilken hand du menar (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ganska mkt 100-300 dollars turrar på stars, intressant o se hur många ja kan gejma utan ITM, är uppe på ett bra antal atm... (=

 

Nätet i Malmö är ganska instabilt, varit sitting out mer än sitting in hela turren. Så vet inte vilken hand du menar (=

 

Okej :) Fint att hitta A-A UTG där :P

 

Shanin86?

 

Ja, Shanin86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HeFo - hefo.blogg.se säger:

haha kollade statistiken på 24hPokerNews. Vet du vilket som är det tredje vanligaste sökordet på Google som genererar mest trafik till oss?

Shahin säger:

ingen aning

Shahin säger:

detr är inte Shahin86 iaf

HeFo - hefo.blogg.se säger:

ditt namn =)

Shahin säger:

haha.. )?

Shahin säger:

(=

Shahin säger:

vilka slår mig ;O)

HeFo - hefo.blogg.se säger:

nalle hedlund ligger på fjärde plats

HeFo - hefo.blogg.se säger:

david palmståhl och "24hpokernews" är de enda som slår dig.

Shahin säger:

gah

HeFo - hefo.blogg.se säger:

folk verkar vilja veta mer om dig... du kanske ska skaffa en PR-agent?

Shahin säger:

ja, go for it

HeFo - hefo.blogg.se säger:

charmtrollet, kinaproffset och omahakungen - shahin86

Shahin säger:

låter grymt, lite om mina skills i sängen också

Shahin säger:

and its a wrap

 

 

Hihi (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar egentligen damfotboll, man blir så upprörd när spelet är så dåligt. Som tur är läser inga tjejer bloggen så det blir nog inga påhopp (=

 

Men riktigt snygga mål av Kina mot Danmark idag, trodde jag vekrligen inte ;)

 

Idag har ja suttit i 45 min o klurat ut hur jag ska öppna min vinflaska utan korkskruv. Efter lite hjälp av Parre sa han att skruvmejsel kunde lösa det. Mkt fixande o trixande o de gick. Tur att man är så stark (=

 

 

Idag bär det av till sthlm, efter ett par fina veckor i Malmö, sen är det Seoul som gäller, ingen härifrån som ska dit? Känns lite ensamt (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte varit smidigare att gå ut och köpa en korkskruv?

 

Har inte riktigt koll på vart saker o ting ligger, ny lägenhet och inte kollat upp omgivningen, hittar bara till pizzerian där till höger o den andra pizzerian till vänster.

 

Tjejen sköter inhandlingen (=

 

 

Aruba u say? Seoul är gratis, smackar gott (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte riktigt koll på vart saker o ting ligger, ny lägenhet och inte kollat upp omgivningen, hittar bara till pizzerian där till höger o den andra pizzerian till vänster.

 

Tjejen sköter inhandlingen (=

 

 

Aruba u say? Seoul är gratis, smackar gott (=

 

Ska du till Seoul för ett pokerevent/-turningen? Korea är ett sjukt land passa på att uppleva lite annat än bara hotelrummet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...