Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad säger ni? Skall vi visa vår support för de förtryckta människorna i Burma genom att bara visa upp röda kort vid showdown idag?

 

Aftonbladet hade en guide till hur man valde röd bakgrund på Windows för att visa sitt stöd. Alltså, jag ogillar förtryck as much as the next guy, men...äh, jag har inte ens ett skämt här. De får höga betyg på The Unintentional Comedy Scale i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här ett dåligt tillfälle att presentera en ekonomisk analys över varför världen behöver mindre kärlek?

 

Fejkad cynism klär dig inte, det är bara gammalt.

 

Jag skall bjuda er andra på lite inside info eftersom jag har Hjort på MSN. Han är lugn, trevlig och mycket snäll.

 

Jag sänder kärlek till dig också Hjort, Di Leva-style. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju testat SvS lite grann. Satte som sagt in 500 för ett par dagar sedan och har jobbat upp pengarna till 5700. Jag funderar dock på att spela mer NL:

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: thacrill ( 163.84 )

Seat 3: paintman ( 100.85 )

Seat 4: Hero ( 274.9 )

Seat 5: Donk ( 189.1 )

paintman posts small blind [1].

Hero posts big blind [2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Ac::Kh: ]

Donk raises [4].

thacrill folds.

paintman calls [3].

Hero raises [18].

Donk raises [32].

paintman folds.

Hero is all-In [254.9]

Donk is all-In [153.1]

** Dealing Flop ** [ :Ts:, :4s:, :4d: ]

** Dealing Turn ** [ :4h: ]

** Dealing River ** [ :2s: ]

Hero shows [ :Ac::Kh: ] three of a kind, fours.

Donk shows [ :7s::8h: ] three of a kind, fours.

Hero wins 85.8 from side pot#1 with three of a kind, fours.

Hero wins 372.65 from the main pot with three of a kind, fours.

 

Ok, en smartare spelare hade nog fembetat preflop till en bättre summa än vad jag valde, men whatever. Vi hade lite historia också, så det här gick ju över förväntan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för lat för att leta på annat ställe på forumet så jag hoppas någon som vet ser frågan här: Kan jag spela på Svenska Spel om jag befinner mig utomlands eller kör de någon IP-restriction eller liknande?

 

Njema problemas.

Det styrs av ditt spelkort på SvS inte av var du befinner dig i stora vida världen.

 

Trevlig resa, vart det nu bär av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Wow, vilken ninjabump.

 

0,5/1 körde jag i c:a 40 händer, sedan hade jag 500 vid bordet tror jag. Sedan körde jag 1/2 i kanske 300 händer tills jag hade 2k (jag rushade fint och vann ett par 800-potter där jag fick in allt preflop med AAxx), sedan körde jag några varv på 7.5/15 och vann en 3400 pott där på en ganska tursam hand om jag inte missminner mig, då hade jag väl en 4.5k totalt om jag minns rätt. Sedan körde jag 2.5/5 några händer och vann 1000 där.

 

Slutresultatet från SvS blev att jag vann 15 000 och tog ut dem när motriggen slog till två dagar på raken. Såhär i efterhand borde jag nog stannat, för det var sjukt dåligt motstånd. Jag blir dock tiltad av klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Slutresultatet från SvS blev att jag vann 15 000 och tog ut dem när motriggen slog till två dagar på raken. Såhär i efterhand borde jag nog stannat, för det var sjukt dåligt motstånd. Jag blir dock tiltad av klienten.

 

Å inte blir det mindre just nu :mrgreen:

 

Men ärligt alltså. Jag e urdålig och ändå finns det massor som e sämre än mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...